Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: Teszt komment vagay miért vágja le a blog.hu Mormogi kommentjét a hobbiszakacs.blog.hu oldalon: O'Flaherty kifog egy halat. Méregeti: nem túl nagy, neki a fél fogára se... A hal váratlanul ( (2021.07.06. 07:39) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Hason ló lyókat kiványok én is. (2014.01.05. 13:30) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Enchantée: Boldog új évet Nektek - ott is! :) (2014.01.03. 09:33) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • piszt-ráng: Két napig nem volt hálózatom és mire ÉBREDEK.Tény régen szóltam hozzá de mindig figyeltelek KÖSZÖNÖM az eddigi élményt! További jó főzőcskét. (2014.01.02. 22:50) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • α Ursae Minoris: Rendben, akkor követünk a régi/új blogodra. (2014.01.02. 12:12) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • "saját levében": Ó, csak ne aggódjatok, tapasztalatból mondom, hogy nagyon jól fogtok szórakozni továbbra is. Történetileg úgyis az az oldal volt előbb, és jó fotókban ott sem volt hiány. Engedelmetekkel: sajatleveb... (2014.01.02. 09:14) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • fiam: Boldog új évet kívánok! :) Sajnálom Skandit, üdvözlöm Hobbiszakácsot. A konyhaművészet nem az én asztalom - ez a Nándori torta megsütése után (pontosabban szemrevételezése és kóstolása után) is kitű... (2014.01.01. 17:21) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • cyan: Benéztem oda, elég régi poszt van kint....... Boldogabb új évet Mindenkinek! (2014.01.01. 17:15) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Stegal: Sajnálni fogjuk e helyet páran. De hát mindennek oka van e világban. Boldog Új Évet kívánok, egyesek szerintem odaát is Skandizni fognak.. :-) (2014.01.01. 10:55) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Nekem ezt juttatta az eszembe: i508.photobucket.com/albums/s324/TheSoulVendor/Slade%20Blog/Coverspreadlarge.jpg (2013.12.31. 13:51) 2013 fényképeiből (6)
  • Utolsó 20

Címkék

70 - 300 mm objektiv (1) abba (1) ABBA Múzeum Stockholmban (1) ABBA the museum Stockholm (1) ABBA the Museum Stockholm (1) abra (1) Áfonya (1) agyaghadsereg (1) alfa romeo (1) älg (1) älggrundet (1) alice cooper (1) állatkert (1) állattemető (2) älskade stockholm (1) al bidyah mosque (1) andreas thorkildsen (1) Ankara (2) annie leibovitz (2) Argentin-Svéd (1) Argentina Sweden (1) articsóka (1) atlétika (1) Az ősz színei (1) A királyi család (1) A stockholmi sörfürdő (1) a virágnak megtiltani nem lehet (1) Bacon (1) bajusz (1) Ballada a költészet hatalmáról (1) Ballagás (1) Ballagás svéd módra (1) Barcelona (2) Békacomb (1) Benedek tojás (1) Bertalan (1) bikaviadal arab módra (1) Bimbós pöfeteg (1) Björn Ulvaeus (1) Black headed Gull (1) blohapiac (1) bogáncs (1) bo hansson (1) Brazil (1) brazil brazil (1) brunnsviken (1) Budapest (2) buggyantott tojás (2) buggyantott tojás fóliás batyuban (1) búvárok (1) cameraman (1) carduelis chloris (2) carl fredrik reuterswärd (1) centralstationen (1) Címkék (21) csilicsali csalavári csalavér (1) csirke (1) csontváz (1) csuka (1) Cukorkabátos vásári alma (1) dalarö (1) dámszarvas (1) dámvad (1) danderyd (1) Dankasirály (1) Dansk skepp 1670 (1) Delfin hátán (1) diamond league stockholm 2010 (2) Díjkiosztók (1) djurgården (1) djurkyrkogården i stockholm (2) DN Galan 2012 (1) drinápoly (1) Drottninggatan (1) dubai (2) dubai 2010 (1) dubai creek (1) edirne (1) edsviken (2) Edsviken öböl (1) Eggs Benedict (1) Elena Arzak (1) elsa beskow (1) énekes rigó (1) ennio morricone (1) erdei fekete meztelen csiga (1) Erzsébet tér (1) esterházy péter (1) Farkas (1) fekete tölcsérgomba (1) firenzei tojás (1) flash mob (1) fotografiska (1) fotografiska museet (1) fotomässan (1) fraxinus excelsior (1) fredrik reinfeldt (1) Friends Arena (1) fujairah (2) fujairah 2011 (1) Fülöp (1) fürdőváros (1) fütyik a homlokzaton (1) gaustatoppen (1) Geocaching (1) Gerebengomba (1) giftampuller (1) glad påsk (1) golf (1) göran hägglund (1) Göteborg (1) grand hotel (1) Grå Ulv (1) grönfink (2) güreş (1) haga park (1) Hagymát hagymával (1) halász (1) haparanda (1) Harangvirág (1) hardanger (1) Harisnyás Pippi karácsonya (1) Hattyú (1) hattyútojás (1) Hellasgärden (1) helyből távolugrás (1) hiúz (1) hőlégballon (1) homoki futórák (1) horgászszerencse (1) hormontúltengés (1) hotdog (1) Hötorget Stockholmban (1) húsvét (1) Hűvösvölgy (1) hydro (1) Ibra (2) idill (1) írásos párnahuzatok (1) jägareförbundet (1) Jakab (1) järv (1) jäsicken (1) JoAnn Tan (1) joghurt (1) juan torriente (1) julbock (1) Kapros tökfőzelék (1) karácsony (1) karácsonyi kecskebak (1) Karácsonyi vásár (1) kárókatona (1) kenneth mcarthur (1) képek a stockholmi gastro nordic vásárról (3) képes riport egy repülőgép bemutatóról (1) királyi palota (1) Kolbulle (1) koldus (1) Kolmården (2) korcsolya (2) kőrisfa (1) kormorán (1) korv med bröd (1) kovács zsolt (1) kristdemokraterna (1) Kullarna (2) kulturhuset (1) kungsträdgården (1) kutyavásár stockholmban (1) l (1) lazacivadék telepítése (1) Lazac Salmo salar (1) Légyölő galóca (1) Lehel piac (1) Leo Messi (1) Libamáj (1) Lionel Messi (2) loppmarknad (1) lotta lundgren (1) lóverseny (1) Lóverseny (2) lubok (1) Luca napi körmenet (1) lunchtime (1) magasugrás (1) mandzsúriai dió (1) maraton (1) marhapörkölt (1) medve (1) medvék (1) méregampulla (1) Messi (1) metró (1) midsommar (1) Mitt kök 2012 (1) mókusfa (1) mona sahlin (1) Myrorna (1) Nagykovácsi (1) nationaldagen (1) nehézvíz (1) Neme Endre (1) Neymar (1) Neymar Kassai Viktor (1) niké (1) Nikon 1 v2 (1) nils ericson (1) nk (1) non violence (1) nordiska kompaniet (1) Nordiska Kompaniet (1) Norrhamnsbadet (1) norvégia (1) No Pants Stockholm (1) Nuorssjo (1) Nyár (1) nyerőcsont (1) nyúlfa (1) nyúlfüle gomba (1) Octocopter (1) olajbirkózás (1) Ölbad (1) Ölbadet i Stockholm (1) om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag (1) operatőr (1) Örkény (1) oroszlán (1) orosz népi grafika (1) öster malma (1) otidea onotica (1) ötödik nyári olimpia 1912 (1) Panírozott stockholmi tojás (1) Paradicsom (1) pelle bergström (1) Pepe (1) Pettson és Findus (1) Pick (1) pride 2010 (4) Rákóczy út (1) råsunda stadion (1) rjukan (1) Rókagomba (1) Ronaldo (1) royal wedding (1) rozsomák (1) Sagrada Familia (1) sakkozók a széchenyi fürdőben (1) San Sebastian (1) sara russell (1) sashimi (1) Second hand (1) signspottning (1) sirály (1) sivatagszafari (1) skansen (5) Skansen (1) skarv (1) skraken (1) slottslaxen 2012 (1) sollentuna (1) Startgép (1) stockholm (48) Stockholm (9) stockholmi metró (1) stockholmi nyári olimpia (1) Stockholmi tojás (2) Stockholmsmässan Älvsjö (1) Stockholm Jubilee Marathon 2012 (1) Stockholm Jubileum Maraton (1) stockholm marathon 2011 (1) stockholm marathon 2012 (4) Stockholm Marathon 2013 (1) Stockholm Maraton (1) stockholm stadion (3) Stockholm Today (1) stockholm zombie walk (1) strandélet (1) striptease (1) strömmen (2) Studentflak Stockholm (1) svante weyler (1) Svédország (1) Svédország - Argentina (1) Svédország - Portugália (1) svédország magyarország mérkőzés (1) sweden brazil (1) szalmakecske (1) szellemrák (1) széncinkék (1) szent györgy (1) szent iván nap (1) Szigettenger (1) Szitakötő (1) szitakötő (1) Szürke gém (1) Täby galopp (2) Taksim tér Isztanbulban (1) taltrast (1) Tamás (1) tavasz (1) Tavirózsa (1) tengeri pisztráng (1) tinnsjö (1) Tisza (1) toldi (1) torkosborz (1) török (1) török görög barátság (1) tüntetés (1) turdus philomelos (1) tyson gay (1) uborkasaláta (1) usain bolt (1) utcakép (1) utsättning av 8000 laxar i stockholms ström (1) vadkan (1) Vásárcsarnok (1) vasárnapi ebéd (1) västerbron (1) victoria (1) villacsont (1) villamos stockholmban (1) Vinterbad (1) Vízibalett (1) Waxholm (2) wolverine (1) yağlı (1) zebu (1) Zenekar a Skansenben (1) zlatan (1) Zlatan (1) Zlatan Ibrahimovic (2) zöldike (2) Zombie Walk (1) zombik (1) Zombik (1) zsonglőr (1) Címkefelhő

Bunyó a Skansenben

2010.11.05. 08:22 :: skandikamera

 

  

 

 

 

 

52 komment

Címkék: stockholm skansen medvék

A bejegyzés trackback címe:

https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr192411696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.05. 08:52:58

Aztaaaaa! :)
Nekem Berlinben volt testközeli élményem jegesmacival, az orrom előtt, az övegfal túloldalán pancsizott, mintha direkt engem szórakoztatott volna. Fantasztikus élmény volt! :)))
Barnamacikról nemrég láttam egy filmet, ahol hazajártak egy emberhez családostul. :)

És milyen hangokat hallattak bunyó közben? ;)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.11.05. 09:01:58

@Enchantée: Összeszorított állkapcákkal, némán küzdöttek. Jól kifáradtak, az biztos.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 09:20:51

Ez csak amolyan baráti birkózás lehetett, nézzétek, milyen jót nevettek a végén! :)))
Köszi, Skandi!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.05. 09:30:37

@fiam: Lehet, hogy csak edzést tartottak. Maci-kungfu. Vagy box. Vagy szumó. Vagy ezek ötvözete. :DDD
@skandikamera: Pedig el tudnám képzelni, ahogy morognak egymásra. :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 12:13:03

@skandikamera: ugye fiú medvék vannak a képen....a hímek szeretnek így "emberkedni", még a bonyolultabb lelkületűek is....nekem a legjobb barátnőm (akiről meséltem már:-)Ő volt verekedős....mindig kerültem vele azokat a helyzeteket, hogy egyszer nekem ugorjon:-)...a nőknél nincs jó véleményem az ilyesmiről, a férfiaknál viszont elfogadom!

Köszönöm a webkamera linket, megnéztem egy hajót, ahogyan kiköt....nagyon szép a kikötő ebben a verőfényben, jó, hogy általad ennyit megtudtam, meglátok Stockholmról....a temető, a maraton, a skanzen....a bunyós macik:-)

Nekem a kedvenc medve motívumom a Szendevélyek viharában filmben körvonalazódik.....

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 15:33:03

@nemvagyokmesterszakacs: Igen, jó volt kukucskálni :9 Én Fokvárost szoktam :)
Ó, mindig csak szenvedély, meg vihar... Mi lesz ebből??? :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 18:52:29

@nemvagyokmesterszakacs: Nem is tudom. Egyszer verekedtek értem... :)
Most már nem fognak. Max., ha valakit Neoexre uszítok :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 19:43:53

Kedves Mindenki!
Megjelent az első közös posztunk Beával!

spájzcetli 2010.11.05. 19:53:14

@nemvagyokmesterszakacs: „Szendevélyek viharában” (Freudi elszólás?) :))

Az én legemlékezetesebb „elszólásom” egy középiskolai irodalmi dolgozatomhoz köthető. A tanár úr nyilvánosan értékelte az írásomat és négyest ajánlott meg, de megjegyezte, amennyiben felolvashat egy részletet belőle az osztálynak, akkor kaphatok egy ötös alát. Belegyeztem. „Az utcáról nem láthatóan, bent mélyen a kert közepén, dúslombú fák alatt egy hüvelynedve működött.”… Az óriási, kollektív röhögésre a szomszédos tantermekből is összeszaladtak… Hülyenevelde akart az lenni… :))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 20:13:54

@spájzcetli: mennyi időbe telt, amíg az iskolapszichológus kianalizálta belőled azt a mondatot, hogy "nem akarok iskolába menni"?
Próbáltam vigyázni a helyesírásra, mert felmerültek necces szavak...:-)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 20:14:28

@spájzcetli:
Azért a "Belegyeztem" sem rossz... :DDD
Egyébként - :DDD

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 20:25:49

@fiam: csak a földi halandók bakiznak, és ugyebár mi nem vagyunk Istenségek....:-))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 20:32:14

@nemvagyokmesterszakacs: Mától csak a saját nevedben mondj ilyeneket! :DDD

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 20:32:23

@fiam: "Nem is tudom. Egyszer verekedtek értem... :)" ...azért ez nem semmi. Sajnálhatja, akiért még nem mentek birokra férfiak (vagy barnamedvék).....:-)
...megyek megszerkesztem a következőt...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.05. 20:36:36

@fiam: van valami abban, amit mondasz:-))... én visszaköltöztem "haza"....írok, elmélkedek, kicsit macerás ide-oda ugrabugrálnom....(a kisfiam közben rajtam ugrabugrál...:-)))) nálam találkozunk....

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.05. 20:43:47

@nemvagyokmesterszakacs: Képzeld, egy fél órája kaptunk kétszer másfél kiló pontyot és öt kiló kárászt...
Ez pont jókor jön a holnapi puceva előtt :)
Úszik a konyha a pikkelyekben, basszus. Holnap meg a tollakban fog.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.05. 22:21:06

@fiam: Ha tojást raksz, nem lesz bábeli zűrzavar... :)))
@nemvagyokmesterszakacs: Értem még sosem verekedtek. Ezután meg már minek?!? ;)))
@spájzcetli: Nagyon érzékletes leírás! Vajon milyen hüvelynedvekre gondoltál írás közben?!? :DDD

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.11.06. 11:44:43

Jóóó reggelt, délelőttöt és ebédet :-)

@spájzcetli: "egy hüvelynedve működött" - kutya legyek, ha nem hüvelyneveldét olvastam...

:-)
@nemvagyokmesterszakacs: asszem én is, hogy fiúk gyúrják egymást a vízben.

@fiam: "Úszik a konyha a pikkelyekben..." - ezért vagyok én a C & R híve (Catch and Release).

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 12:02:34

Szép napot!

@skandikamera: Ahogy megjósoltam, ma tollakban úszunk :)
Eddig nyolc fiatalkorú tyúk és szintén nyolc MILF tyúk sztriptizelt. Mindegyik szép súlyban van, fejlett mellekkel, izmos combokkal. A májukkal és a zúzájukkal sincs gond, épek, egészségesek, betapinthatók. Egynémelyik kissé besárgult, de nem jellemző. Vegyes koszton éltek, még giliszta is volt az étlapjukon. A káposztát és a kenyeret módfelett kedvelték, de a szemestakarmánynak sem tudtak ellenállni. Erotikus szenvedélyüket is kiélhették, mindegyikre pont két kakas jutott (ezt kicsit irigylem tőlük, de ilyen az élet). A fiatalok épp most kezdtek volna tojni, sajnos a családalapítás öröme már nem adatik meg nekik. A MILFek túl vannak néhány nehéz szülésen és a kakasokkal is viaskodtak olykor, de egy jó asszony mindent megbocsát - talán ismerik I. István utáni legnagyobb királyunk dalát, mert ők is mindig megbocsátottak és engedtek a férfiúi vágyaknak. Most már ugye csak egy férfi maradt, mert nemcsak a Hegylakó, hanem a Baromfiudvarlakó vagyis a Chickenlander szerint is csak egy maradhat. Elég leharcolt állapotban van szegény, ezért talán nem is bánja, ha jövő héten ő is sorra kerül a maradék MILFekkel egyetemben.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 13:17:44

@fiam: Mehetek hozzátok MILF-nek? Megelégednék a maradék egy héttel, utána levághatsz, és még annyi toll sem lenne rajtam, ellenben fejlett mellekkel és izmos combokkal én is rendelkezem... ;))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 13:23:17

@Enchantée: :)))
Nagyon gyenge kakast tudnék csak prezentálin, nem hiszem, hogy olyanra vágynál :D
Egyébként persze, gyere, maradt még pár falat giliszta... :)

Nem minden önző szándék nélkül ajánlom szíves figyelmetekbe Nevamesz(a) összes posztját, kiváltképp a legutóbbit :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 13:37:28

@fiam: Én még a régi szép idők-beli állapotban mennék hozzátok... ;))))

Már csorgattam a nyálam odaát is. :)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 14:21:25

@skandikamera: azt hittem, hogy a hüvely témát már nem lehet tovább fokozni....:-DDD

...én pedig nem pucolok halat, nem kopasztok tyúkot...valahogyan gyermekkoromban elzártak az ilyesmitől, felnőtt koromban pedig már nem éreztem vonzódást, hogy pótoljam.....

A férjem ma megkérdezte tőlem, hogy nem vagyok jól? Én csak néztem rá riadtan....azt mondja, tegnap felhívta az egyik barátja, hogy a felesége aggódik értem, két napja nem lát új posztot az oldalamon....:-)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 14:25:08

@Enchantée: ...nem is tudom...nekem a medvék jobban bejönnek, mint a kakasok....:-)))

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 15:07:19

@nemvagyokmesterszakacs: Szó, mi szó, erről már korábban vallottam, hogy a szőrös egydekért én is jobban odavagyok, de Beusnál nem volt választási lehetőség, mivel a pikkelyesek eleve kizárva! :))))
Nekem sem kellett sosem állatok darabolásával foglalkoznom, mára meg a mell aprításában merül ki a tudományom... ;)
@fiam: Ne nekem köszönd, magatoknak! :)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 15:44:18

@Enchantée: darabolni, puceválni, nagyon szeretek, akár henteslánynak is mehetnék....vannak dolgok, amiket szenvedélyesen szeretek a konyhában (ha-ha azt is! Jukka hallod ezt?:-))ilyen a henteskedés, a dagasztás, a kenyérsütés, a kelt tészták....ehhez soha nem használnék segédeszközt, mint kenyérsütőgép....:-)

...nos, a hidegvérű, nyálkás egyedek nálam is csak a halászlében népszerűek....:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 15:47:36

@nemvagyokmesterszakacs: @Enchantée: Nekünk, mivel nincs udvarunk, sosem voltak háziállataink. Nem is nagyon ismerem fel őket...
Viszont Neoexék mindig tartottak ezt-azt :)
Ráadásul beláttam, hogy olcsóbb, ha mi tenyésztünk pár baromfit, mintha boltból vennénk, nem beszélve arról, hogy azt is tudjuk, hogy mit eszünk.
Mivel nem én etetem-itatom őket, nem is nagyon kötődöm egyikhez sem. Aranyosak, kedvesek - ennivalóak :)
Pucolni sem én pucolom igazság szerint, hanem a szomszéd néni (Pótanyukám, az egyik Márja-lány) és Neoex. Én csak darabolom és adagolom őket és gyönyörködöm a sok husiban :)
No meg fejben tervezgetem, miből mi legyen; vadul olvasgatom Nevamesz(a) és Toma oldalát és olykor Skandinál is ihletődöm. Az utóbbiakért Nevamesz(a) kérlek ne neheztelj :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 15:55:49

@nemvagyokmesterszakacs: A Te törékeny, finom alkatoddal hentes????????????????????

Ha nem lennék ízületes-reumás, akkor dagasztanék ezerrel, de így néha a bukta és a lángostészta is kifog rajtam... :(
Ha meggazdagszom, veszek is egy fullos konyhagépet és megbűvölten fogom nézni, ahogy kever-kavar :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 16:05:59

@fiam: nálunk nagymamám tudott valamit (most már én is tudom:-)hiszen csak az utolsó héten tartotta otthon a baromfit. Ugyanis fogyasztási szempontból az utolsó hét lelkiállapota és étrendje határozza meg a hús minőségét. Édesapám kertészmérnök, így a környék legnagyobb TSZ-e bűvöltetében nőttem fel....számomra nincs idegen elem ebben a körben. Szerintem ez is megalapozta a vonzódásomat ebbe az irányba.
Bármilyen feladatot elvégeznék, beleértve a kopasztást, egyszerűen nem voltam még ráutalva....anyósom nem is hagyná....egyszer viszont ki kellene próbálni mielőtt vége a dalnak....:-)
Hatalmas kertünk volt gyermekkoromban, tele zöldséggel, gyümölccsel, szőlővel, nekem ez volt az édenkert....minden szegletére a mai napig is emlékszem!

Én is olvasom Hobbiszakácsot (mondhatni kiolvastam:-), és Tomát is időnként, úgyhogy Te is jól teszed!
:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 16:09:19

@nemvagyokmesterszakacs: Hentesnek ott van a nagymamám, a mai napig a faluban őt hívják disznóvágáshoz, mert ő késsel dolgozik, míg mások a pisztollyal is csak barmolnak. Meg ott volt gyerek apja, akkoriban sok disznóságot ettünk, a sörben csülök szeretetét neki köszönhetem, meg egyebeket is megeszek azóta, a szárnyas mellen kívül. De a nyers hús látványa nem dob fel. Dagasztani szeretek, csak ritkán teszem, most is egy 5 perc alatt összedobható süti sül éppen. :)
@fiam: Buktát-lángost anyu dagasztja, én sütni szoktam, kicsim meg szaggatja formára. Nálunk mindig munkamegosztással zajlott otthon a sütés-főzés, nekem mindig csak kuktafeladatok jutottak, anyu féltett is, hogy fogok saját háztartást vezetni, aztán csak nem halunk éhen azóta sem, pedig 21 éves korom óta magam ura vagyok a konyhámban. :)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 16:12:14

@fiam: imádok trancsírozni, a húst szenvedélyesen szeretem nyers állapotában is!
Egy hentesnél a cipekedést leszámítva az ügyesség fontosabb, mint az erő (az is van!:-) az érlelt félmarhából például egy egyszerű, éles késsel le lehet kanyarintani egy adag rostélyost, ha tudod a forszát!

A különböző húsok illatát is imádom...a borjú a kedvencem, sertésben a kocahús, és a hízlalt máj illata.
A bárányborda illata is fenséges, azzonal hozzáképzelek egy ág friss rozmaringot...lőjetek le, jó? Mert holnap reggelig mesélek....:-DDD

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 16:13:55

@Enchantée: ugye, ugye, erről beszélek, pedig csak most olvaslak....mármint a nagyival kapcsolatban!
:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 16:56:05

@nemvagyokmesterszakacs: Unokatesóm is hentes, de a mai napig a mama besegít neki, és az sem mindegy, ki és hogyan süti ki a töpörtyűt, annak is művészete van. Mondjuk a kolbásztöltésben szeretesk segédkezni, de inkább a konyhán hagymát aprítok, mert a disznótoros leves kötelezően szárított kenyérkockával és nyers hagymával ehető csak! :))) Aztán vannak, akik harcolnak a sült vérért, én inkább a toros káposztát eszem, meg a sütiket.
Mama specialitása a barack nevezetű süti, aminek a tésztáját fél dióhéjon süti meg, kettő közé jön a krém, összenyomja, egyik oldalát vérnarancs aromával megkeni, tojás fehérjével körbekeni és kristálycukorban meghempergeti, levélnek is kerül igazi növény rá, így tényleg olyan, mint az igazi. Jó kis parasztlagzira többszáz darabot szoktak "rendelni" tőle. Én nem szeretem, de guszta. És ő a rétest még mindig az asztal sarkainál húzza, és a kelt bodagjai nem élik meg, hogy kihűljenek. :)))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 17:22:14

De jó olvasni Benneteket!

@nemvagyokmesterszakacs: Baromfit úgy tartunk, hogy vannak a letojt tyúkok, amik kb. másfél-két évesek, így lehet megvenni őket. Kb. két-három hónapig tartjuk még, amíg teljesen kiürül belőlük a táp, stb., amit addig kaptak és szépen átállnak a háztájira. A tavaszi garnitúrával olyan szerencsénk volt, hogy egészen nyár végéig rengeteget tojtak még. Az őszi eresztés már nem volt "tojáshatékony", de levesbe jó lesz a husijuk.
Az előnevelt csibéket, amikről kiderült szépen, folyamatosan, hogy inkább kakasok, szintén tavasszal vettük és mostanra másfél-két kilósra nőttek.
Tavaly próbáltunk keltetni is, az első széria egész jó volt, de nem egy szuper keltetőgép, amink van, Neoex talán barkácsol másikat és megpróbáljuk újra.
Közben barterszerződést kötött egy ismerőssel: felnevelünk ötven csirkét/kakast neki, ő pedig megcsinálja jövőre az összes kőművesmelót (ráfarag, mert azt hiszem, felújítjuk a házat, hehe) nálunk :()
Így megy ez mifelénk :)
Az Édenkerted nagyon jó lehetett... :)
Milyen régen hallottam azt a kifejezést, hogy valaminek a forsza! :)

@Enchantée:
Azért nem semmi, hogy nagymamád még disznót is ölt!!!
Neoex töpörtyűi legendásak és most nem ARRA gondolok... :D
Milyen disznóölési leves az, amibe szárított kenyérkockát tesznek?
A süti jól hangzik, valami ilyesmit csinál a Pótanyukám, de nem ennyi díszitéssel.
A saures-t (száuresz)ismeritek?

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 17:35:09

@fiam: Szerintem pont azért ilyen spártai a leves, mert addigra már tele van az ember a sok hússal, meg zsírral. Gyerek apja ebédre pl. már megette nyersen! a fél disznó bőrét sóval. Brrr, nekem a gondolattól is felfordul a gyomrom, de ízlések és pofonok... :)))
Nem ismerem így név alapján, amit említettél, de remélem beavatsz minket abba, mi is ez. :DDD
Nagynéném áttért a pulykára, annak a húsa is több, finomabb, és kevésbé macerás a tartása. Mama sajnos leszokott a libáról, kacsáról, mert nem bírja erővel tömni őket (na, most nézzenek félre az EU-s törvényhozók!), pedig a friss sült belőlük a zsírjában tört krumplival fenséges eledel, főleg a mája, azért állandóan harcoltunk... :))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 18:06:44

@Enchantée: A pulykát is szeretjük, lehet, hogy jövőre azt is tartunk :)))
A saures, az tulajdonképpen "savanyút" jelent. A leves és a pörköltféle között félúton. A disznó belsőségeiből készül, főként májból, sok egész borssal, babérlevéllel és ecettel. Kislányként nagyon nem ízlett, ezt adták ebédre. Biztosan az íze miatt, egy gyerek annyira nem szereti a köztes ízeket, az étel legyen egyértelműen sós vagy édes :)
Ezer éve nem ettem egyébként, de holnap megkérdezem a Pótanyukámat, ő sváb és minden ilyen titok tudója.
Este pedig hurkaleves volt vagy jóféle orjaleves, töltöttkáposzta, sültek - a friss töltelékekből is.
A hurkalevest nem bírta a gyomrom, kidobtam a taccsot tőle :)
A mustot sem bírom, két-három korty untig elég. Egyszer biciklivel rásegítettem a cuccosra, jól fel is ráztam, amit megittam, aztán csodálkozva takaríthattam... :)
Hurkatáncolás volt szokásban Nálatok?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 18:07:32

@Enchantée: Mi az a kelt bodag? Nem is hallottam még ilyen nevű tésztáról.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2010.11.06. 18:17:34

@Enchantée: a nagyihoz nem lehetne beíratkozni továbbképzésre?
:-))))

...befejezem a vacsorát és visszatérek, mostmár jó lenne pihennem is egy kicsit!

@fiam: én nem tudom mi az a saures, kivele!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 18:26:30

@fiam: Én a mustot szeretem, és még meg sem hajt. :)
Bodagnak hívják mamáék felé az alap kelttészta receptet, amit aszerint, mit tölt bele, lehet sósnak és édesnek is csinálni. Kelt tészta, legtöbbször kakaós csigának, túrós batyunak, vagy káposztás papucsnak elkészítve kérjük tőle. A titok nyitja az élesztő és a tej kapcsolata: nagyon fontos, milyen hőmérsékletű tejben olvad fel az élesztő.
Így sem ismerős az az étel, mifelénk nem csináltak ilyet...
@nemvagyokmesterszakacs: Biztos szívesen megmutatna trükköket, mesélne "titkokat", bár mára már nem bírja annyira a tempót, ritkán süt, de akkor olyat, hogy megnyaljuk mind a tíz ujjunkat utána! :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 18:34:11

@nemvagyokmesterszakacs: Kint van, lásd fentebb :)
@Enchantée: Szóval a bodag magyarul kelt tészta. De jó, megint tanultam ma valamit :)
Szeretem ezt az "életszagot". Sajnos az én anyai nagymamám távol lakott tőlünk és talán a bablevesére emlékszem, ritkábban jártunk hozzákuk, illetve nem is náluk aludtunk, hanem a nagynénéméknél, a mamáékhoz csak látogatóba mentünk, legtöbbször étkezések nélkül. Viszont a házuk előtt több faeper is volt, azóta is imádom. Amiért ezt írtam az az, hogy a mama illatára még ma is emlékszem. Ha lehunyom a szemem, pontosan fel tudom idézni, pedig 1974-ben már meghalt, egy nappal a születésnapom előtt. Emlékszem, Anyu nagyon odavolt én pedig nagyon féltem, mert ez volt az első eset, hogy nem én, hanem Anyu szorult gondoskodásra, ő sírt és én nem tudtam segíteni rajta. Aztán nemrég, csak két évvel voltam idősebb, mint Anyu akkor, amikor meghalt ő.
de inkább folytassuk vidám történetekkel, mert már eleget szomorkodtam az elmúlt napokban.
Nem válaszoltatok arra, hogy szokás volt-e nálatok a hurkatánc?

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 18:49:40

@fiam: Nem ismerem a hurkatáncot. Megismertethetnél vele... :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 18:53:07

@Enchantée: Igen, ha van egy kis türelmed, mert picit összepakolok a konyhában. No és, ha nem bánod, akkor majd Nevameszánál folytatjuk, invitált, hogy beszélgessünk tovább ott.
Kb. fél óra és ott leszek.
Jó így Neked? (Megvárom a válaszod.)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.11.06. 19:14:18

@fiam: Lassan hajmosások, meg gyereklefektetés, de bekukkantok Hozzátok oda is! :)))

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.11.06. 20:17:53

Nekem is akkor van dolgom, amikor a legjobban beszélgettek :-(

Vizitben voltunk - de régi szó - kedves bennszülött családnál. Világot látott emberek, hozzá vannak szokva a kelet-európai dumás-gesztikulálós-anekdotázós stílushoz. Habár abből sokat lefaragott már az idő. Ami magyar szemmel nézve merev udvariasság-balfékség, az itt még mindig súrolja a duhajságot. Dícséretemre legyen mondva, mostanra már alulról.

Nincs kézcsók, nincs kabátfelsegítés, nincs cipő. (Vendégpapucs van, vagy viszünk magunkkal.)

Amit a svéd meghívásos rendszerben szeretek, az, hogy ha kávéra szól, akkor kávét kap az ember, és egy szelet sütit vagy tortát hozzá. Semmi trakta, semmi naaaa eeeegyéééél máááá... Politika, pénz és szex tilos téma. Gyakorlatilag nulla az esélye az ellentétes véleményből fakadó indulatos vitának. Egy-másfél óra múlva köszöni szépen, feláll, búcsúzik, pá, és mindenki visszatér a dolgához, vagy a TV elé.
:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 20:39:03

@skandikamera: Gyere, térj be Nevameszához, légy szíves és mesélj, Ti vágtatok-e disznót?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.11.06. 21:00:16

@fiam: Már voltam, láttam, teccett de erő-idő hiányában nem kommentáltam. Majd holnap, most TV, és ágy... Jó éjt :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.11.06. 21:27:19

@skandikamera: Én beszélgetni hívtalak, nem csodálni :)
De, ha nincs erőd, az más.
Akkor holnap.
Jó éjt!
süti beállítások módosítása