Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: Teszt komment vagay miért vágja le a blog.hu Mormogi kommentjét a hobbiszakacs.blog.hu oldalon: O'Flaherty kifog egy halat. Méregeti: nem túl nagy, neki a fél fogára se... A hal váratlanul ( (2021.07.06. 07:39) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Hason ló lyókat kiványok én is. (2014.01.05. 13:30) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Enchantée: Boldog új évet Nektek - ott is! :) (2014.01.03. 09:33) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • piszt-ráng: Két napig nem volt hálózatom és mire ÉBREDEK.Tény régen szóltam hozzá de mindig figyeltelek KÖSZÖNÖM az eddigi élményt! További jó főzőcskét. (2014.01.02. 22:50) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • α Ursae Minoris: Rendben, akkor követünk a régi/új blogodra. (2014.01.02. 12:12) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • "saját levében": Ó, csak ne aggódjatok, tapasztalatból mondom, hogy nagyon jól fogtok szórakozni továbbra is. Történetileg úgyis az az oldal volt előbb, és jó fotókban ott sem volt hiány. Engedelmetekkel: sajatleveb... (2014.01.02. 09:14) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • fiam: Boldog új évet kívánok! :) Sajnálom Skandit, üdvözlöm Hobbiszakácsot. A konyhaművészet nem az én asztalom - ez a Nándori torta megsütése után (pontosabban szemrevételezése és kóstolása után) is kitű... (2014.01.01. 17:21) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • cyan: Benéztem oda, elég régi poszt van kint....... Boldogabb új évet Mindenkinek! (2014.01.01. 17:15) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Stegal: Sajnálni fogjuk e helyet páran. De hát mindennek oka van e világban. Boldog Új Évet kívánok, egyesek szerintem odaát is Skandizni fognak.. :-) (2014.01.01. 10:55) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Nekem ezt juttatta az eszembe: i508.photobucket.com/albums/s324/TheSoulVendor/Slade%20Blog/Coverspreadlarge.jpg (2013.12.31. 13:51) 2013 fényképeiből (6)
  • Utolsó 20

Címkék

70 - 300 mm objektiv (1) abba (1) ABBA Múzeum Stockholmban (1) ABBA the museum Stockholm (1) ABBA the Museum Stockholm (1) abra (1) Áfonya (1) agyaghadsereg (1) alfa romeo (1) älg (1) älggrundet (1) alice cooper (1) állatkert (1) állattemető (2) älskade stockholm (1) al bidyah mosque (1) andreas thorkildsen (1) Ankara (2) annie leibovitz (2) Argentin-Svéd (1) Argentina Sweden (1) articsóka (1) atlétika (1) Az ősz színei (1) A királyi család (1) A stockholmi sörfürdő (1) a virágnak megtiltani nem lehet (1) Bacon (1) bajusz (1) Ballada a költészet hatalmáról (1) Ballagás (1) Ballagás svéd módra (1) Barcelona (2) Békacomb (1) Benedek tojás (1) Bertalan (1) bikaviadal arab módra (1) Bimbós pöfeteg (1) Björn Ulvaeus (1) Black headed Gull (1) blohapiac (1) bogáncs (1) bo hansson (1) Brazil (1) brazil brazil (1) brunnsviken (1) Budapest (2) buggyantott tojás (2) buggyantott tojás fóliás batyuban (1) búvárok (1) cameraman (1) carduelis chloris (2) carl fredrik reuterswärd (1) centralstationen (1) Címkék (21) csilicsali csalavári csalavér (1) csirke (1) csontváz (1) csuka (1) Cukorkabátos vásári alma (1) dalarö (1) dámszarvas (1) dámvad (1) danderyd (1) Dankasirály (1) Dansk skepp 1670 (1) Delfin hátán (1) diamond league stockholm 2010 (2) Díjkiosztók (1) djurgården (1) djurkyrkogården i stockholm (2) DN Galan 2012 (1) drinápoly (1) Drottninggatan (1) dubai (2) dubai 2010 (1) dubai creek (1) edirne (1) edsviken (2) Edsviken öböl (1) Eggs Benedict (1) Elena Arzak (1) elsa beskow (1) énekes rigó (1) ennio morricone (1) erdei fekete meztelen csiga (1) Erzsébet tér (1) esterházy péter (1) Farkas (1) fekete tölcsérgomba (1) firenzei tojás (1) flash mob (1) fotografiska (1) fotografiska museet (1) fotomässan (1) fraxinus excelsior (1) fredrik reinfeldt (1) Friends Arena (1) fujairah (2) fujairah 2011 (1) Fülöp (1) fürdőváros (1) fütyik a homlokzaton (1) gaustatoppen (1) Geocaching (1) Gerebengomba (1) giftampuller (1) glad påsk (1) golf (1) göran hägglund (1) Göteborg (1) grand hotel (1) Grå Ulv (1) grönfink (2) güreş (1) haga park (1) Hagymát hagymával (1) halász (1) haparanda (1) Harangvirág (1) hardanger (1) Harisnyás Pippi karácsonya (1) Hattyú (1) hattyútojás (1) Hellasgärden (1) helyből távolugrás (1) hiúz (1) hőlégballon (1) homoki futórák (1) horgászszerencse (1) hormontúltengés (1) hotdog (1) Hötorget Stockholmban (1) húsvét (1) Hűvösvölgy (1) hydro (1) Ibra (2) idill (1) írásos párnahuzatok (1) jägareförbundet (1) Jakab (1) järv (1) jäsicken (1) JoAnn Tan (1) joghurt (1) juan torriente (1) julbock (1) Kapros tökfőzelék (1) karácsony (1) karácsonyi kecskebak (1) Karácsonyi vásár (1) kárókatona (1) kenneth mcarthur (1) képek a stockholmi gastro nordic vásárról (3) képes riport egy repülőgép bemutatóról (1) királyi palota (1) Kolbulle (1) koldus (1) Kolmården (2) korcsolya (2) kőrisfa (1) kormorán (1) korv med bröd (1) kovács zsolt (1) kristdemokraterna (1) Kullarna (2) kulturhuset (1) kungsträdgården (1) kutyavásár stockholmban (1) l (1) lazacivadék telepítése (1) Lazac Salmo salar (1) Légyölő galóca (1) Lehel piac (1) Leo Messi (1) Libamáj (1) Lionel Messi (2) loppmarknad (1) lotta lundgren (1) Lóverseny (2) lóverseny (1) lubok (1) Luca napi körmenet (1) lunchtime (1) magasugrás (1) mandzsúriai dió (1) maraton (1) marhapörkölt (1) medve (1) medvék (1) méregampulla (1) Messi (1) metró (1) midsommar (1) Mitt kök 2012 (1) mókusfa (1) mona sahlin (1) Myrorna (1) Nagykovácsi (1) nationaldagen (1) nehézvíz (1) Neme Endre (1) Neymar (1) Neymar Kassai Viktor (1) niké (1) Nikon 1 v2 (1) nils ericson (1) nk (1) non violence (1) nordiska kompaniet (1) Nordiska Kompaniet (1) Norrhamnsbadet (1) norvégia (1) No Pants Stockholm (1) Nuorssjo (1) Nyár (1) nyerőcsont (1) nyúlfa (1) nyúlfüle gomba (1) Octocopter (1) olajbirkózás (1) Ölbad (1) Ölbadet i Stockholm (1) om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag (1) operatőr (1) Örkény (1) oroszlán (1) orosz népi grafika (1) öster malma (1) otidea onotica (1) ötödik nyári olimpia 1912 (1) Panírozott stockholmi tojás (1) Paradicsom (1) pelle bergström (1) Pepe (1) Pettson és Findus (1) Pick (1) pride 2010 (4) Rákóczy út (1) råsunda stadion (1) rjukan (1) Rókagomba (1) Ronaldo (1) royal wedding (1) rozsomák (1) Sagrada Familia (1) sakkozók a széchenyi fürdőben (1) San Sebastian (1) sara russell (1) sashimi (1) Second hand (1) signspottning (1) sirály (1) sivatagszafari (1) skansen (5) Skansen (1) skarv (1) skraken (1) slottslaxen 2012 (1) sollentuna (1) Startgép (1) stockholm (48) Stockholm (9) stockholmi metró (1) stockholmi nyári olimpia (1) Stockholmi tojás (2) Stockholmsmässan Älvsjö (1) Stockholm Jubilee Marathon 2012 (1) Stockholm Jubileum Maraton (1) stockholm marathon 2011 (1) stockholm marathon 2012 (4) Stockholm Marathon 2013 (1) Stockholm Maraton (1) stockholm stadion (3) Stockholm Today (1) stockholm zombie walk (1) strandélet (1) striptease (1) strömmen (2) Studentflak Stockholm (1) svante weyler (1) Svédország (1) Svédország - Argentina (1) Svédország - Portugália (1) svédország magyarország mérkőzés (1) sweden brazil (1) szalmakecske (1) szellemrák (1) széncinkék (1) szent györgy (1) szent iván nap (1) Szigettenger (1) szitakötő (1) Szitakötő (1) Szürke gém (1) Täby galopp (2) Taksim tér Isztanbulban (1) taltrast (1) Tamás (1) tavasz (1) Tavirózsa (1) tengeri pisztráng (1) tinnsjö (1) Tisza (1) toldi (1) torkosborz (1) török (1) török görög barátság (1) tüntetés (1) turdus philomelos (1) tyson gay (1) uborkasaláta (1) usain bolt (1) utcakép (1) utsättning av 8000 laxar i stockholms ström (1) vadkan (1) Vásárcsarnok (1) vasárnapi ebéd (1) västerbron (1) victoria (1) villacsont (1) villamos stockholmban (1) Vinterbad (1) Vízibalett (1) Waxholm (2) wolverine (1) yağlı (1) zebu (1) Zenekar a Skansenben (1) zlatan (1) Zlatan (1) Zlatan Ibrahimovic (2) zöldike (2) Zombie Walk (1) zombik (1) Zombik (1) zsonglőr (1) Címkefelhő

Képek a stockholmi "Gastro Nordic" vásárról (1)

2012.05.10. 09:04 :: skandikamera

 

 

 

 

 

59 komment

Címkék: képek a stockholmi gastro nordic vásárról

A bejegyzés trackback címe:

https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr494490507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.10. 09:21:27

Hasonló színes bögrekészletem van nekem is, bár inkább azok a csokik keltették fel az érdeklődésemet. Olyan űrkajának néznek ki. :)

Attilajukkaja 2012.05.10. 11:05:33

Fiatalos dizajn. Ezt azert gondolom, mert 20 evvel ezelott me'g o"lni tudtam volna egy ilyen gyonyoruseges borstoroert! :o)
Ma pedig ragaszkodom egy masik gyonyoruseghez, ami kb, igy nez ki.
www.jtote.com/images/5/c/7/5c7ec9ef090f7b8e2e36006a9aa028d2.jpg
Szerintem ez is nagyon szep! .....A paromtol kaptam anno dacume. :o)

A targyak amugy mutatosak. Szeretem a skandivan (?) letisztult vonalakat. Kozel allnak a lelki vilagomhoz. (Nem, ez nem ellentmondas az elozoekben irtakkal szemben.) A gyertyatartok viszont nem tetszettek. Nem tudom elkepzelni, milyen szituacioban tennek az asztalomra (vagy a furdokad melle) egy ilyet. Hianyzik beloluk a harmonia vagy a humor erzese/erzeke, ami nem korfuggo,...szerintem. Vagy tevedek?

@Enchantée:
"Olyan űrkajának néznek ki."
En szivesen ennek ilyesmit a Zurben! :o}}}

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.10. 15:00:02

@Attilajukkaja: A gyertyatartó nekem sem jött be! :)
Csokiból bármilyen kinézetűre vevő vagyok, ha finom! :)))

Attilajukkaja 2012.05.10. 15:43:40

@Enchantée:
Nekem sok idombe tellett, hogy rajojjek, mi a finom. Nem szeretem az edeset.
Nalam a finom csoki 85% felett kezdodik. :o)
De a mexikoi csokis mole-t sem vetem meg, ami egy csipos szosz, es altalaban husok melle adjak.
sp.life123.com/bm.pix/mole-sauce.s600x600.jpg
Vicces, ha egy csirkecomb csokiban uszik,....es megsem a megszokott csoki izt produkalja. Nem edes. De errol Nevamesz tudna tobbet meselni...

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.10. 21:01:43

@Attilajukkaja: Én meg hiába szeretem az étcsokit, ha csak gondot okoz.
Ez a szósz jól hangzik, és a csoki sem megvetendő a csípős ízvilággal, ettem már chiliset, kifejezetten finom volt! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.10. 22:20:34

Mólés vakond szószban ? :-)

"Although the mole can be eaten, the taste is said to be deeply unpleasant."
(Wikipedia)

Ettem 90% feletti csokit hasított-pörkölt csokoládémag darabkákkal :-) Finom volt és valóban keserű - az édes íz árnylatként se merült fel.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 07:38:17

@Mormogi Papa: Nemrégiben egy csokikiállításon lehetett elvenni kakaómagot, azt például kifejezetten finom volt rágcsálni. :)
Enni én is szoktam néha ilyen magas kakaótartalmú csokikát, mert a kesernyésebb íz is bejön, és tényleg finom. :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 08:51:30

@skandikamera: Ahha, akkor ahogy látom, puffasztott rizst, meg gyümölcsöt tettek bele magvasok helyett. Némelyik meg olyan marcipánszerűnek néz ki.

Attilajukkaja 2012.05.11. 09:42:53

@Enchantée:
"ettem már chiliset, kifejezetten finom volt!"
Ugye? Nem hulyek ezek a mexikoiak! :o)
Illetve egy kicsit azok, mert meg az ananaszra is szornak egy keves csilit. De en nagyon megerto vagyok, mert a parom mar kezd elmexikosiasodni. Az eros izert valo rajongas is addiktiv, ezert egyre tobbet kivan belole a szervezet (konkretan az agy). Nalunk az erkelyen terem a habanero (Scoville skalan 350 ezer SHU egyseg felett van, de inkabb ugy mondom, hogy egy 10-es skalan 9,9-et er el. en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale ) Miutan parom megszaritja, ledaralja. Erre egy kulon kavedaralonk van, amit hasznalat kozben meg egy nylon zacskoba is becsomagol, de meg igy is csipi a szemet! Aztan egy 50 ml-es - magyarul fel decis - muanyag csobe teszi, es nelkule ki sem lep a lakasbol. Mindig nala van!! Kinezetre amugy teljesen normalis. :o)))

"hiába szeretem az étcsokit, ha csak gondot okoz"
Annyit en nem szoktam enni belole. Minel keserubb egy csoki, annal kevesebbet eszel belole. Nem is eszed, inkabb csak szopogatod.

"kakaómagot, azt például kifejezetten finom volt rágcsálni"
Pontosan errol beszelek! :o)

@Mormogi Papa:
"Mólés vakond szószban ? :-)"
He-he! :o)))))
Amugy miert lenne a vakond kellemetlen izu? Szerintem a Wiki ebben teved. A vakond steak is lehet olyan jo, mint sundiszno comb! ;o)
A mole pedig "Olle!" orszagban nagyon finom. A paprikan es a csokin kivul sok olajos magvat es fuszert is tesznek bele. Ahany haz, annyi mole! (Ez egy hires, o"si dakota/mexikoi mondas! ;o) )
en.wikipedia.org/wiki/Mole_%28sauce%29
A kakao tele van jo dolgokkal is, pl. antioxidansokkal, nyomelemekkel. Annak idejen a majak, aztan az aztekok afrodiziakumkent, altalanos ajzoszerkent fogyasztottak (kulonbozo csatak elott).

"Ettem 90% feletti csokit"
Nalunk ritkan, de lehet kapni 99%-os csokitablat. Nem rossz, de kulonleges elmeny. En szeretem.

@skandikamera:
A turron is egy tomor gyonyor!!!!

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.05.11. 10:00:24

@Enchantée: @Attilajukkaja: A Zasszony csokin él. Amikor az egyik fajtától megcsömöröl, áttér a másikra. Jelenlegi kedvence a sós csoki.

Attilajukkaja 2012.05.11. 10:21:40

@skandikamera:
Sos csoki. Hm. Nekem annyira nem jott be (a sos izt sem szeretem annyira), de az USA-ban pl. nagy kultusza van.
www.seasaltcandy.com/
www.thenibble.com/REVIEWS/main/candy/old/the-best-salt-caramels5.asp

Erdekes parositasok, az tuti!
A csokinal maradva, Karacsonyra piros borssal (az nem igazan eros) megszort etcsokit kaptam. Nagyon izlett!!!
Visszaterve a temara, azt tudtad, hogy a kakaot europai apacak tarsitottak elsokent a vanilival, utana pedig az edes izzel? Mert addig csak sosan ittak. De ugy rossznak (magyarul szarnak) talaltak.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 10:35:04

@Attilajukkaja: Sós csokit még nem ettem, biztos érdekes lehet. :)
"Kinézetre teljesen normális" Mármint a férjed, vagy a cső? ;)))
Csípőshöz hangulat kell, nem mindig esik jól.
@skandikamera: Lehet csömört kapni csokitól?!? :) Nekem eddig még nem sikerült...

Attilajukkaja 2012.05.11. 10:50:11

@Enchantée:
"Sós csokit még nem ettem, biztos érdekes lehet"
Egyszer mindent meg kell kostolni vagy kiprobalni. En ezt vallom. Utana tenyleg tudsz dontest hozni!

"Csípőshöz hangulat kell, nem mindig esik jól."
Nalunk ez mar nem hangulat kerdese. Ahogy az indiai vagy a koreai gyerekeknek sem az. Ok ilyen kajakon nonek fel. Nekik ez a termeszetes. De nalunk tenyleg egy erdekes kerdes, hogy valaki miert valik kapszaicin-fuggove. Igy nevezik azt az anyagot, ami a paprika eros izet adja.
Amugy komoly gyogyaszati elkepzelesek fuzodnek hozza,....foleg az er- es szivbetegsegek teren.
Mar en sem emlekszem ra pontosan, de annak idejen arultak nalunk valami paprika-tartalmu kremet is. Foleg sportoloknak ajanlottak, izomfajdalmakra.
Van, aki emlekszik ra?

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 10:55:24

@Attilajukkaja: Nem szoktam alapból az újítások útjába állni, ha lehetőségem lesz rá, megkóstolom! :)
A családban nálunk nem volt divat a csípős, így az igazából először gyerek apjánál jött elő. Ráadásul az első randinkon. Valami számomra majdhogynem ehetetlenül csípőset főzött hajnalban, de valahol mégiscsak hatásos volt, ha levett vele a lábamról (na, nem akkor még!). :)))

Attilajukkaja 2012.05.11. 11:09:47

@Enchantée:
"Nem szoktam alapból az újítások útjába állni, ha lehetőségem lesz rá, megkóstolom!"
Ezt jo hallani. Remelem, a csigakkal es rovarevessel is igy allsz!

"Valami számomra majdhogynem ehetetlenül csípőset főzött hajnalban"
Aki hajnalban nekiall fozni,...raadasul csiposet, az nekem is nagyon bejott volna!!! :o)))

"valahol mégiscsak hatásos volt, ha levett vele a lábamról (na, nem akkor még!)"
Akkor, nem akkor? A lenyeg, hogy a kemiat sokra tartjak a kapcsolatok kialakulasaban. Lehet, hogy ott is ott van, ahol nem is sejtjuk? ;o)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 12:06:26

@Attilajukkaja: Egyszer mindenképpen megkóstolnék mindenféle egzotikusat, legfeljebb többször nem. :)
Délutáni randi után kirúgtak minket záráskor a kávézóból, az autójában beszélgettünk, majd az étkezésre terelődött a szó, és felajánlotta, főz nekem, én meg nem ellenkeztem. :) Szerintem azt hitte, ott is maradok nála, de 4-kor hazavitettem magam, bár utólag rájöttem, miután mindketten ittunk, nem volt olyan jó ötlet, de 8-kor munkakezdésem volt. Azért egy csókcsata belefért nálam, de kipateroltam, mondván, legalább 2 órát aludnom kell.
Nem tudnám megmondani, mikor vett le végleg a lábamról, de nem adtam magam egykönnyen neki. Mármint a lelkemet.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.05.11. 12:10:01

@Enchanté: Lám, lám, az a bizonyos út nemcsak a férfi szívéhez visz a gyomrán keresztül.

:-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.11. 12:43:39

Csokoládé jöhet, mint Gombóc Artúr-nak :-)))

Még a chiliset is megettem - pedig én aztán nemigen kedvelem az erőset - bár néha nem kerülhetem el. Volt már, hogy egy erős-savanyú levestől a fejem búbja izzadni kezdett - oda nem mentem vissza :-)

Volt viszont egy idősebb kollégám-barátom, akinél gyomorfekélyt diagnosztizált a doktor. Akármiféle gyógyszerel, diétával próbálkoztak: csak nem javult. Erre ő az mondta: ha már úgy is mindegy… és attól kezdve mindig magával cipelte a fűszeres zacskót. Étteremben is tett a bablevesbe Tabascot. (Bocsi, rímelt :-)
Ezen kívül ha tehette, megivott egy kis pohár veresbort is (nem többet) az ebéd után. Láss csodát: elmúlt minden baja. Ez történt kb. 50 éves korában, most, nyolcvanon túl is így étkezik :-)))

Sós csokit nem, de amerikaiak által hozott, sós vízből kristályosított mazsolát már ettem. Amúgy eléggé sósan étkezem és ez se volt rossz - de jó sem :-P

Csigához más volt szerencsém - a szósz kellemes volt (többféle), a hús viszont rágós és ízetlen. Pedig francia vendéglőben készült :-P (Nem én álltam a cechet :-)
Bogár? Affene tudja, nagy szükségben esetleg… :-)))

Attilajukkaja 2012.05.11. 13:30:13

@Enchantée:
"Egyszer mindenképpen megkóstolnék mindenféle egzotikusat, legfeljebb többször nem."
Ezt oszinten mondod? Vagy csak azert, mert tudod, hogy holnap ugyse allitok be harom combos szocskevel?
Nekem volt szerencsem rovarokhoz a tanyeron. Hm.

"Nem tudnám megmondani, mikor vett le végleg a lábamról, de nem adtam magam egykönnyen neki. Mármint a lelkemet."
A lelkedet? He-he.

@Mormogi Papa:
"egy erős-savanyú levestől a fejem búbja izzadni kezdett"
Na latod! Neked ez kellemetlen volt, masnak pedig maga a gyonyor! En az utobbiak koze tartozom.

"Láss csodát: elmúlt minden baja."
Ne haragudj, de a kollegad pszichikailag volt beteg. Ez biztos. A leirasod alapjan ez nyilvanvalo!

"Amúgy eléggé sósan étkezem és ez se volt rossz - de jó sem"
Allitolag a so sem annyira karos, mint azt hittuk. Nem sok koze van a vernyomashoz.

"sós vízből kristályosított mazsolát már ettem"
Miiiiiit????

"a hús viszont rágós és ízetlen. Pedig francia vendéglőben készült"
Nem volt jo a vendeglo.
Passz.
A csigahust a csirkezuzahoz hasonlitanam. Hasonlo allaguak.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.05.11. 14:05:55

@Attilajukkaja: @Mormogi Papa: @Enchantée: Mormogi biztos látta a Mondo Canet, abban van egy fincsi recept:

www.youtube.com/watch?v=9mMwcR1BlQ

Szédületes tényfeltáró film ... Pofozó kórustól csirkefestésig minden....

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.11. 16:21:37

@Attilajukkaja: Nos, nem tudom, hogyan készítették, de a mazsolán (malozsán…) kristályos sókéreg volt.

Kollégának sok oka lehetett ilyesmire - életkora és az abból eredő idegeskedések miatt.

A só szerintem sem annyira káros, sőt. (Sót kérek!) Egyszer küldött a céghez egy "STOPSÓ" nevű illető honlapos egy reklámszöveget. Én válaszul idéztem egy igen rangos mára már tán 100 éves ismeretterjesztő lapban olvasott hírt arról, hogy káros-e a só és kik terjesztik ezt a nézetet. Válaszul - természetesen - egy szót sem írtak. Így szokott leni, ha nem az ő szájuk íze szerinti választ adod :-P
A lap egyebekben olyan presztízsű (volt pár évvel ezelőttig), hogy több más országbéli újság másolta le a címét - az Élet és Tudomány-tól a Naúka I Zsizny-ig :-)))

A vendéglő lehetett rossz - ámár kis vidéki vendéglő volt, Pierrefond-ban. Igaz, sok túrista jár arra :-( Ami a zuzát illeti: mióta a seregben egy kb. negyed köbméteres vaskatlanban (majdnem teli) kaptunk zuzákat tisztításra, valahogy nem sok gusztusom van hozzá :-P

@skandikamera: Nem, nem l'ttam.

Attilajukkaja 2012.05.11. 17:13:42

@Mormogi Papa:
"Kollégának sok oka lehetett ilyesmire - életkora és az abból eredő idegeskedések miatt."
Van olyan kor vagy idegallapot, ami indokolja a sos mazsolat? >:o)

"a Naúka I Zsizny"
Te meg emlekszel ilyesmikre? :o)))
A tul sok sot en sem ajanlanam valakinek, ha mar magas a vernyomasa. Ahogy az eros paprikat sem a gyomorfekelyesnek, es a cukrot sem a cukrosnak. De a betegseg kialakulasahoz tobb kell, mint egy kis so, paprika vagy cukor. A kettot (vagy harmat?) nem szabad keverni!

"A vendéglő lehetett rossz"
A csigat jol elkesziteni nem konnyu dolog. Eloszor is napokig eheztetni kell, hogy kiuruljon a belcsatornaja, aztan 2-3 napig sos vizben aztatni, hogy kijojjon a hazabol es kivaghassuk egy eles kessel, illetve hogy lemoshassuk rola a nyakot, es csak akkor johet a fozocskezes. A csiga csupa izom, ezert hasonlitottam a zuzahoz. De ez utobbi pucolasa ugy jon a zuzaehoz, mint egy virslis majalis utani gyors liezon a varosligeti bokrokban egy kemeny porno forgatasahoz, amit mar harmadszorra vesznek, mert a holgynek kozben letorott a mukorme. Az elmeny es a munka nem oszehasonlithato!
Nekem amugy is herodom lenne BARMITOL, amit egy negyed kobmeteres vaskatlanban tennenek elem azzal, hogy pucoljam meg! :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.11. 17:24:48

Szép napot!

Nem tudom, miért nem szeretem a sót, de a nyers ételeket általában nem sózom (paradicsom, paprika stb.). A tojásrántotta kivételével a többi főtt-sült tojást sem. És még folytathatnám :) Inkább egyéb és több fűszert használok ételkészítésnél. a családban pedig mindenki inkább sósan evett mindent, édesapám mielőtt megkóstolta volna az ételt, először sózta, aztán paprikázta. Anyu (a saját főztjét) jól megszórta törött borssal a tányérján. Szóval (ebben is) másként gondolkodó voltam, pontosabban csak a sóban. Az erőset szerettük szerfelett. Most már azért szeretem érezni az ételek ízét, úgyhogy a fejbúbizzasztó erősséget kicsit mellőzzük.
Leírásotok alapján nagyon jól el tudtam képzelni, ki mint viselkedik az asztalnál... :) Köszönöm az élményt! :D

Attilajukkaja 2012.05.11. 17:42:08

@fiam:
En is a sotlan emberek koze tartozom! :o)

"Most már azért szeretem érezni az ételek ízét"
Tobbszor hallottam mar azt az ervet, hogy a paprika elveszi az etel izet. En vitaba szallnek ezzel. Aki megszokta az eros izt, az nagyon is erzi a tobbit mogotte. Es idovel a fejbub is egyre kevesbe izzad. A mexikoi vagy indiai gyerekek mar ket evesen nyomjak magukba a csilit es meg sem kottyan nekik a negyven fokos melegben. Ok forron eszik a kasat!!! :o)))

"Leírásotok alapján nagyon jól el tudtam képzelni, ki mint viselkedik az asztalnál"
Erre kivancsi lennek!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.05.11. 17:59:42

@skandikamera: Az én esetemben, legalábbis. :)
@Attilajukkaja: Rovart még nem ettem, csigára kíváncsi lennék. Ha nem egyedül kell ennem, hanem társaságban, úgy azért talán könnyebben lemenne a kellemetlenebb falat is. ;)
A testem hamar megkapta, de lelkem terén kérettem magam egy darabig. :)
@fiam: Én sem vagyok túl sok sót evő, de néha igenis jól esik alaposan megsózni bizonyos ételeket. :)
Engem is érdekelne, milyen evőnek képzelsz el! Stegal már látott enni, ő tudna referálni! ;)
@Mormogi Papa: Sós mogyorókrém nagyon nem ízlett, pedig krémítés nélkül szeretem ropogtatni a sósmogyit. :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.11. 18:16:59

@Attilajukkaja: Nem elveszi, inkább elnyomja egy kissé :) Viszont a halászlé az úgy jó, ha nem tudjuk, forró-e vagy méregerős :)

A "viselkedik" szó talán nem túl jó meghatározás, de hát nem vagyok a szavak embere :) Ebben az állapotban legalábbis, amiben épp vagyok (fáradt).
Azt látom, hogy valamennyien ínyencek vagyunk - abban az értelemben mindenképp, hogy vágyunk a különlegesre és van bátorságunk új ételek, ízek kóstolásához.
Azt nem írom, hogy egyikünk-másikunk fura ízléssel rendelkezik, mert ízlések és pofonok, ugye, másrészt meg nekem az is fura, ha valaki ragaszkodik a megszokott, standard ételekhez - de ez is az ő dolga.
Ráadásul még mindig elég konzervatívan főzök a vágyaimhoz képest. Amiket mesélsz, hogy miket szoktál főzni, az nálam ismeretlen tartomány :)

De mit is szerettem volna írni?
Ja, hogy magam előtt látom Skandit, ahogy válogat a csokikülönlegességek között, mit is vigyen haza a feleségének, amit még nem kóstolt, aminek örülne. Látom, ahogy lepucolja az asztalt, előkészíti az alapanyagokat - halat, gombát legfőképp és gyakorlott mozdulatokkal nekiáll főzni. Nála ez magányos munka, mást nem tűr meg maga mellett. Mindig tesz bele valami csavart, egy picit más kell hogy legyen még a kedvenc étel is. Amikor tálal, lesi a reakciókat és mindig nagyon örül, ha a szerettei megjegyzik: - Hú, ez nagyon finom, ezentúl mindig így csináld! - persze nem úgy fogja, de az is nagyon finom lesz. Igazi neverending story :)

Mormogi mindent megbeszél a feleségével. Főzés közben is gyakran behívja, kóstoltatja, jó-e, ízlik-e neki. Együtt mennek bevásárolni is, ha a felesége ráér. Mormogi szívesen cipeli a szatyrokat - a szeretet egyik legbiztosabb jele, amellett, hogy talpig úriemberség. Főzés közben kevésbé határozott, mint Skandi. Inkább gyakrabban, kis adagokban fűszerez, óvatos. Szeret régi ízeket felidézni, leginkább a külföldi tanulmányai, munkája során kóstolt-evett ételeket szeretné a tányérján látni. Azért is, mert ezzel felelevenítheti kedves emlékeit: mindig mindenről eszébe jut valami :)

Attilajukkaja másfelesen főz, ami azt jelenti, hogy a férje a nappaliban (hallban) olvas, s időközönként bekukkant a konyhába, illetve Jukka megy fakanállal vagy kanállal a kezébe és kóstoltatja a férjet. Szavak nélkül is megértik egymást. Jukka úgy főz, hogy elsősorban férje és a saját ízlését szolgálja ki, de gondolatban már átalakítja az ételeket, ami úgy szülei vagy barátai megelégedésére lesz. Pontosan tudja, hogy a párosított fűszerek milyen kölcsönhatással vannak egymásra. Tisztában van azzal, milyen hozzávaló mit okoz, mire jó, mit profitál belőle a szervezet.
Kötényben főz, közben kellemes, könnyű bort kortyolgat. Amikor a férje megy be a konyhába, akkor szorosan mögé áll és a válla fölött kukkant a fazékba. Jukka nyakára lágy csókot lehel, s visszavonul olvasni (valami angol nyelvű újságot).

Enchantée ritkán főz nyugodt körülmények között. Első számú szempontja, hogy egyen meleget a gyermeke és ő is, másodrangú az, hogy mit. Ez persze csak azt jelenti, hogy a mindennapokban nem tud bonyolult, többfogásos ételeket alkotni, semmiképp sem azt, hogy "valamit" tesz az asztalra. Nagyon is fontos neki, hogy egészségesen táplálkozzanak, főként tündéri gyermeke. Gyakran készíti a kedvenc ételeit, s nagyon boldog, ha ízlik a főztje. Ráérősebb napokon szeret alkotni, szereti, amikor a leányzója élvezettel eszi a főztjét. Új konyháját praktikusan rendezte be, hogy minden kézre álljon, s hogy minél több kedve legyen főzni. A terítésre-terítékre nagyon ad, fontos, hogy esztétikus környezetben étkezzenek. Ha esetleg valami nem ízlik a lányának, vagy a vendégeknek, nagyon elszomorodik, mert mindig a szívét-lelkét beleadja a főzésbe-sütésbe.

Lehet, hogy mellényúltam nagyon, de én így képzellek el Benneteket :)
Szívesen lennék bármelyikőtöknél kosztos!

Attilajukkaja 2012.05.11. 18:33:01

@Enchantée:
"társaságban, úgy azért talán könnyebben lemenne a kellemetlenebb falat is."
Ha egy falat kellemetlen,....akkor kar eroltetni. Barmi legyen is az. De a csiga nagyon finom!!!! Talan az egyetlen szarazfoldi allat, amelynek husarol nem voltam hajlando lemondani. Az pedig nem kis dolog! :o)
Sokfelekepp ettem mar, de a kedvencem, amikor ledaraljak es fokhagymas vajjal, petrezselyemmel elkeverik, majd visszatomik a hazaba.
www.themagazine.ca/wp-content/uploads/2011/05/Escargot.jpg
Az izorgia leirhatatlan!!! Kulon edenyeket es villat talaltak ki hozza a franciak, hogy ugyesen kiehesd a hazabol a joszagot!
www.themagazine.ca/wp-content/uploads/2011/05/Escargot.jpg
De jartam olyan helyen is, ahol az apro fott csigakat ugy aruljak, mint nalunk a szotyit. Egy papirpoharral beleturnak a fott csigakba es beleszurnak egy fogpiszkalot. A tobbi mar a te dolgod! :o)
media.maangchi.com/wp-content/uploads/blog/snail-722587.jpg
A kep jobb oldalan, az a barna nem csiga, hanem egy bizonyos pondro, gozolve. Azt nem tudtam megszeretni, mert budos. De a helyiek imadjak! :o/

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.11. 18:41:58

@Attilajukkaja: Ami/aki büdös, az nálunk sem népszerű :D

Attilajukkaja 2012.05.11. 19:19:44

@fiam:
Hat ezt nagyon elveztem!!!! :o))))
"de hát nem vagyok a szavak embere "
Na ja! :o)))) Tudjuk.

Erdekes, de kicsit hasonloan latom en is a tobbi szakacsot.
Skandira meg azt mondanam, hogy szerintem nem kapkod. Ma mar nem. Es nagyon szep eszkozei vannak. Egyszeru, de szep eszkozei lehetnek a konyhaban. A lelkeben valahol szakacsnak szuletett. Egy idoben gondolt is arra, hogy sajat vendegloje lesz,...de aztan mosolyogva letett rola.

Santit (Enchantée-t) pedig gyakorlatias anyukanak kepzelem, amilyen az enyem is volt. Finomakat fozott, de nem igen volt ideje, energiaja az ujitasokra. Nem is igenyeltuk. Santi azert ennel elobbre tart, es biztosan van ket-harom receptje, amire en is szivesen lecsapnek. Tudja, hogy nem vagyok husevo es barmikor el tudna kapraztatni valami finomsaggal. En is ugy kepzelem, hogy a fozesi gyakorlatat a lanya izlesehez igazitja. Talan tulsagosan is.

Mormogit pedig tipikus ferfinek/nak kepzelem a konyhaban. Ez mit jelent? Eloszor is preciz, masodszorra pedig ketszer annyi eszkozt hasznal egy rantotta elkeszitesehez, mint en tennem. :o) Ez persze egy tulzas, de a pelda talan erzekelteti, hogy milyen tapasztalatom van a ferfiakkal kapcsolatban a konyhai munkalatok teren. Dupla annyi mosogatnivalot hagynak maguk utan, mint a nok. Mormogitol mar most elnezest kerek, ha nem igy van!! :o))))
A sajat parom, Hal' Istennek, elmosogat maga utan. Visszaterve Mormogira. Szerintem O sem az a kapkodos fajta. De ez nem azt jelenti, hogy lassu lenne. Elore megfontol minden mozdulatot. Es szereti az eles keseket! Ahogy Skandi is. A ferfiak sokkal nagyobb hangsulyt fektetnek az eszkozok minosegere. Ha egy ferfi szeret fozni, ott kifogastalan keseket talalsz!!! Ezt tutira mondom!
Mormogi megfontoltan foz,...de ezt nem minden nap teszi. Alkalmi szakacsnak kepzelem.

Fiam mar egy nehezebb kerdes. Ha van ra ideje/ereje, akkor kitesz magaert,...de csak akkor, ha tudja, nem egyedul eszik. Szereti a hasat, ...kicsit hasonlit Jukkara. Masokert kiteszi a lelket, de ha magara marad, akkor csak kenyeret vacsorazik valamivel. Es eszik hozza egy kis uborkat....
De amugy o is szeret fozni. (?)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.11. 19:26:48

@Attilajukkaja: Ami engem illet - talált, süllyedt.
A cukorbetegségem lassan megtanít arra, hogy jobban tiszteljem magam és minőségi ételt egyek, mert muszáj. Szóval távolodom attól, amit találóan leírtál. Mivel hadilábon állok az idővel és nálam az éjjel a nappal, nem könnyű betartani a diétát. Amíg itthon voltam táppénzen, az volt a jó világ ilyen szempontból. A nyáron megpróbálok kidolgozni olyan módszert, ami tartható lesz a munkás napokon is.
De már az sokat jelent, hogy száműztem a cukrot, a tésztaféléket, a fehér rizst és a burgonyát. De ez már nem annyira gasztronómia, mint inkább létfeltétel...

Attilajukkaja 2012.05.11. 19:52:55

@fiam:
"Ami engem illet - talált, süllyedt."
Biztosan nem,....csak kedves probalsz lenni. De igy is jol esik!!! :o))))(
Sok-sok eve fozok cukorbetegnek. Az anyosom raadasul egyes tipusu, inzulinfuggo. Mar a ferjemet is ugy szulte, hogy mondtak, ne tegye. Mert fogyatekos lesz. Nem lett az. Ellenkezoleg! :o)))
Az anyosom meg tejerzekeny is,....megis ket hete olyan spargat csinaltam neki, amire azt mondta, hogy ilyen jot meg eleteben nem evett. Persze nem a sparga volt kulonleges, hanem a szosz.
Ha Hobbiszakacs blogja meg letezne, leirnam a receptet is!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.11. 21:01:23

@Attilajukkaja: Nem udvariaskodtam, tényleg így van. Úgy tűnik, én egyedül nem tudok létezni, bár nagyon szeretek egyedül lenni.
Szerintem Skandi nem neheztelne, ha itt megosztanád a receptet. Mi meg pont, hogy örülnénk :)

Attilajukkaja 2012.05.11. 23:57:12

@fiam:
"én egyedül nem tudok létezni, bár nagyon szeretek egyedül lenni."
Milyen talalo megfogalmazas!!!!

A Hobbiszakacson leirtam a receptet.Milyen furcsa, hogy valakinek a nem letezo blogjara is beirjanak. Nem gondolod?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.12. 00:45:56

@Attilajukkaja: Van egy blog (biztosan van több is, erről tudok), egy gyöngyékszer-készítő hölgy, ha jól emlékszem brazíliai, csodás munkái vannak, gondoltam kommentelek egyet, mindenkinek jól esik a visszajelzés. Láttam, hogy majdnem egy éve nem tett fel új munkát - a hozzászólások közt olvastam, hogy a hölgy tíz hónapja elhunyt. Ott az arcképe, a csodái. Nagyon furcsa, mintha a tárgyak továbbra is élnének, gyönyörködtetnek. Nehéz és szívfájdító elképzelni, hogy a készítőjük már nem él. Gondolom, a rokonai is azért nem törölték az oldalát, mert így valahogy még köztük van. Egy éve még vidám bejegyzései voltak, most meg... Szomorú.
Reméljük, Skandi csak átmenetileg zárta be a blogját, majd ősszel újra pezsegni fog ott is az élet. Jól tetted, hogy odalátogattál és felírtad a receptet :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.05.12. 08:29:27

Jaj de jókat írtok! :-))) És mennyire találó a kép, amit rólam "festettetek". Köszönöm szépen a kedvességetek.

Szoktam mondogatni, hogy ha váratlanul betoppanna a Zasszony, és ha lenne szeretőm, akkor az utóbbit a konyhában bújtatnám el, oda ugyanis az előbbi ritkán néz be.

Utólag visszaolvasva sok benne a "ha"... ha-ha-ha :-))

Attilajukkaja 2012.05.12. 09:53:40

@fiam:
Rosszul fogalmaztam. A blog letezik, csak a poszt nem, amihez beirtam. :o)

"Nehéz és szívfájdító elképzelni, hogy a készítőjük már nem él."
Addig elunk, amig az alkotasunk. Legyen az egy konyv, egy gyerek vagy egy epulet...

"A nyáron megpróbálok kidolgozni olyan módszert, ami tartható lesz a munkás napokon is."
Mire gondolsz?

@skandikamera:
"mennyire találó a kép, amit rólam "festettetek""
Tenyleg? :o)

"a konyhában bújtatnám el"
Es nem gyanus a Zasszonynak a konyhaban az a nagy ures szekreny? ;o)))))

"sok benne a "ha""
Vannak dolgok, amibe nem tudunk besegiteni. Ezt a gondot neked kell megoldanod!!!!! :o))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.12. 14:12:23

Kedves hozzámszólók :-)

A rólam festett kép megközelíti a valóságot. Vagy legalábbis ilyennek látnám én magam. Abban az esetben, ha főznék :-P

De nemigen főzök (az esetenkénti rántottakészítést nem nevezhetem annak :-P) mivel korai munkáim nem nagy sikert arattak.

A jó kés viszont nem csak a férfiak vesszőparipája lehet. Mi több anyósom, aki régebben sok "idegen" konyhába járt főzni (barátságból, szeretetből, unaloműzésből... mikor miért) azt állítja:
- Minden konyhában van egy "A kés"! Amivel szinte mindent meg lehet és és azzal is kell - csinálni.
Ugyanakkor a többieket én meg hiába próbálom rávenni, hogy a megfelelő feladathoz a megfelelő szerszámot használják. Nem csak a konyhában, ám ott is.
Hiába vettünk sajtkést, filézőkést, kenyérvágó kést, paradicsomszeletelő párhuzamos élekből álló vágószerszámot, kerámiakést... :-)))

Mint párhuzamot említhetném a szegek fapapuccsal beverését; a csavar evőkéssel becsavarását...

Talán ezért is használok (nem mindig!) több edényt. A múltkor például nem átallottam a paprikákat, a paradicsomot és a kolbászt előre felszeletelni és külön kis tálkákba tenni, mint azt a tévében mutogatják a főző show-kban :-P No, akkor valóban fogyott az edény. Máskor erre a célra elég egy vágódeszka :-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.05.13. 09:15:39

Jó reggelt!

@Attilajukkaja: A HSZ blogon már megköszöntem a "mohó" receptjét, lehet, hogy ott van, de most nem találom. Akkor megismétlem: köszi szépen :-)

Attilajukkaja 2012.05.13. 14:39:02

Eloszor is, boldog szulimapot kivanok annak, aki ma unnepli!!!

@Mormogi Papa:
"A rólam festett kép megközelíti a valóságot."
:o))))
"Minden konyhában van egy "A kés"!"
Ez igaz! Mi csak Lö késnek nevezzuk. ;o)

@skandikamera:
"már megköszöntem a "mohó" receptjét"
Szivesen! Bar az inkabb móho, mint mohó.:o) A braziloknal molho-nak irjak, amit pedig moljonak ejtenek. Altalaban ontetet, szoszt jelent, de a portugalok mindent csak azert is egy kicsit maskent mondanak, mint a sapnyolok (osi rivalizalas!).
Itt a szakacs sozott tokehalas tesztat csinal. Ez a halfeleseg nagyon megy a spanyoloknal is, es nagyon finom. Gondolom, a svedeknel is van hasonlo. Es a tesztat vajon hogy hivjak portugalul? Massza. :o))))
www.youtube.com/watch?v=E4WSCx1SjbA&feature=relmfu

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.13. 14:48:46

@Attilajukkaja:

A miénket úgy - találtuk egy bakonyi kiránduláson. A pengéjén felirat: TÓTH JÁNOS ROZSDAMENTES. Márminthogy ő készítette.

Volt egy jó barátunk, akit mindenki per "Janó" szólított. Esetleg "Janó bácsi". Volt neki egy olyan vékony, hosszú bicskája, ami különösen alkalmas volt - mindenre :-)

Az Ő emlékére (meg a készítő miatt) hívjuk "A Kést" Janónak...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.13. 14:56:39

@Attilajukkaja:
Csatlakozom a Bolgog Születésnapot kívánókhoz :-)
www.youtube.com/watch?v=hi3pbtrqy70
(Van jobb is, de a Zunokák szeretik :-)

Attilajukkaja 2012.05.13. 15:00:24

@Mormogi Papa:
A Jano is szep nev egy kesnek. :o)
En a kozepes meretueket szeretem, de a parom me'g az apro dolgokhoz is bazi nagy kest hasznal. Szoval nalunk mindenkinek megvan "A kese". A kinaiak se sokat teketorizanak: van egy kisebb es egy nagyobb bardjuk. Azokkal mindent elinteznek a fokhagyma pucolasatol kezdve a daralt hus kesziteseig.

Attilajukkaja 2012.05.13. 15:05:11

@Mormogi Papa:
Ez nagyon kedves dal volt! Kar, hogy nem en vagyok ma szulinapos.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.13. 15:15:54

@Attilajukkaja: Janó amolyan kis-nagykés :-)
Van nagyobb is, de azt nem mindenre használjuk. Sajnos nincsen olyan igazi nagy késünk, olyan "Chef" stílusú. Máshol volt már a kezemben - és bizonyos célokra (zöldségek aprítása, apróhús készítés) valóban jobb a többinél :-)

Attilajukkaja 2012.05.13. 16:03:51

@Mormogi Papa:
Nalunk a parom a Chef, en pedig a szakacs vagyok. Mindennapos munkaja nekem reggel elkesziteni a friss zold teat, de ezen kivul csak atlagosan hetente egyszer fordul meg a konyhaban. De ilyenkor szeret nagy feneket keriteni a dolgoknak, mert ez is resze az o elvezetenek. (Amig csak a konyhaban teszi,...nem is banom.) Neki legalabb harom olyan igazi nagy kese van, es meg tobb masmilyen. O allitja, hogy mindenfele fozo munkalathoz kenyelmesebb a nagy. Es akkora vagodeszka is dukal hozza! Megadja a modjat, en meg inkabb a gyorsabb, praktikusabb, gazdasagosabb kivitelezes hive vagyok. A lenyeg, hogy mindket modszer mukodik! ;o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.13. 23:26:29

@Attilajukkaja: Nem bosszantásul, de ez felidézi a műhelyekben sokfelé látható táblát:
"Mi gyorsan, pontosan és olcsón dolgozunk.
De ön ebből egyszerre csak kettőre tarthat igényt".
:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.14. 00:42:37

Szép éjszakát!

Nagyon köszönöm a kedves megemlékezést :)

Az történt, hogy szombaton volt a hm-dik érettségi találkozónk. Délután háromkor kezdődött és vasárnap délelőtt fél tizenegyig tartott :)))
Volt karaoke, amin nem énekeltek, de nekem igen és körbe is táncoltak, valami boldogságstabilizációs ritusvitus táncot lejtettek :)
Megittam fél pohár pezsgőt és ettől felpörögtem. Rengeteget nevettünk. Nekem két osztályom is volt, a másodikkal mulattunk reggelig, aztán beszélgettünk reggelig, aztán reggeliztünk ebédig. Még nálunk, odahaza is beszélgettünk, valamint megterveztük a módosított házalakítást, aztán azt is módosítottuk, mert rájöttünk, hogy nincs annyi pénzünk és a konyhába nem szeretnénk gardróbszekrényt.
ettem grillezett pipimellet mindenféle gombával és párolt zöldségekkel, főként bébirépával, amit annyira nem szeretek, pláne, ha egy alomnyi nyúlnak valót kapok belőle. A gomba vagy a sajt vagy a bébirépák elég hamar meghajtottak és egy spórolós klotyón találtam magam, ahol két perc után öt percig sötétben ültem, mert nem tudtam mi van, mire meg mertem mozdulni és félig felemelkedtem, mire felkapcsolódott a villany és akkor gyorsan megtaláltam bizonyos összefüggéseket és örültem, hogy ilyen okos vagyok, hogy ennyire értek a modern technikához, bár akkor még csak x-1 éves voltam, de legalább az x-1-ik év végére kicsit bölcsebb lettem. Annak is örültem, hogy a héten már ötödször köszöntöttek fel a Fruzsiék, bár csak 5-4 alkalommal kaptam ajándékot tőlük :) Annak nem örültem, hogy délután ötkor ébresztettek, annak meg tényleg nem annyira, hogy ma dolgoznom is kell. A gyerekek viszont nagyon rendesek voltak, mind-mind felköszöntöttek és a Facebookon is csak kapkodtam a fejem, meg még a telefont is, bár ma többnyire Neoex fogadta a gratulációkat, nem keltett fel, ezer szerencséjére.
Hát nagyon jól telt a hétvégém, habár kétszer bőrig áztam és rettenetesen fáztam, mert nem hittem a meteurulógusoknak; most én tévedtem, nem ők.
Mormoginak köszönöm az aranyos dalt!
Puszi mindenkinek! :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.14. 00:45:33

Azt kifelejtettem, hogy folyamatosan integetve ültem a királyi székhelyen és nagyon kellett nevetnem, mert szemben volt a tükör... És azon is nevettem, hogy vajon mit gondolt az, aki pont szembe helyezte a tükröt??????????????????????????????

Attilajukkaja 2012.05.14. 10:42:37

@fiam:
Buliztal?
Nagyon jol szorakoztam a leirason. :o))))

"ettem grillezett pipimellet mindenféle gombával és párolt zöldségekkel, főként bébirépával"
Ez igy nagyon steril etrendnek hangzik. A dieta nem az izetlen, fantaziatlan kajakat jelenti!!!! Remelem, legalabb a fuszerezese izgalmas volt.
Tudod, hogy Apukam neha mit ker tolem? Repalevest. Gyomberrel, korianderrel, romai komennyel keszitem. A vegen belefacsarok egy zold citromot es tejszinnel lagyitom, hozom ossze az izeket (anyosomnak kokusztejjel, mert tejerzekeny). Nincs repa ize, de baromira egeszseges lehet! :o)

"mit gondolt az, aki pont szembe helyezte a tükröt"
Szerintem azt, hogy aki a WC-n ul folyamatosan integetni es nevetni fog! :o)))
Orulj, hogy nem egy ilyenre ultettek: i.socialfun.hu/12694.jpg
Egy ilyen WC nalam felerne egy hashajtoval!

A lenyeg, hogy jol telt a szulinapod! ;o)))
Ha igy haladsz, korban nemsokara utolersz engem is!

Attilajukkaja 2012.05.14. 10:49:14

@Mormogi Papa:
"Mi gyorsan, pontosan és olcsón dolgozunk.
De ön ebből egyszerre csak kettőre tarthat igényt".
Ez baromi jo! :o)))))))
Ezt meg soha nem hallottam, de elteszem a sajat kis raktaromba, mert erdemes. Koszi.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.05.14. 19:28:21

@Attilajukkaja: Az étel annyira volt izgalmas, mint egy gombfelvarrás, ha nem a Fruzsi csinálja :)
Viszont a társaság kitűnő volt, fűszere a találkozónak. Hosszú-hosszú idő után "szabadultam ki" otthonról így. Neoex kétszer is aggódva telefonált, hogy élek-e még. És olyan jó volt, hogy már nem vagyok kislány, nem kell elszámolnom az idővel - és hát nincs kiért feltétlen hazamennem (Apu); Neoex egyedül is ellátja magát...
Azért utolérni nem szeretnélek, de megközelíteni igen :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.14. 19:56:12

@Attilajukkaja:
Ezt a fotót már láttam. Lévén tériszonyús, két eset lehetséges...
Vagy belépve szívszélhűdést kapok, vagy időben meglátom - és be se megyek. Viszont akkor az Úr irgalmazzon... :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.14. 19:57:22

@fiam: Mér' tudna mutatni egy-két új figurát ? :-)))

Attilajukkaja 2012.05.16. 11:30:05

@Mormogi Papa:
Akkor gondolom, ezeken sem nagyon mennel vegig:
www.youtube.com/watch?v=JtSXywkkqbE

"Lévén tériszonyús"
Biztos, hogy teriszonyos vagy? Az az agorafobia, vagyis szorongas a tul nagy vagy kis, de nyilt terektol. Pl. nem mersz kimenni a Hosok terere. Eleg ritka jelenseg. Sokan keverik az akrofobiaval, a mi a magassagtol valo szorongas.
Nekem ket olyan ismerosom van, aki kulonleges fobiaban szenved. Az egyik zoofobias, ami nem csak azt jelenti, hogy nem hajlando megerinteni semmilyen allatot, hanem meg a latvanyuktol is irtozik. Ez azert is furcsa, mert a holgy orvoskent vegzett, de az altalanos iskolaban is ki kellett az anyukajanak takarnia az allatos fotokat a tankonyvekbol, mert rosszul volt a latvanyuktol. A masik ilyen imerosom gyumolcsfobiaban szenved, aminek nem tudom az ogorog eredetu nevet. O mar attol is leizzad, ha meglatja a tanyeron a gyumolcsot. Barmilyen gyumolcsot! Ez ugy derult ki, hogy egyszer mondtam a sracnak, hogy tulajdonkeppen a paradicsom is egy gyumolcs, mire majdnem rosszul lett, mert eppen az volt a salatajaban.
Furcsa dolgok ezek, ahogy az is, hogyan alakulnak ki ezek a felelmek az agyunk fekete dobozaban. Lehet, hogy valamelyik "hulye" gyerekmesetol? Ordas farkas, mergezett alma, stb. :o)
Apropo orda. Errol Skandi tudna meselni: roviddel az elles utani baranytejbol keszitett turo Erdelyben (nekem az ottaniak legalabbis valahogy igy magyaraztak). Nem sozzak, ezert nem is nagyon all el, es kulonlegesen edeskes ize van. Innen jon az ordas farkas kifejezes is, ami olyan gonosz allatot jelent, amelyik nem a nagymamat, hanem a szopos baranyt szereti megenni.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.05.16. 22:18:13

@Attilajukkaja: Azt a fotót én is láttam még aznap reggel egy ajánlóban. Elég rossz ötletnek tűnik.
Mint a Les Halles -nál a Centre Pompidou felső emeletén a külső lépcső fordulója, ahol a lyukacsos fémlemezen lelátsz vagy 20 méteres mélységbe - totál váratlanul.
Persze tudom: van, aki ezt élvezi. Üvegpadlót találhatsz a WestEnd-ben is. Aztán ott az a "kilátó" a Grand Canyon felett...
www.youtube.com/watch?v=U5Kx88NtpK4
:-) (Nagyon halkan kezdődik - pianissimo...)

Attilajukkaja 2012.05.16. 23:24:52

@Mormogi Papa:
Wow! Amikor arra jartam (Grand Canyon), ez a skywalk meg nem letezett, de mar akkor is lelegzetellalito volt a melybe nezni.
A Center Pompidou-rol meg nem hallottam, csak a kanadai, torontoi toronyrol:
www.youtube.com/watch?v=IV0J3XXxMxE

A zenet pedig koszonjuk. :o)
süti beállítások módosítása