Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: Teszt komment vagay miért vágja le a blog.hu Mormogi kommentjét a hobbiszakacs.blog.hu oldalon: O'Flaherty kifog egy halat. Méregeti: nem túl nagy, neki a fél fogára se... A hal váratlanul ( (2021.07.06. 07:39) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Hason ló lyókat kiványok én is. (2014.01.05. 13:30) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Enchantée: Boldog új évet Nektek - ott is! :) (2014.01.03. 09:33) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • piszt-ráng: Két napig nem volt hálózatom és mire ÉBREDEK.Tény régen szóltam hozzá de mindig figyeltelek KÖSZÖNÖM az eddigi élményt! További jó főzőcskét. (2014.01.02. 22:50) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • α Ursae Minoris: Rendben, akkor követünk a régi/új blogodra. (2014.01.02. 12:12) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • "saját levében": Ó, csak ne aggódjatok, tapasztalatból mondom, hogy nagyon jól fogtok szórakozni továbbra is. Történetileg úgyis az az oldal volt előbb, és jó fotókban ott sem volt hiány. Engedelmetekkel: sajatleveb... (2014.01.02. 09:14) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • fiam: Boldog új évet kívánok! :) Sajnálom Skandit, üdvözlöm Hobbiszakácsot. A konyhaművészet nem az én asztalom - ez a Nándori torta megsütése után (pontosabban szemrevételezése és kóstolása után) is kitű... (2014.01.01. 17:21) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • cyan: Benéztem oda, elég régi poszt van kint....... Boldogabb új évet Mindenkinek! (2014.01.01. 17:15) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Stegal: Sajnálni fogjuk e helyet páran. De hát mindennek oka van e világban. Boldog Új Évet kívánok, egyesek szerintem odaát is Skandizni fognak.. :-) (2014.01.01. 10:55) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Nekem ezt juttatta az eszembe: i508.photobucket.com/albums/s324/TheSoulVendor/Slade%20Blog/Coverspreadlarge.jpg (2013.12.31. 13:51) 2013 fényképeiből (6)
  • Utolsó 20

Címkék

70 - 300 mm objektiv (1) abba (1) ABBA Múzeum Stockholmban (1) ABBA the museum Stockholm (1) ABBA the Museum Stockholm (1) abra (1) Áfonya (1) agyaghadsereg (1) alfa romeo (1) älg (1) älggrundet (1) alice cooper (1) állatkert (1) állattemető (2) älskade stockholm (1) al bidyah mosque (1) andreas thorkildsen (1) Ankara (2) annie leibovitz (2) Argentin-Svéd (1) Argentina Sweden (1) articsóka (1) atlétika (1) Az ősz színei (1) A királyi család (1) A stockholmi sörfürdő (1) a virágnak megtiltani nem lehet (1) Bacon (1) bajusz (1) Ballada a költészet hatalmáról (1) Ballagás (1) Ballagás svéd módra (1) Barcelona (2) Békacomb (1) Benedek tojás (1) Bertalan (1) bikaviadal arab módra (1) Bimbós pöfeteg (1) Björn Ulvaeus (1) Black headed Gull (1) blohapiac (1) bogáncs (1) bo hansson (1) Brazil (1) brazil brazil (1) brunnsviken (1) Budapest (2) buggyantott tojás (2) buggyantott tojás fóliás batyuban (1) búvárok (1) cameraman (1) carduelis chloris (2) carl fredrik reuterswärd (1) centralstationen (1) Címkék (21) csilicsali csalavári csalavér (1) csirke (1) csontváz (1) csuka (1) Cukorkabátos vásári alma (1) dalarö (1) dámszarvas (1) dámvad (1) danderyd (1) Dankasirály (1) Dansk skepp 1670 (1) Delfin hátán (1) diamond league stockholm 2010 (2) Díjkiosztók (1) djurgården (1) djurkyrkogården i stockholm (2) DN Galan 2012 (1) drinápoly (1) Drottninggatan (1) dubai (2) dubai 2010 (1) dubai creek (1) edirne (1) edsviken (2) Edsviken öböl (1) Eggs Benedict (1) Elena Arzak (1) elsa beskow (1) énekes rigó (1) ennio morricone (1) erdei fekete meztelen csiga (1) Erzsébet tér (1) esterházy péter (1) Farkas (1) fekete tölcsérgomba (1) firenzei tojás (1) flash mob (1) fotografiska (1) fotografiska museet (1) fotomässan (1) fraxinus excelsior (1) fredrik reinfeldt (1) Friends Arena (1) fujairah (2) fujairah 2011 (1) Fülöp (1) fürdőváros (1) fütyik a homlokzaton (1) gaustatoppen (1) Geocaching (1) Gerebengomba (1) giftampuller (1) glad påsk (1) golf (1) göran hägglund (1) Göteborg (1) grand hotel (1) Grå Ulv (1) grönfink (2) güreş (1) haga park (1) Hagymát hagymával (1) halász (1) haparanda (1) Harangvirág (1) hardanger (1) Harisnyás Pippi karácsonya (1) Hattyú (1) hattyútojás (1) Hellasgärden (1) helyből távolugrás (1) hiúz (1) hőlégballon (1) homoki futórák (1) horgászszerencse (1) hormontúltengés (1) hotdog (1) Hötorget Stockholmban (1) húsvét (1) Hűvösvölgy (1) hydro (1) Ibra (2) idill (1) írásos párnahuzatok (1) jägareförbundet (1) Jakab (1) järv (1) jäsicken (1) JoAnn Tan (1) joghurt (1) juan torriente (1) julbock (1) Kapros tökfőzelék (1) karácsony (1) karácsonyi kecskebak (1) Karácsonyi vásár (1) kárókatona (1) kenneth mcarthur (1) képek a stockholmi gastro nordic vásárról (3) képes riport egy repülőgép bemutatóról (1) királyi palota (1) Kolbulle (1) koldus (1) Kolmården (2) korcsolya (2) kőrisfa (1) kormorán (1) korv med bröd (1) kovács zsolt (1) kristdemokraterna (1) Kullarna (2) kulturhuset (1) kungsträdgården (1) kutyavásár stockholmban (1) l (1) lazacivadék telepítése (1) Lazac Salmo salar (1) Légyölő galóca (1) Lehel piac (1) Leo Messi (1) Libamáj (1) Lionel Messi (2) loppmarknad (1) lotta lundgren (1) Lóverseny (2) lóverseny (1) lubok (1) Luca napi körmenet (1) lunchtime (1) magasugrás (1) mandzsúriai dió (1) maraton (1) marhapörkölt (1) medve (1) medvék (1) méregampulla (1) Messi (1) metró (1) midsommar (1) Mitt kök 2012 (1) mókusfa (1) mona sahlin (1) Myrorna (1) Nagykovácsi (1) nationaldagen (1) nehézvíz (1) Neme Endre (1) Neymar (1) Neymar Kassai Viktor (1) niké (1) Nikon 1 v2 (1) nils ericson (1) nk (1) non violence (1) nordiska kompaniet (1) Nordiska Kompaniet (1) Norrhamnsbadet (1) norvégia (1) No Pants Stockholm (1) Nuorssjo (1) Nyár (1) nyerőcsont (1) nyúlfa (1) nyúlfüle gomba (1) Octocopter (1) olajbirkózás (1) Ölbad (1) Ölbadet i Stockholm (1) om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag (1) operatőr (1) Örkény (1) oroszlán (1) orosz népi grafika (1) öster malma (1) otidea onotica (1) ötödik nyári olimpia 1912 (1) Panírozott stockholmi tojás (1) Paradicsom (1) pelle bergström (1) Pepe (1) Pettson és Findus (1) Pick (1) pride 2010 (4) Rákóczy út (1) råsunda stadion (1) rjukan (1) Rókagomba (1) Ronaldo (1) royal wedding (1) rozsomák (1) Sagrada Familia (1) sakkozók a széchenyi fürdőben (1) San Sebastian (1) sara russell (1) sashimi (1) Second hand (1) signspottning (1) sirály (1) sivatagszafari (1) Skansen (1) skansen (5) skarv (1) skraken (1) slottslaxen 2012 (1) sollentuna (1) Startgép (1) stockholm (48) Stockholm (9) stockholmi metró (1) stockholmi nyári olimpia (1) Stockholmi tojás (2) Stockholmsmässan Älvsjö (1) Stockholm Jubilee Marathon 2012 (1) Stockholm Jubileum Maraton (1) stockholm marathon 2011 (1) stockholm marathon 2012 (4) Stockholm Marathon 2013 (1) Stockholm Maraton (1) stockholm stadion (3) Stockholm Today (1) stockholm zombie walk (1) strandélet (1) striptease (1) strömmen (2) Studentflak Stockholm (1) svante weyler (1) Svédország (1) Svédország - Argentina (1) Svédország - Portugália (1) svédország magyarország mérkőzés (1) sweden brazil (1) szalmakecske (1) szellemrák (1) széncinkék (1) szent györgy (1) szent iván nap (1) Szigettenger (1) szitakötő (1) Szitakötő (1) Szürke gém (1) Täby galopp (2) Taksim tér Isztanbulban (1) taltrast (1) Tamás (1) tavasz (1) Tavirózsa (1) tengeri pisztráng (1) tinnsjö (1) Tisza (1) toldi (1) torkosborz (1) török (1) török görög barátság (1) tüntetés (1) turdus philomelos (1) tyson gay (1) uborkasaláta (1) usain bolt (1) utcakép (1) utsättning av 8000 laxar i stockholms ström (1) vadkan (1) Vásárcsarnok (1) vasárnapi ebéd (1) västerbron (1) victoria (1) villacsont (1) villamos stockholmban (1) Vinterbad (1) Vízibalett (1) Waxholm (2) wolverine (1) yağlı (1) zebu (1) Zenekar a Skansenben (1) Zlatan (1) zlatan (1) Zlatan Ibrahimovic (2) zöldike (2) Zombie Walk (1) Zombik (1) zombik (1) zsonglőr (1) Címkefelhő

Családkép

2011.09.26. 07:56 :: skandikamera

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr653254759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.09.28. 09:39:45

@skandikamera: Ahogy jobbnak látod... :)
De mi abban a jó, hogy könnyítesz a felismerésen??? ;))) Hadd dolgozzon csak a szürkeállomány! :D

Attilajukkaja 2011.09.28. 14:13:40

@fiam:
"Chantée megható látásmódját nem szeretném az én bohóságaimmal elrontani. Valami ilyet írtál Te is"
Ja, ja :o)))
Nekem is inkabb pajzan es szarkasztikus gondolataim tamadtak a kep lattan,...de az ember meghajlik egy felsobb szinten szarnyalo szellem latasmodja elott.
(Azota is remelem, hogy nem egy legy harapott ki ekkorat abbol a galocabol, hi-hi!)

"Nézz vissza indul... ás közben"
Le a kalappal a munkad elott! Nekem nem egy horror, hanem inkabb egy Disney film jutott errol az eszembe, mert a talalasod egyaltalan nem volt felelmetes. Szoval a Foxi Maxira vagy a Laci Macira gondoltam, amikor felporgetik a labukat es, valamilyen ismeretlen okbol kifolyolag, mindig visszaneznek mielott elsuvitenek a kepernyo kereten kivuli vilagba.

Attilajukkaja 2011.09.28. 14:49:47

@skandikamera:
"Néha azt, amit én gondolok a képek mögött, néha többet és főleg szebbet"
Gyakran (szinte soha) megsem irod le, TE mit gondolsz a keprol vagy a kep moge. Pedig erdekes mozzanat lenne megtudnunk, hogy mi jart a fejedben, amikor elkeszitetted a fotot, vagy amikor ugy dontottel, hogy posztolod.
Engem ez nagyon erdekelne!!!!! Foleg miutan mi mar kitarulkoztunk elotted :o)

"Ezt a fényképet vajon ki küldte?"
Ez is erdekes lenne, ha annyira specifikus fotokat kuldenenk be, hogy arrol mar latatlanban is tudnank/raereznenk, kirol van szo.
Ehhez nagyon ismernunk kellene egymast.
Eredetileg nem erre gondoltam.

De most, hogy felvetetted, meghirdetnek egy olyan jatekot, hogy "kuldj egy kepet, amirol ugy gondolod, felismerheto vagy". Termeszetesen nem arckepekrol vagy hasonlokrol lenne szo, hanem olyan termeszet- vagy mas fotokrol, amelyek rad jellemzoek. Pl. Mormogi kuldene egy kepet a parizsi temeto egyik magyar sirjarol, vagy Nemvagyokmester egy Debrecen kozeli fozounnepelyrol.

Idaig jutottam az irasban, amikor rajottem, hogy ugyanazt mondom, amit te eredetileg javasoltal. Ki is akartam torolni az egeszet, aztan megis bennehagytam. Nem baj, ha te/ti is tudjatok, hogy nem mindig vag olyan gyorsan az eszem, mint szeretnem :o)
Nem baj, mert "csaladban" erzem magam. Itt a gyengesegeimet is felvallalhatom.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.28. 15:05:28

@Attilajukkaja: :DDD Nevetésem a Mardelé :) Pláne, ha meg vagyok fázva, mint most. Ez is milyen jó és kifejező név: Mardel. Hiába, zsenik a magyarok. Remélem, nem kell hozzátenni, hogy voltak...

Még azt is el tudnám képzelni, hogy egy csendéletet állítsunk össze és azt fotózzuk le. Aztán, jöhetnek a tippek.
De jó így ötletelni! Ebben a családban :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.09.28. 17:36:06

@Attilajukkaja: "Pedig erdekes mozzanat lenne megtudnunk, hogy mi jart a fejedben, amikor elkeszitetted a fotot, vagy amikor ugy dontottel, hogy posztolod."

Valahogy úgy vagyok vele mint a pék - gondosan dagasztja, megsüti, aztán reméli, hogy ízleni fog. A különbség az, hogy ő nem kap visszajelzést a "családtól", ami további kenyerek sütésére ösztönözné.
:-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.09.28. 17:39:26

@fiam: A csendélet almával, körtével vagy zöldszemű macskával legyen? :-)

Amíg mi filozofálunk, addig mások dolgoznak: Megkaptam az első fényképe(ke)t a tervezett játékunkhoz! Bizony.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.28. 17:44:16

@skandikamera: Igen, valami ilyesmire gondoltam. Pl. ebből a csendéletből egy külalakra körte formájú hölgyre assziciálhatunk, kinek neve Éva, párjáé pedig Ádám. A hölgy kissé féltékeny, mert elkapta zöld szemű szörny, viszont, ha nagyon szeretik, olyan bújós lesz, mint egy cicus, de sosem lehet teljesen megbízni benne. A gyümölcsök utalhatnak a foglalkozására is: kertész, pálinkafőző vagy csendéletfestő :DDD
Hát, valahogy így...

Annyira tudtam, hogy Jukka vagy Mormogi vagy Nevamesz máris a tettek zöldmezős mezejére lépett :) Jól van ez így!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.28. 17:48:03

Ja és állatorvos is lehet vagy idomár.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.28. 17:57:47

Skandi, nem működik a citromailem és ott van a címed, úgyhogy most sajnos nem tudok képet küldeni.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.09.28. 18:43:11

@fiam: Zöld szemű szörny, alias Vöröskarom? :-))
A címem a blognevem blog.hu nélkül, aztán kukac, aztán dzsímejl.com

spájzcetli 2011.09.29. 06:39:28

@Attilajukkaja: „Ez is erdekes lenne, ha annyira specifikus fotokat kuldenenk be, hogy arrol mar latatlanban is tudnank/raereznenk, kirol van szo”
Én is hasonlót gondoltam el és ehhez nem is kell, hogy „jól ismerjük” egymást. Az eddigi kommentjeinkből –tartalmából, megfogalmazásából, stílusából- körvonalazódik a világlátásunk, habitusunk, érdeklődési körünk. Szerintem az enkezűleg, saját „szeműleg” készített fotóink is sokat elárulhatnak felőlünk. Persze, csak akkor, ha nem direkt „megtévesztésre” szánt darabokat küldünk Skandinak. Lehet, túl magabízó vagyok, és a mai hűvös reggelen magamra kapott (nagy) mellény is rajtam van, de én jó eséllyel eltalálnám a fotót készítő kilétét – vagy nem… :))
@fiam: „utalhatnak a foglalkozására”
…hmmmm… érdekes, én még sohasem fényképeztem hatlapfejű csavaranyát vagy nem munkált bennem olthatatlan belső kényszer, hogy egy megbontott turbinát lefényképezzek, csak úgy, a magam gyönyörűségére… :)) …pedig szeretem a kenyérkereső foglalkozásom!... :D

peppermint 2011.09.29. 10:27:23

@Attilajukkaja: jaj, nem véletlenül mondám, hogy de rég volt az..., mert bizony valamikor 2002-ben kaptam lencsevégre a Szalamandra tó közelében, ráadásul nem digitálisan. De azért szép emlék. Köszi a bátorítást meg minden egyebet Nektek.

peppermint 2011.09.29. 10:30:59

@skandikamera: szóval pucér valóság... höhöhö

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.29. 13:57:42

@spájzcetli: Örülök, hogy most már tudom, mi a foglalkozásod :)
De az "utalhat a foglalkozására" kitétel az a Skandi által megálmodott csendéletre vonatkozik :)
Amúgy meg nem kell egy egész turbinát lefényképezni, elég egy turbó nyuszit vagy valami felturbózott járgányt vagy tupírozott hajat betenni montázsban.
Egyébként én nem is saját fotóval jelentkeztem, hanem a netről vettem le egyet-kettőt. Azt lehet?

Attilajukkaja 2011.09.30. 09:45:50

Most picit rohanosabb az eletem, mint amit szeretek,...de igy is ra tudok neha nezni a blogra :o)
Mindeknki nagyon pozitivan vette a "vendegposzt" elgondolasat, aminek nagyon orulok. Kar, hogy Hobbiszakacsnal ez mar regen megvalosult, de ott nem a kommentelok nyomultak, hanem o kert fel egyes embereket, hogy irjanak be. Ez itt, kerem alassan, most egy alulrol jovo epitkezes :o)
A jatek szerintem is egy uj fordulatot vesz egy-egy ilyen beszurt poszttal. Mindenkivel egyetertek es kivanom, hogy Skandi is lelje oromet benne!
Amugy uzenem neki, hogy a pek is kap visszajelzest. Foleg, ha sajat peksege van!

@fiam: @spájzcetli:
"elég egy turbó nyuszit vagy valami felturbózott járgányt vagy tupírozott hajat betenni montázsban"
Vagy egyszeruen csak egy anyat...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.30. 12:41:47

Szép napot!

@Attilajukkaja: A turbó nyuszit helyettesítő anya nagyon igaz...

Mindenkinek kellemes hétvégét kívánok!

Attilajukkaja 2011.09.30. 16:51:47

@fiam:
"turbó nyuszit helyettesítő anya nagyon igaz"

Ez jo! :o)))))))

spájzcetli 2011.09.30. 18:16:23

@Attilajukkaja: @fiam: ...működik a fantáziám fotót készítő fotója és abból következtethető foglalkozása:
1. fotón legelésző tehenek - Készítője csak inszeminátor lehet! - Stegalra gondoltam
2. fotón egy fakanalas kéz, mely bikatöke korongokat keverget egy serpenyőben - Készítője valószínűleg állatorvos - ismét Stegalra gondoltam.
3. fotón sünöket látni - Nem kétséges, puncifodrász kattintotta el a fotóaparát kioldó gombját! - Naná, hogy csak Stegal lehetett!...
:))))))))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.30. 18:53:06

@peppermint: Köszi, Te is!
@Attilajukkaja: Néha nem olyan jó... :)))
@spájzcetli: Nálunk a mezőn legelésznek tehenek, nem a fotón :)))
Neked mindenről Stegal jut az eszedbe???

Attilajukkaja 2011.09.30. 18:53:22

@spájzcetli:
:o))))
Nem gondolsz te egy picit tul gyakran Stegalra?
Ha igy folytatod, en is rola fogok almodni!
(Most surgosen utana kell neznem ennek a Stegalnak!!!)

Attilajukkaja 2011.09.30. 19:00:16

Megvolt! Stegal szereti Skandit es az erotikat. De legnagyobb erenye, hogy ismeri a Marximot!!!Rossz ember nem lehet.
Mar egy ideje nem voltam ott, de a tejfolos-sajtos lepenyuk csucs volt!

@fiam:
"Néha nem olyan jó..."
Es ha azt mondom, hogy irigyellek erte? He?

spájzcetli 2011.09.30. 19:21:39

@fiam: @Attilajukkaja: ... ahhha! Ráharaptatok a Stegal "fóbiámra"! :))) Azért példálóztam Stegallal, mert van humor-érzékenysége (nem mintha nektek nem volna!), hasonló a világlátásunk és ismerve őt, sértődés szóba sem jöhet.
(Egyébiránt, mindannyiotokat ismerlek annyira, hogy tudnék hasonlókat írni rólatok is... csak hát a cikkcakkos női lélek érzékenysége!...:)) )

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.30. 20:29:33

@Attilajukkaja: Akkor felülvizsgálom az álláspontomat. Sok nehézség van az életemben, de igaziból elég boldog vagyok :)
Stegal tényleg jó ember. Ezt tanúsíthatom.

@spájzcetli: Fóbiára nem gondoltam, de ha már kialakult, így kell elfogadnunk Téged :) Kérdés, Stegal mit szól ehhez?
Egyébiránt ne légy tekintettel a cikkcakkos lelkünkre, majd mi kikérjük magunknak, ha valami nem tetszik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.09.30. 20:49:47

Az én cikkcakkos lelkem most egy ilyen kellemesen reszelős férfihangra vágyik:

www.youtube.com/watch?v=Q1809vqz3zA

és egy kicsit lágyabbra:

www.youtube.com/watch?v=GBwqN0yCB9Q&feature=related

Plusz a klasszikus:

www.youtube.com/watch?v=iZhNW_jKrQY

Attilajukkaja 2011.09.30. 20:52:47

@spájzcetli:
"Ráharaptatok a Stegal "fóbiámra"!"
Ra! En ra.
Szeretnem tudni, Stegal miben annyira jo? A humoraban? Azt en is szivesen megtapasztalnam :o)

"tudnék hasonlókat írni rólatok is."
Hiszi a piszi!!!!!

@fiam:
"Stegal tényleg jó ember."
Mostmar tenyleg kivancsiva tettetek!!!!!
(Szegeny Stegal.Tenyleg kerdes, hogy mit szol ehhez?)

Attilajukkaja 2011.09.30. 21:00:32

@fiam:
"lelkem most egy ilyen kellemesen reszelős férfihangra vágyik"
A francokat! Te egy jo szexre vagysz! Ha belegondolok, en sem bannek egy belevalo reszelos pasit. De meg mindig a munkahelyemen vagyok.
A lagyabb levezetest majd utana hallgatom meg ;o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.01. 11:45:51

@Attilajukkaja: :DDD Néha felcserélem a szórendet, szentigaz :)

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.02. 16:41:53

Csuklottam párat, már tudom is miért.. :-)

Attilajukkaja 2011.10.03. 09:36:06

@fiam:
"Néha felcserélem a szórendet"
Szoval akkor jol ertettem? Nem reszelos ferfihangra gondoltal, hanem ferfias reszelesre? :o)))

@Stegal:
Csuklottal? :o)))
Mondd, mikor jartal utoljara a Marximban (en kb. 5 eve)? Most milyen?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 14:24:52

@Attilajukkaja: Azt nem mondtam, hogy jól értetted, nem is tehetek arról, ki mit gondol, el is határolom magam ettől gyorsan :)))

Attilajukkaja 2011.10.03. 14:36:13

@fiam:
"nem mondtam, hogy jól értetted"
Kar. Pedig jo poennak tunt....
(Amugy en sem gondoltam komolyan!)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 15:42:18

@Attilajukkaja: Na, most legalább tudjuk, mi az igazság :)))

Attilajukkaja 2011.10.03. 16:12:27

@fiam:

"legalább tudjuk, mi az igazság"
Meselj az igazsagrol, baby!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 16:40:26

@Attilajukkaja: Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy Igazság. Ez az Igazság egyedül volt, mint a kisujjam - nem, a kisujjam nincs is egyedül -, vagyis még annál is egyedülebb volt, nem tartozott senkihez. Ezt nem is igényelte, jól elvolt magában, abszolút értékben.
Aztán telt-múlt az idő és megszületett Nézőpont. Sok kis Nézőpont. Szinte mindenkinek volt egy Nézőpontja és vele együtt emlegették Relatívot is. Az emberek nagyon megszerették a saját kis Nézőpontjukat, nem csoda, nagyon hasonlított az utódka az elődökre. Becézgették, simogatták, etették, nevelték, saját képükre és hasonlatosságukra formálták. A kis Nézőpontokkal és a kis Relatívokkal nem is volt baj, na de a szüleikkel! Ők már kezdték más szemmel nézni Igazságot. Előbb mindig ránéztek Nézőpontra és megcsóválták a fejüket: Hogyan akarhatnék rosszat saját magzatomnak, hogyan is cselekedhetnék ellene, muszáj az ő érdekeit szem előtt tartanom, milyen szülő lennék, ha nem így tenném? Így hát előbb mindig a saját Nézőpontjukra néztek, aztán az Igazságra. Az Igazság eztán lett Nézőpont kérdése. Nem is volt maradása Igazságnak egy-egy házban huzamosabb ideig. Tovább kellett vándorolnia. Volt, ahol egész jól megtűrték és inkább Nézőpontocskát intették nyugalomra. De ilyen hely kevés volt. Pedig sokan keresték Igazság tásaságát. Nagyon sokan sok mindent tettek azért, hogy Igazság győzedelmeskedjék egy-egy vita esetén. De a kis undok Nézőpontok a legtöbb esetben levették a lábukról a szülőket.
Nem maradt más hátra, hát állandóan keresték az emberek az Igazságot, ezt kérdezték egymástól:
- Hol az Igazság?
- Az Igazság odaát van - jött a válasz. Mert leggyakrabban nem tudták az emberek, hol is van az Igazság, ha meg tudták, valahogy sosem érték utol.
Mi vajon megtaláljuk?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 16:58:47

Lemaradtam egy brosúrával: a reszelős férfihangtól hogyan jutottunk el az Igazságig - aki tudvalevő, hogy három, és akit mindenki másként ismer?
:-))

@fiam: Jó, jó, de mi lett Relatívval?
:-)

@Attilajukkaja: Jó poén (is) volt :-)

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.03. 17:02:22

@Attilajukkaja: Én sem mostanában, de a lepények még voltak, meg vannak is.Csak én a ilyen helyeken nagyon ritkán eszem.Pizza és burger már csak a hazai kell.Aki meg Micsurinról húsos kaját nevez el,kissé tudatlan.És a nevek ott ugyan jópofák, de egy public house-ban én csak az innivalókkal foglalkozom, mint whisky meg a csapolt kenyér.
Hagyományosan..

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:08:51

@fiam:
Tudom, az en hibam. En kertelek, hogy meselj. De nem hittem volna, hogy el is sirom magam a meseden.
Pedig lassuk be, a mesed eleg sablonos, dogmatikus, sematikus es unalmas is. Semmi izgalmas vagy varatlan nem tortenik benne.
Az egesz sztori valami eroltetett jopofizasnak tunik,...aztan megis arra jut az olvaso, hogy elgondolkozzon az egeszen.

En letoroltem a konnyeimet. Es tovabbra is keresem az igazsagot...:o)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:14:29

@Stegal: Érdkes, hogy minden csatlós országban voltak "követői" Micsurinnak, akik hatra vakra keresztezték a növényeket. Kváron Palocsaynak hívták, a párt rendelésére 10 centiméteres átmérőjű szekfűt keresztezett-nemesített. (Azokhoz az óriási koszorúkhoz kellett, melyekkel a felszabadúlók emlékműveit tisztelték meg.) A párt tapsikolt, aztán megcsóválta a fejét. Hogy miért nincs illata. Amit Palocsay erre válaszolt, azon röhögött egy egész generáció.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 17:15:28

@skandikamera: Relatív csak felkapaszkodott Nézőpont hátára és jót vigyorog. Ő nem olyan régi gyermek, Einstein apuci a szülője :)
@Attilajukkaja: Megríkatni nem állt szándékomban. Különösképpen erőltetnem nem kellett a sztorit, de hathat annak, belátom. No és nem egy kalandregény, az tény :)
Ugye, hogy kiszámítható a történet?

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:16:39

@Stegal:
"én a ilyen helyeken nagyon ritkán eszem"
Ezt rosszul teszed! Mert a Marximban nagyon jo volt a kaja!

"Aki meg Micsurinról húsos kaját nevez el,kissé tudatlan."
Nem tudom, mire gondolsz, de az oreg nem a gyokerekre eskudott fel, hanem a keresztezesekre, a nemesitesre :o)

A lenyeg, hogy most is jo a hely!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 17:17:14

@skandikamera: Basszus, mit válaszolt???????
Amúgy meg a hajam égnek áll, ennyi érdekes indítékot egy tudományos újításhoz!
Muszáj a gondolat ötletét (vagy mit) átemelnem Csn-hez, ha nem bánod.

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:22:38

@fiam:
"Ugye, hogy kiszámítható a történet?"
Nem tudom.
Csak azt, hogy ram hat.
Az a bizonyos film is nagyon hatott ram.
A konnyek pedig vagy jonnek, vagy nem. Nem kiszamithatoak.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:23:44

@fiam: Azt, hogy ha illatot is akarnak érezni, akkor szagoljanak egy bizonyos testrészt. Na jó, szervet. :-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:29:06

@Attilajukkaja: A könyv hangneme más volt, mint a megszokott. Ezért kapta az irodalmi Nobel-díjat. A Nobel-díj célja ugyanis az, hogy olyan személyeket emeljen a figyelem központjába, akik munkásságukal előre vitték a szakmájukat, és nem azokat, akit a legjobbat alkották és ezáltal világszerte ismernek. A díj szervesen beilleszkedik a svéd mentalitásba, melyet az egyik legnagyobb svéd vállalat vezérigazgatója találóan így fogalmazott meg: Svédország egy olyan maratonfutáshoz hasonlít, ahol a nyertest a mezöny közepén befutók közül sorsolják ki.

:-)

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.03. 17:30:22

@Attilajukkaja:a Micsurinról elnevezett városban, meg a házban ahol dolgozott már jártam.Na jó elvittek, és láttam közelről mikkel foglalkozott.

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:32:03

@skandikamera:
"a reszelős férfihangtól hogyan jutottunk el az Igazságig"
Nagyon konnyen. Az atkotoszo mindig is a kefeles, a testi szerelem. De ezt te jobban tudod nalam!

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:36:22

@skandikamera:
"Ezért kapta az irodalmi Nobel-díjat."
Biztos, hogy uyanarrol beszelunk?
En a Felolvaso c. filmrol irtam.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 17:38:37

@skandikamera: Logikusnak tűnik :)

Na, ma szórólapon szólítottak fel arra, hogy a népszámláláskor büszkén valljam magam svábnak, mert "A népszámlálás eredményei hosszú távra meghatározzák a ... jövőbeni állami pénzügyi támogatásának mértékét is."
Most már nem tudom, legyek-e nagyon büszke anyagias sváb... :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:38:47

@Attilajukkaja: Mintha a Sorstalanság címet láttam volna elsuhanni a szemem előt... bocs.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:44:24

@fiam: Ez nekem magas... hát nem egyszerűbb európainak vallani magunkat?
:-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 17:47:44

Amikor megtaláltam a családfámat (jól el volt dugva), három napig csak németül voltam hajlandó beszélni :-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 17:47:56

@skandikamera: Az nem biztos, hogy olyan kifizetődő...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 17:50:53

@skandikamera: :)) Génjeim fele német eredetű. Másik fele Thököly Imréből és leszármazottjaiból van :) Bennem jól elszórakoznak egymással, de testi valómon kívül a két génhordozó azért össze tudott kapni :) (Bárcsak élnének még!)

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:54:14

@skandikamera:
"A Nobel-díj célja ugyanis az, hogy olyan személyeket emeljen a figyelem központjába, akik munkásságukal előre vitték a szakmájukat, és nem azokat, akit a legjobbat alkották és ezáltal világszerte ismernek."

Ezt nagyon ertekelem. Azokat is, akik megkaptak a dijat. Kepzeld, egyszer jartam is ott, a Stockholmi Varoshaza ama termeben, ahol at szoktak adni a dijat. Egy fogadast rendeztek, amin en is reszt vehettem. A lazac kulonosen finom volt.

De hogy kinek adomanyozzak a dijat,...az erosen politikafuggo.
Igazad van, nem eleg jol teljesiteni, az europai kulturkor altalanos erkolcsi, eppen aktualis elvarasainak is meg kell felelni.
Es ez igy van jol,...ha engem kerdeznel.

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:56:07

@fiam:
"legyek-e nagyon büszke anyagias sváb"
Ma te dontheted el. Holnap mar nem!

Attilajukkaja 2011.10.03. 17:57:32

@Stegal:
"láttam közelről mikkel foglalkozott."
Gondolom, nem er varatlanul a kerdesem.
Mikkel?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.03. 18:02:19

(Vacsorához kongatok, és még el is kell készítenem). Sziasztok, holnap ugyanitt :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.03. 18:07:35

Ez egy kellemes délután volt a társaságotokban :)
Köszönöm.
Éjjel még bekukkantok, tudjátok, lassan egy éve éjjeli lettem :DDD

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.03. 18:36:15

@Attilajukkaja: Növényhibrideket gyártott.Keresztezett, ahogy te mondod.Több tízezer kísérlettel új növényeket hozott létre.Olyanokat, amik alkalmasak abban az országban is az életre, azaz jobban bírják az ottani telet.Az elméletét régen sokfelé kötelezővé is tették.Szerintem nem jó a természet dolgába durván beleavatkozni.Ma már nem engednék.Viszont barackból akkorát nem láttam még,mint ott.És a viccekben él a pasi tovább.A kertje viszont tetszett, az szép volt.Ja és a magyar narancshoz semmi köze.. :-)

Attilajukkaja 2011.10.03. 18:54:28

@Stegal:
"barackból akkorát nem láttam még,mint ott."
Ott hol? Hol volt Micsurin kertje?

"Szerintem nem jó a természet dolgába durván beleavatkozni."
Szerintem sem. De mit jelent az, hogy DURVAN?
A gazdak mar regen alkalmazzak az oltasi technikat (rozsaknal, faknal) es a termeszetesnek nevezett szelekciot, amihez a termesztnek mar regen nincs koze.
Ugyanakkor oriasi vizlepcsoket epitenek es elapasztjak a termeszetes lapokat.
Nem tudom, mit ertesz durvasag alatt.

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.03. 19:34:31

@Attilajukkaja: maps.google.hu/maps?q=Micsurinszk&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x41399168cc0f7a6b:0x35fe17aacf19c160,Micsurinszk,+Tambovi+ter%C3%BClet,+Oroszorsz%C3%A1g&gl=hu&ei=IeyJTtvqIY688gOekaQx&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBoQ8gEwAA szerintem pontosan ott középen kellett azon a hídon átsétálnom.Úgy van a gazdák oltanak.De a citogenetikához azért annyira nem értenek.És nem akarnak datolyát szüretelni az alma helyett.Majd előbb-utóbb fognak.
És ha észrevetted, a konyhakertekhez magam sem szólók hozzá nagyon.Az ember elmegy egy helyre vendégségbe, a vendéglátó pedig magával hurcolja, hogy megmutassa a környék nevezetességeit.És olyankor úgy teszel, mint akit a dolog érdekel.De közben titokban a múzeumban csak azt számolod meg, hogy hány Lenin-szobor van.

Attilajukkaja 2011.10.03. 20:50:25

@Stegal:
Aszondod, Micsurin kertje Micsurinszkban volt? En nem tudom. Barmit elhiszek.
De Sztalin sem Sztalingradban, es Lenin sem Leningradban szuletett vagy alkotott. Szoval hol is lattad te azt az a bizonyos meretu barackot? Es miert volt akkora, amekkorarol fogalmam sincs? Mert azt nem irtad le, mekkora az akkora.

"a citogenetikához azért annyira nem értenek"
A mai gazdak sem. Szoval szerinted a durva beavatkozas a klonozasra vonatkozik?

"nem akarnak datolyát szüretelni az alma helyett"
A fajtak keresztoltasa pedig egy regi technika. Egy fan nyugodtan lehet almat es kortet is termeszteni egyidoben. Persze nem egyiket a masik helyett, mert annak nalunk nem lenne sok ertelme. De a Szaharaban sem.

"közben titokban a múzeumban csak azt számolod meg, hogy hány Lenin-szobor van"
En is jartam mar igy, csak Mao szobrokkal :o)
De a kiwi ultetvenyen tatva maradt a szam, mert vannak dolgok, amit az ember oszinten meg tud csodalni!

Attilajukkaja 2011.10.03. 21:16:21

@Stegal:
Utananeztem:
"Ezen a vidéken, Kozlov városában élt és dolgozott a neves növénynemesítő, Ivan Micsurin. Nevéhez kb. 300 új növényfaj, elsősorban bogyósnövények és gyömölcsfélék létrehozása fűződik. Később a várost is róla nevezték el (Micsurinszk)"

Igazad volt! Ambar kiirhattak volna a Wikin, hogy Ivan Vlagyimirovics Micsurin. Az oroszoknal ez nem mindegy!

Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2011.10.03. 22:04:24

@Attilajukkaja: A magyar wiki kicsit kivonatos.A sírja is ott van..A génmanipuláció és a klónozás ugyanaz? Két képet találtam azért,a sírkő meg a híd, ami a házhoz vezet..
www.tambov.arbitr.ru/news/news_1/2267.html
Oroszul olvasni róla még mindig többet lehet.
Talán ha így írod be. Мичурин, Иван Владимирович :-)De most jóccakát..

Attilajukkaja 2011.10.04. 10:37:17

@Stegal:
Koszonom :o)
Ugy beszelsz Micsurinszkrol, mintha jartal volna ott. Sot! Mint aki oroszul is tud.
En azert nem oroszul gepeltem be Micsurin nevet, mert csak annyit szerettem volna megtudni, hogy Micsurinszknak mennyi valosagos koze van Ivan Vlagyimirovics vezeteknevehez. Masreszt, mert nem tudom a klaviaturan pontosan hol vannak a ciril betuk, ezert csak nagyon visitosan tudok oroszul gepelni.

"génmanipuláció és a klónozás ugyanaz?"
Nem feltetlenul, de ebben az esetben igen.
A klon gyakorlatilag egy egyed, a klonjai pedig genetikailag teljesen megegyezo "testverei" vagy szaporulatai. A szo magaban csak ennyit jelent. Vannak termeszetes klonok, mindenfele manipulacio nelkul: pl. az egypeteju ikrek.
Aztan vannak genetikai modositasok, amikor megbuheralsz egy DNS-t, de azt nem szaporitod tovabb. Ilyenkor nem jonnek letre klonok, hasonmasok. De egy nemesitesi eljarasnal, amikor keresztezel ket fajtat es abbol egy genetikailag uj, harmadik egyed jon letre, amit aztan tovabb tudsz szaporitani magrol, az mar genetikai modositas es klonozas is egyben.
Egy korteag beoltasa az almafaba egyiknek sem minosul, mert genetikailag(!) nem jon letre egy uj egyed sem. A korte az almafa parazitajava valik csupan. Zeusz viszont egy uj klont teremtett a Kentaur kepeben, mert ha egy ilyen felig ember, felig lo meghagott egy kancat, abbol uj kentaurka szuletett :o)
Bar a kentaurok is csak akkor lettek volna igazi klonok, ha nostenyek is lettek volna kozottuk, ...de kicsire nem adunk ;o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.04. 15:52:30

@Attilajukkaja: Kentaurka :)))
Szavesen felkérnélek egy előadásra hozzánk, a gimibe!

Attilajukkaja 2011.10.04. 16:06:37

@fiam:
Jaj, a kentaurka pelda ezer sebbol verzik, mert klonozni altalaban aszexualis uton szoktak,...de olyan jo poennak tunt ;o)
Zeuszeknal meg barmi lehetseg volt, mint tudjuk.

"felkérnélek egy előadásra hozzánk, a gimibe"
Mirol? Miert?
Kivancsiva tettel, hogy mi fogott meg ennyire a kentaurkakban?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.04. 17:28:08

@Attilajukkaja: A kentaurkákban több minden megfogott, de nem kizárólag ezért invitálnálak.
Hanem azért, mert az ismereteidet nagyon érzékletes, érthető és élvezhető formában adod elő.
Még én is megértem és ezt tekintsük kiindulópontnak :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.04. 17:50:15

No, most futok dolgozni.
Holnap az éjszakai műszakom 16 órától másnap 09-ig fog tartani. Hogy én meddig tartok ki, azt még nem tudom.
A helyesen tippelő kap három virtuális puszit.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.04. 20:05:25

@fiam: Emberkínzástól általában elhatárolom magam, de a puszi kedvéért hajnali négyet tippelek.
:-)

Attilajukkaja 2011.10.04. 20:21:50

@fiam:
"ismereteidet nagyon érzékletes, érthető és élvezhető formában adod elő."
Koszonom, ez nagyon hizelgo ram nezve :o)

Az en tippem, hogy reggel 9:30-ig, amig haza nem ersz. Ott fogsz osszerogyni :o[

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.05. 00:30:08

@skandikamera: @Attilajukkaja: Köszönöm a téteket. Szívesen hirdetnék majd több győztest is, de "Csak egy maradhat!" :)
Skandi, lehet, hogy különdíjat kapsz, ami megegyezik majd a fődíjjal, ha esetleg nem Te nyernél... Már, ha a (virtuális) puszijaim nem tűnnek emberkínzásnak :D

Attilajukkaja 2011.10.05. 11:11:48

@fiam:
"Szívesen hirdetnék majd több győztest is, de "Csak egy maradhat!" "
A fenebe!!!!!
Mar megint nem en nyertem :o)

"ha a (virtuális) puszijaim nem tűnnek emberkínzásnak"
En az igaziakat szeretem, de azokat is csak akkor, ha szeretettel adjak.
Az ilyen puszikat is lehet rangsorolni. A virtualis puszik erzelmi alapon nem kulonboznek a valosagosoktol.
Furcsa vilagban elunk.A test, a testiseg kezdi elvesziteni a jelentoseget.
Ugyanugy tudok (bocs, tudnek) orulni egy virtualis puszinak, mint egy valosagosnak. Pedig mennyire mas a ketto!

A kerdesem picit anakronisztikus: hova, mi fele megyunk?

Attilajukkaja 2011.10.05. 11:51:17

@skandikamera:
"Mintha a Sorstalanság címet láttam volna elsuhanni a szemem előt... bocs."
Ezzel azt allitod, hogy a Sorstalansag jobb volt a Felolvasonal?
Vagy, hogy hasonlo temat dolgoznak fel?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.10.05. 19:23:35

@Attilajukkaja: Mellébeszéltem - én csak a Sorstalanságot olvastam, úgy 15 éve, az Interneten volt elérhető, több más író művével együtt - ennek az oka az lehet, hogy megint aktuális a Nobel díj: holnap délben 13-kor jelentik be az idei irodalmi díjazottat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.05. 20:56:31

@skandikamera: Az esélytelenek nyugalmával fogom figyelni... :DDD

Attilajukkaja 2011.10.06. 11:05:08

@skandikamera: @fiam:
:o))))
Azert mindig egy izgi esemeny!
Egyszer jartam Stockholmban a Varoshazan egy ebeddel osszekotott fogadason. ABBAN a teremben adtak. Furcsa erzes volt ott lenni :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.06. 14:04:43

Szép napot!

Úgy emlékszem, Skandi járt "rendes" Nobel-díj kiosztón, csak akkor még Hobbiszakácsnak hívták. Néztem azon az oldalon, de nem találtam meg, kérlek, Skandi, linkeld ide, köszi.

Az én díjkiosztóm következik:
Éjjel egyig bírtam a fent létet, aztán ágyba vezényeltem magam. Ehhez az időponthoz Skandi járt a legközelebb. Igen ám, de nem tudtam aludni, ezért csak forgolódtam, olvasgattam, unatkoztam hatig. Ekkor felkeltem és tettem a dolgom. Hazaérve Neoexnek beszámoltam az élményeimről, ez majdnem egy óra hosszát vett igénybe, vagyis tíz óra 25 perckor zuhantam ágyba és édes álomba (elég sok hülyeséget álmodtam össze, de mindegy). Imígy Jukkának volt igaza. Szóval a három puszit ketté osztom, mindenki kap másfél cuppot :)

Az irodalmi Nobel-díjat egy svéd író kapta, aki lelkesen fordított magyar írókat-költőket, gondolom magyarról svédre és nem fordítva :) A nevében egyébként benne van, hogy (mű)fordítással is foglalkozik. Kire gondoltam?

Attilajukkaja 2011.10.06. 15:15:57

@fiam:
Jo diplomata lenne beloled :o)

A sved urra nem volt nehez rakeresni: Tomas Tranströmer.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.06. 15:32:53

@Attilajukkaja: Ó, újabb lehetőség az életemben :)))
Gratulálok, helyes a név. Nyereményed egy keringő:

www.youtube.com/watch?v=LbWhZUFjsdw

Attilajukkaja 2011.10.06. 16:12:08

@fiam:
"Ó, újabb lehetőség az életemben :)))"
????
Sohasem lehessen aztat tudni!

A keringot pedig koszonom,...akkor is, ha nem erdemeltem ki :o)
Azt hiszem, ez volt az egyetlen szalontanc, amit a kozepiskolaban kepes voltam valoban elsajatitani. Marmint a lepeseit. Mert nalunk meg volt tancora!!!!
Kb. 10 evvel kesobb derult csak ki, hogy tangozni is "tudok" :o)
Egy nalam 40 evvel idosebb, fel fejjel alacsonyabb uruguayi ur kert fel egy rendezvenyen. En persze rugkapaltam, hogy jaj ne! De o megis a tancterre vitt es olyan ugyesen vezetett, hogy nem tudtam volna NEM kovetni ot. Szorosan olelt magahoz, de ez egy pillanatig sem volt kenyelmetlen. Raadasul elmagyarazta, hogy a tangot nem tudni kell, hanem erezni. Ez valoszinuleg minden tancra ervenyes, de a tangora kulonosen. Ez nem is egy tanc, hanem egy eleterzes. Nem kell hozza kulonosebb technikai tudas es egyaltalan nem abbol all, hogy a nonek hatra kell tudni 90 fokban hajolnia. Na mindegy,...igy jartam a tangoval. Egyszer, csak egyszer azt is tudtam tancolni. Azota is meleg szivvel gondolok vissza az uruguayi urra :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.06. 16:59:42

@Attilajukkaja: Ez nagyon szép történet :)
Koszorúcskára jártam én is, ahol a polkától a csa-csa-csáig mindent tanultunk (jive, keringő, rock 'n roll stb.). Jártam egy ideig (sváb)népi tánc próbákra. A tangótól mindig féltem, és igazad van: partnerfüggő.
Egy sátras lagziban megtanították a azakadáti belépőst, na az 90 fok rendesen, de inkább 180 :DDD Hát most biztosan úgy maradnék...
Fokvárosban volt a legjobb, ott az utcazenészek-táncosok a szabad figurát részesítették előnyben és volt néhány khm kerekded idomokkal rendelkező hölgyemény, úgyhogy nem lógtam ki a sorból, hacsak a bőrszínemmel nem, de pecsenyére nem adunk :)

Attilajukkaja 2011.10.06. 18:17:16

@fiam:
A neptancot nagyon szerettem. Kar, hogy nincs igazi tehetesegem semmilyen tanchoz :o)

"az utcazenészek-táncosok a szabad figurát részesítették előnyben és volt néhány khm kerekded idomokkal rendelkező hölgyemény"

Ha el tudod engedni magad, akkor jo. Az a legnagyobb elmeny, akarhol is vagy.

Az utolsokent belinkelt videod egy telitalalat a temaban :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.06. 18:24:51

@Attilajukkaja: Az elengedés fontos. Sokáig tartott, mire nem ökölbe szorított kézzel és lábbal aludtam... Most már jó. Jobb.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.10.06. 20:24:53

Fiam már tudja jól, hogy nagyon szeretek táncolni :-)
Állítólag előbb táncoltam mint beszéltem :-P Na jó, ez talán kis túlzás, de amikor még óvódás voltam ls Édesanyám egy lánygimnáziumban tanított (sajnálatosan rövid ideig, egy "vonalas" kolléga miatt) és bevitt farsangozni, nem érdekelt, hogy mekkorák a lányok :-) Mármint hozzám képest.
Aztán általánosban tánciskola, amiből maradt is valami, aztán jöttek a "laza táncformák" évek (mindazonáltal némi rock mindig akadt :-) és a sulibálokon a nyitótáncok és bemutatók (műsorok). Eddig.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.10.06. 20:33:51

@Attilajukkaja: Volt egy ideig közöttünk pár dél-amerikai ember, akik a saját zenéjükre táncoltak, mi meg velük. Nos, az volt a tapasztalat (főként a lányok meséltek erről, mivel mi a fiúkkal nem táncoltunk :-) hogy ugyanarra a ritmusra táncolt mindenki, de nem ugyanazt éreztük.
Illetve pontosítva: nem ugyanott éreztük a ritmust. A lányok fel tudták venni mindkettőt, de az átállás időbe telt, és mindig zavartak voltak egy kis ideig.
Tény, hogy a pontozott ritmus pontjait nem ugyanott éreztük, ahol a dél-amerikaiak.
Aki nem hiszi, próbálja ki :-)

Attilajukkaja 2011.10.06. 21:02:36

@Mormogi Papa:
Nem tudom pontosan mi az a pentaton, de a del-amerikaik es sok mas nep agyaban nem ez a ritmus el. Allitolag nehez az atallas. Mivel en egyiket sem tudom, nekem nem volt nehez "atallni" :o)
A lanyok talan azert veszik at konnyebben a ritmust, mert nem ok vezetnek.

"a pontozott ritmus pontjait nem ugyanott éreztük, ahol a dél-amerikaiak"
Ezt meg en is megertem :o)
Es nagyon igaznak talalom!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.10.06. 21:06:56

@Attilajukkaja: Az utolsó bekezdésedre majdnem kiköptem a kávét :)))

@Mormogi Papa: A tánc a lélek harmóniája költői lépésekbe szőve.
Ha nem lenne túl sok képzavar benne, még büszke is lennék erre a mondatra :)
No, a lényeg: Mormogi, van-é hajlandóságod egy kis előadást tartani középiskolásoknak?
Igenlő válaszodat emilfiókomba várom, köszönöm!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.10.06. 21:32:03

@Attilajukkaja:
Bocsánat, de "óberkodni" fogok...
A pentaton dallam egy hangsoron alapul, a ritmus egészen más...
hu.wikipedia.org/wiki/Pentat%C3%B3nia

A ritmus viszont "nagyon ott van" az Andok lábánál is :-)

Attilajukkaja 2011.10.13. 14:21:18

@Mormogi Papa:

"A pentaton dallam egy hangsoron alapul, a ritmus egészen más"
Na ennyit ertek en a zenehez! Most lebuktam. Aki Kodalyt csak a koronddel tudja azonositani, az igy jar. Erre nem vagyok tulzottan buszke, de kb. ez a valosag.
En csak azt hallom, hogy a zenenek van dallama, ritmusa es hangereje. Es meg azt tudom, hogy van zene, amit kedvelek es van, amit nem. Kesz.
De szerencsere az en labamnal is valamennyire ott van a ritmus, nem csak az Andokenal :o)

@fiam:
"Az utolsó bekezdésedre majdnem kiköptem a kávét "
Melyik kavet, melyik bekezdesre??????
süti beállítások módosítása