Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: Teszt komment vagay miért vágja le a blog.hu Mormogi kommentjét a hobbiszakacs.blog.hu oldalon: O'Flaherty kifog egy halat. Méregeti: nem túl nagy, neki a fél fogára se... A hal váratlanul ( (2021.07.06. 07:39) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Hason ló lyókat kiványok én is. (2014.01.05. 13:30) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Enchantée: Boldog új évet Nektek - ott is! :) (2014.01.03. 09:33) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • piszt-ráng: Két napig nem volt hálózatom és mire ÉBREDEK.Tény régen szóltam hozzá de mindig figyeltelek KÖSZÖNÖM az eddigi élményt! További jó főzőcskét. (2014.01.02. 22:50) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • α Ursae Minoris: Rendben, akkor követünk a régi/új blogodra. (2014.01.02. 12:12) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • "saját levében": Ó, csak ne aggódjatok, tapasztalatból mondom, hogy nagyon jól fogtok szórakozni továbbra is. Történetileg úgyis az az oldal volt előbb, és jó fotókban ott sem volt hiány. Engedelmetekkel: sajatleveb... (2014.01.02. 09:14) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • fiam: Boldog új évet kívánok! :) Sajnálom Skandit, üdvözlöm Hobbiszakácsot. A konyhaművészet nem az én asztalom - ez a Nándori torta megsütése után (pontosabban szemrevételezése és kóstolása után) is kitű... (2014.01.01. 17:21) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • cyan: Benéztem oda, elég régi poszt van kint....... Boldogabb új évet Mindenkinek! (2014.01.01. 17:15) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Stegal: Sajnálni fogjuk e helyet páran. De hát mindennek oka van e világban. Boldog Új Évet kívánok, egyesek szerintem odaát is Skandizni fognak.. :-) (2014.01.01. 10:55) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Nekem ezt juttatta az eszembe: i508.photobucket.com/albums/s324/TheSoulVendor/Slade%20Blog/Coverspreadlarge.jpg (2013.12.31. 13:51) 2013 fényképeiből (6)
  • Utolsó 20

Címkék

70 - 300 mm objektiv (1) abba (1) ABBA Múzeum Stockholmban (1) ABBA the museum Stockholm (1) ABBA the Museum Stockholm (1) abra (1) Áfonya (1) agyaghadsereg (1) alfa romeo (1) älg (1) älggrundet (1) alice cooper (1) állatkert (1) állattemető (2) älskade stockholm (1) al bidyah mosque (1) andreas thorkildsen (1) Ankara (2) annie leibovitz (2) Argentin-Svéd (1) Argentina Sweden (1) articsóka (1) atlétika (1) Az ősz színei (1) A királyi család (1) A stockholmi sörfürdő (1) a virágnak megtiltani nem lehet (1) Bacon (1) bajusz (1) Ballada a költészet hatalmáról (1) Ballagás (1) Ballagás svéd módra (1) Barcelona (2) Békacomb (1) Benedek tojás (1) Bertalan (1) bikaviadal arab módra (1) Bimbós pöfeteg (1) Björn Ulvaeus (1) Black headed Gull (1) blohapiac (1) bogáncs (1) bo hansson (1) Brazil (1) brazil brazil (1) brunnsviken (1) Budapest (2) buggyantott tojás (2) buggyantott tojás fóliás batyuban (1) búvárok (1) cameraman (1) carduelis chloris (2) carl fredrik reuterswärd (1) centralstationen (1) Címkék (21) csilicsali csalavári csalavér (1) csirke (1) csontváz (1) csuka (1) Cukorkabátos vásári alma (1) dalarö (1) dámszarvas (1) dámvad (1) danderyd (1) Dankasirály (1) Dansk skepp 1670 (1) Delfin hátán (1) diamond league stockholm 2010 (2) Díjkiosztók (1) djurgården (1) djurkyrkogården i stockholm (2) DN Galan 2012 (1) drinápoly (1) Drottninggatan (1) dubai (2) dubai 2010 (1) dubai creek (1) edirne (1) edsviken (2) Edsviken öböl (1) Eggs Benedict (1) Elena Arzak (1) elsa beskow (1) énekes rigó (1) ennio morricone (1) erdei fekete meztelen csiga (1) Erzsébet tér (1) esterházy péter (1) Farkas (1) fekete tölcsérgomba (1) firenzei tojás (1) flash mob (1) fotografiska (1) fotografiska museet (1) fotomässan (1) fraxinus excelsior (1) fredrik reinfeldt (1) Friends Arena (1) fujairah (2) fujairah 2011 (1) Fülöp (1) fürdőváros (1) fütyik a homlokzaton (1) gaustatoppen (1) Geocaching (1) Gerebengomba (1) giftampuller (1) glad påsk (1) golf (1) göran hägglund (1) Göteborg (1) grand hotel (1) Grå Ulv (1) grönfink (2) güreş (1) haga park (1) Hagymát hagymával (1) halász (1) haparanda (1) Harangvirág (1) hardanger (1) Harisnyás Pippi karácsonya (1) Hattyú (1) hattyútojás (1) Hellasgärden (1) helyből távolugrás (1) hiúz (1) hőlégballon (1) homoki futórák (1) horgászszerencse (1) hormontúltengés (1) hotdog (1) Hötorget Stockholmban (1) húsvét (1) Hűvösvölgy (1) hydro (1) Ibra (2) idill (1) írásos párnahuzatok (1) jägareförbundet (1) Jakab (1) järv (1) jäsicken (1) JoAnn Tan (1) joghurt (1) juan torriente (1) julbock (1) Kapros tökfőzelék (1) karácsony (1) karácsonyi kecskebak (1) Karácsonyi vásár (1) kárókatona (1) kenneth mcarthur (1) képek a stockholmi gastro nordic vásárról (3) képes riport egy repülőgép bemutatóról (1) királyi palota (1) Kolbulle (1) koldus (1) Kolmården (2) korcsolya (2) kőrisfa (1) kormorán (1) korv med bröd (1) kovács zsolt (1) kristdemokraterna (1) Kullarna (2) kulturhuset (1) kungsträdgården (1) kutyavásár stockholmban (1) l (1) lazacivadék telepítése (1) Lazac Salmo salar (1) Légyölő galóca (1) Lehel piac (1) Leo Messi (1) Libamáj (1) Lionel Messi (2) loppmarknad (1) lotta lundgren (1) Lóverseny (2) lóverseny (1) lubok (1) Luca napi körmenet (1) lunchtime (1) magasugrás (1) mandzsúriai dió (1) maraton (1) marhapörkölt (1) medve (1) medvék (1) méregampulla (1) Messi (1) metró (1) midsommar (1) Mitt kök 2012 (1) mókusfa (1) mona sahlin (1) Myrorna (1) Nagykovácsi (1) nationaldagen (1) nehézvíz (1) Neme Endre (1) Neymar (1) Neymar Kassai Viktor (1) niké (1) Nikon 1 v2 (1) nils ericson (1) nk (1) non violence (1) Nordiska Kompaniet (1) nordiska kompaniet (1) Norrhamnsbadet (1) norvégia (1) No Pants Stockholm (1) Nuorssjo (1) Nyár (1) nyerőcsont (1) nyúlfa (1) nyúlfüle gomba (1) Octocopter (1) olajbirkózás (1) Ölbad (1) Ölbadet i Stockholm (1) om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag (1) operatőr (1) Örkény (1) oroszlán (1) orosz népi grafika (1) öster malma (1) otidea onotica (1) ötödik nyári olimpia 1912 (1) Panírozott stockholmi tojás (1) Paradicsom (1) pelle bergström (1) Pepe (1) Pettson és Findus (1) Pick (1) pride 2010 (4) Rákóczy út (1) råsunda stadion (1) rjukan (1) Rókagomba (1) Ronaldo (1) royal wedding (1) rozsomák (1) Sagrada Familia (1) sakkozók a széchenyi fürdőben (1) San Sebastian (1) sara russell (1) sashimi (1) Second hand (1) signspottning (1) sirály (1) sivatagszafari (1) skansen (5) Skansen (1) skarv (1) skraken (1) slottslaxen 2012 (1) sollentuna (1) Startgép (1) stockholm (48) Stockholm (9) stockholmi metró (1) stockholmi nyári olimpia (1) Stockholmi tojás (2) Stockholmsmässan Älvsjö (1) Stockholm Jubilee Marathon 2012 (1) Stockholm Jubileum Maraton (1) stockholm marathon 2011 (1) stockholm marathon 2012 (4) Stockholm Marathon 2013 (1) Stockholm Maraton (1) stockholm stadion (3) Stockholm Today (1) stockholm zombie walk (1) strandélet (1) striptease (1) strömmen (2) Studentflak Stockholm (1) svante weyler (1) Svédország (1) Svédország - Argentina (1) Svédország - Portugália (1) svédország magyarország mérkőzés (1) sweden brazil (1) szalmakecske (1) szellemrák (1) széncinkék (1) szent györgy (1) szent iván nap (1) Szigettenger (1) szitakötő (1) Szitakötő (1) Szürke gém (1) Täby galopp (2) Taksim tér Isztanbulban (1) taltrast (1) Tamás (1) tavasz (1) Tavirózsa (1) tengeri pisztráng (1) tinnsjö (1) Tisza (1) toldi (1) torkosborz (1) török (1) török görög barátság (1) tüntetés (1) turdus philomelos (1) tyson gay (1) uborkasaláta (1) usain bolt (1) utcakép (1) utsättning av 8000 laxar i stockholms ström (1) vadkan (1) Vásárcsarnok (1) vasárnapi ebéd (1) västerbron (1) victoria (1) villacsont (1) villamos stockholmban (1) Vinterbad (1) Vízibalett (1) Waxholm (2) wolverine (1) yağlı (1) zebu (1) Zenekar a Skansenben (1) zlatan (1) Zlatan (1) Zlatan Ibrahimovic (2) zöldike (2) Zombie Walk (1) zombik (1) Zombik (1) zsonglőr (1) Címkefelhő

Kórus a Városháza udvarán

2010.07.28. 08:00 :: skandikamera

A stockholmi városháza udvarán harsány énekszóra lettem figyelmes.
A szokatlan hangözönt spontánul kórusba szerveződött fiatalok okozták, akik tíz hőségtől kóválygó turistát és egy tucat fekete öltönyös követségi alkalmazottat szórakoztattak.
A lendületes mozdulatokkal dirigáló karnagy apait-anyait beleadva koordinálta a hangözönt.
Mimikájából ítélve elégedett volt a teljesítménnyel.  

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr502180577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.28. 12:54:58

A felső képen a jobbszélső fiatalember mintha csujogatóst táncolna :)
A hölgy mosolyát irigylem. Nagyon szép és szívet melengető. Jó kis képriport, HSZSK!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.07.28. 13:21:37

@fiam: Az biztos, hogy sok embernek megadhatnák a fogorvosuk telefonszámát!!!! :))))))))

Ez a képcsoport pont kellett a mai hangulatom javításához, köszönet érte!!!!
(Hát, ha még hanggal is tudtad volna illusztrálni...de ne legyünk telhetetlenek...)

Attilajukkaja 2010.07.29. 09:49:12

Sziasztok! Az utobbi egy hetben hianyoztam az "orakrol", igy csak most kapcsolodok vissza a kisse skizofren Skandikamera oldalara :o)
Az utobbi ket kephez en is szivesen hirdetnek egy "na, mit csinal eppen ez a holgy?" c. vetelkedot. Szerintem sok csalafinta tipp erkezne!!! A karnagy arckifejezese es keztartasa is tag lehetoseget biztosit a fantazialasra!
(Gyerekek! Addig jo, amig meg mocskos a fantaziank. Tiz-husz ev mulva mar csak a lumbago es a protko lesz a tema...)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.07.29. 17:36:09

@Attilajukkaja: Észrevettük, és hiányoltunk.
A fantáziád pedig nem mocskos - látnád néha az enyémet! - hanem élénk. Mi pedig igyekszünk lépést tartani. (Csajszi néni ezt persze megkontrázza, kb. úgy, hogy az első saroknál ne várjon be?)
Szóval örülünk a jelenlétednek :-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.07.29. 19:58:44

@Attilajukkaja: Mindig örülünk Neked, a lényeg, hogy visszatalálsz... :))))

Benikuty 2010.07.29. 20:20:42

Nem lett volna sportszerű, ha elsőként lelövöm a poént, bár a "karvezető" szót sehol nem találom.
Tíz évig voltam kórista, vagyis a hölgy megdermedt mozdulata, ahogy a kórussal énekel, teljesen tipikus. Ahogy az is, hogy Kodály módszerrel dolgozik. Ha jól látom, japán, a hazájában különösen jelentős respektje volt a tanár úrnak, a módszerének, függetlenül a múlt rendszerhez való kötődésétől.
Az csak egy apró emlék, hogy a tanár úr 66-ban meglátogatta az iskolánkat, bejött énekkar órára, hallgatott minket, közben a padsorok közt sétált. Hely híján én kilógtam a padból, és mikor elment mellettem, megsimogatta a fejem.:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.30. 20:56:03

@Attilajukkaja: Már régen próbálom elismertetni a nézetemet: a "mocskos fantázia" jelzős szerkezet értelmezhetetlen, mivelhogy fantáziavagy van, vagy nincs - de az előbbi esetben feltétlenül minden területre kiterjed...
(Illetőleg annyiban értelmezhető, hogy a fantáziával nem rendelkezők ötlötték ki nagy-nehezen ezt a nyelvi értelmetlenséget...)

Amúgy a (remélhetőleg nem éhen) kóristák ruhája is megérdemel egy pillantást, hiszen Japánban például az Origami elővágott papírok is hasonlóan szép mintázatúak.
A fiúkat pedig otthon (és nem itthon...:-) biztosan nem nézi pincérnek senki...

Benikuty 2010.07.31. 06:19:21

@Benikuty: arról is nosztalgiázz, vén fasz, hogy a néptánc is rendes órarendi tárgy volt, osztályoztak belőle. Bukni is lehetett belőle.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.07.31. 10:39:07

@Benikuty: Engem egy a Kárpátok Eszét dicsőíttendő, ezertagú "muszájkórusban" szúrt ki a karnagy, mint egyedüli botfülűt. (Mondtam előtte, de azt hitte, hogy (meg)lógni akarok.)
@Mormogi Papa: Origami... origami. Vajon minek olvassa majd "fiam"? Ki akar fogadni? Na?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.31. 12:28:38

Megvárom a fogadást... :)
Az Organics nevű sampon nevével is elszórakoztam egy darabig, pláne, amikor az egyik munkatáram állandóan annak nevezte, amire most Ti is gondoltok. Meg is kérdeztem tőle, hogy tán nem tudja, mi az a tudjátok, mi, ha neki ennyire mindegy, hogy Organics vagy...
Régi szép idők! :)

Attilajukkaja 2010.07.31. 17:59:07

@skandikamera:
"Észrevettük, és hiányoltunk"

E'di-be'di vagy :o))))
(De komolyan nagyon jolesett!!!)
Azt is koszonom, amit a google blogokba valo beirasrol irtal. A multkor tenyleg elveszitettem a turelmemet, mert nem tudtam, mit csinalok rossszul. Szegeny Sajat Leveben issza meg a vegen a (sajat) levet!

@Benikuty:
Ezek szerintem kinaiak. Az arcberendezesuk es a ruhakon talalhato "gombok" alapjan mondom.
Amugy gratulalok, hogy KZ szemelyesen simogatta meg a buksidat!!!

@Mormogi Papa:
Azert szerintem fantazia es fantazia kozott is van kulondbseg :o)
Kinaban pedig nincsen ferfi felszolgalo (az noi munka), ezert biztosan nem tevesztik oket ossze a pincerekkel.

@fiam:
Neha en is diszlekszias vagyok. Irtam mar, hogy egy konferencian a poszterszekciot poszt-erekcionak olvastam fel hangosan a hallgatosag elott?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.07.31. 18:31:16

@Attilajukkaja: "Ezek szerintem kinaiak." Persze, hogy kínaiak. A "fekete öltönyös követségi alkalmazottak" (a szövegben) is ezt sugallták :-)
A "poszterszekciot poszt-erekcionak olvastam fel... " - Aha, a "post coitus" helyett?
:-))))

Attilajukkaja 2010.07.31. 19:20:39

@skandikamera:
Titokban en is ugy ertettem, hogy TERMESZETESEN kinaiak,...de azert ovatosan fogalmaztam.
A fekete oltony amugy a japanokra vagy a koreaiakra is illene. Ok is szeretik a formalis megjelenest diplomaciai korokben.

"a "post coitus" helyett?"
:o))))
Post origami, pre-cooks (magyarul: hirtelen fott papirkas veres hurka gazdagon ta'lalva).
A papirkas nem eliras ;o)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.31. 21:23:11

Nem tudom, írtam-e már, hogy egy ízben egy japán (nem kínai!) gyermekkórus három tagját láttuk vendégül, a szomszéd buzdítására - aki maga is vendégelt kettőt, meg a földszinti lakó is... Mivel csak nálunk volt elég nagy a konyha, ráadásul kerek asztallal (csak az asztallap kerek: mi csináltattuk :-) hát nálunk vacsorázott mind a hét.
Közben kimentem az erkélyre, odalent jött egy rokon. Mondok neki:
- Szia, képzeld, hét japán eszik a konyhában!
- "Hát ez nagyszerű! Mondd gyorsan tovább!..." - érkezett a válasz :D

Attilajukkaja 2010.07.31. 22:40:43

@Mormogi Papa:
Nekem meg nem irtad.
De bevallom,...megint nem ertem a poent. Olyan butanak erzem ilyenkor magamat!!!!!
Most az a poen, hogy a rokon fel sem fogta a helyzet sulyossagat? Vagy nem tudta a winchesztereben azonositani a japan szot?
(Ha nekem ilyet mondana a rokonom, en csak azt gondolnam, hogy "vazze, angyom!".) O,o,o,o,...bocsi.
Viszot vendegul latni tavol-keleti embereket, akik meg sohasem lattak kest, villat,..na az egy kihivas!!! Ilyenben neha van reszem.
A japan reggelirol nem is beszelve. Az egy komplett ebed, csak hajnali hatkor talaljak fel!!!!!! Ugyanabbol a rizsbol, zoldsegbol, izetlen levesbol, stb. all, mint egy atlagos ebed vagy vacsora. A tea fogalma reggelire megremiszti oket. A teat agyba-fobe isszak BARMIKOR, csak nem reggel.

Szegeny japan gyerekek. Talan nem mondtak, de eleg nagy sokknak lehettek kiteve nalatok reggel :o))))
Nehez dolog ez a kulturalis ga't, kedves Mormogi.
A lenyeg, hogy a gyerekek lattak, ereztek, hogy ti a sziveteket/lelketeket kitettetek ertuk. Ennel nincs fontosabb az emberek kozti kommunikacioban. Raadasul tanultak is valami ujat. Igazan buszke vagyok ratok!

Egyszer szivesen reggelizek nalatok :o)))))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.01. 23:16:48

@Attilajukkaja: A "poén" éppen az volt, hogy a rokon (engem jól ismervén) azt hitte, egy vicc első mondatát hallotta... és hát nagyon várta a poént :-)
Hát kést-villát-kanalat láttak a gyerekek, jól is használták, ezzel nem volt gond - viszont mikor megláttam őket vacsora után fegyelmezetten, némán (!) (alig középiskolás korúak voltak) sort állni a megkönnyebbülészeti körguggolda ajtaja előtt... akkor az egyiket karon fogtam és beirányítottam a fürdőszobába, ahol van egy másik alkalmatosság. Azt az örömöt el sem tudom mesélni, ami az arcokon tükröződött :-D
(Arra most nem térnék ki, mennyi különbség van a japán és az európai (na jó: a hazai) mellékhelyiségek között... Mondhatták magukban: miféle barbár nép az, ahol a klozet a lakásban van, nem a kert végiben - és még WC-papucsuk sincsen... :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 08:16:07

@Attilajukkaja: Szívesen hallgatnék néhány előadást tőled. Olyan félreolvasósat :)
@Mormogi Papa: Mindenkinek megvan a maga kalandja... :)

Attilajukkaja 2010.08.02. 10:47:48

@fiam:
A dixlexiam sajnos nem olyan gyakori vagy humoros, hogy ebbol csokrot tudnek kesziteni. Vagyis nem lenne igazi bukeja (a francia egyes kedveloi tudjak..., de aki megsem, annak a bouquet = csokor).
De eppen azert gyongyszem a felul emlitett felreolvasasom, mert roppant ritka :o)))

Attilajukkaja 2010.08.02. 11:34:24

@Mormogi Papa:
Eloszor is elnezest a Fiamnak emlitett rossz franciamert. Csak szojatek akart lenni! A francba is!!!

Nekem is volt dolgom tavol-keleti fiatalokkal. Most, hogy mondod, tenyleg nem volt gondjuk a kessel-villaval. De az idosebb nemzedeknek nagyon is. Ugyanugy kuncogtam magamban, ahogy ok is rajtam annak idejen, amikor a szosztol csuszos kerek gombocot nem tudtam palcikaval megfogni az o hazajukban. Vegul ledoftem az alnokot,...de az lecsuszott a palcikarol. Nana!!!! Ket palcikaval kellett megoldanom a problemat, de nem a klasszikus modon, hanem ket kezzel, buveszien lavirozva. De sikerult! A mutatvanyomat harsany taps es igenles fogadta. Azota sem tudom, hogy buszke legyek vagy szegyenkezzem-e a produkciom miatt :o)

A WC. A pottyantos ma is divik azon a videken. Mit mondjak? Tenyleg higienikusabb, mint a mi raulos alkalmatossagunk. Akarmilyen szuper helyre mentem Kinaban vagy Koreaban, a kozossegi WC-k (muzeum, turistahely, etterem) mindig is guggolosak maradtak. Szuper vizoblitessel es mas luxus cikkekkel ellatva, de akkor is a guggolosak. Nekik ez termeszetes es neha undorral ulnek ra a masok altal hasznalt (osszepiszkitott) WC karimara. Ezt en meg is ertem.
A hazi WC persze teljesen mas. Es tenyleg sajat papucsuk van hozza :o)))))
Meg egy guggolos emlekem jutott eszembe. Amikor egy kinai vonaton probaltam pisilni. Volt kapaszkodo, mert kellett is. A vonat viszont ide-oda himbi-limbizett. Kepzelj el egy europait, aki ket kezzel kapaszkodik es probal beletalalni az uritesre kialakitott alkalmatossagba. Ugyanakkor a nadragjat/bugyijat is probalja megovni a latvanyos kudarctol. A vonat zakatol. Es nincs harom kezed. Te pedig nem tudod, hogy kapaszkodj vagy a bugyidat mentsed.
A vegeredmeny egy kompromisszum volt. Az apro pisifoltot senki nem vette eszre a nadragom also szaran. Csak en tudtam, mennyire jo voltam abban a bizonyos lukban.

Miutan elmeseltem a himnemu paromnak a WC kalandomat, o siman kiment es belebrunyalt a likba! Na jo, asszondta, hogy fel kezzel o is kapaszkodott.
!!!!!!

Amugy koszi a magyarazatert. Ne haragudj ram, neha tenyleg raszorulok :o)

Amit a japan gyerekekkel muveltel, az valami csodalatos.
Legszivesebben hozzad vinnem a mostani kinai vendegeimet is.
:o)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 11:58:24

@Attilajukkaja: Egy ismerősöm csokorba öntötte a szavait, ha már csokor... :)
Mondjuk kötözve se lettek volna szebbek :)
A vonat roppant veszélyes közlekedési eszköz: belül imbolyog, kívül elüt.
A régi, békebeli gőzösök voltak az igaziak! A füstokádó sárkányok. Imádtam az illatukat! Anyu állandóan fehér ruhába öltöztetett bennünket, úgyhogy amikor helybefaluba hangos tülköléssel befutott a várva-várt vonat, szépen beterített bennünket korommal, mire Balatonmáriafürdő-alsóra értünk, feketébbek voltunk a napon aszalódóknál.
Régi szép idők!!!

Benikuty 2010.08.02. 12:13:41

@Attilajukkaja: ...nahát. Mondtam én, hogy a legfeleslegesebb cucc, amit egy nő magán hurcolhat, az a bugyi.

Attilajukkaja 2010.08.02. 12:31:41

@fiam:
Nem, nem, nem!!!!
Ezt csak valaki meselte neked. Ha ilyet valoban ateltel, akkor kb. 75-80 eves lehetsz. Gozost en mar nem lattam. A hatvanas-hetvenes evekben hazank a villanyvasut elvonalaba tartozott. A MAV sokaig Europa egyik legmenobb es legkorszerubb vasutjai koze tartozott. Ezert is faj most annyira a leszakadasunk.
Vagy tevedek?

Nekem a vonatokrol megmaradt emlekeim koze tartozik a rantott csirke, almas pite es a feher terdzokni. A feher zokni az unnepelyes hangulatot volt hivatott erzekeltetni. Utaltam! De ha megerkeztunk, lattak, hogy rendes, tiszta emberek vagyunk. Milyen doren hangzik ez manapsag!

Annak idejen pedig fontos volt.
Igen. Te a magad modjan, en az enyemen erzem at ugyanazt. Regi szep idok!(?).

He!!!! Blogtarsak! Nektek hogy jon le a mult? A "regi szep idok"?

En azt mondom, hogy telefon zseton, te mit mondanal ra????

Attilajukkaja 2010.08.02. 12:40:35

@Benikuty:
Neha nem is hordtam/hordom :o)
De nagyon-nagyon ritkan fordul elo,....amikor olyanom van :o)
Nem is tudom, miert. Valami lazadas.....
?

Benikuty 2010.08.02. 12:45:39

@Attilajukkaja: azért a hetvenes években még sok volt a csühös:)

Attilajukkaja 2010.08.02. 12:46:13

@Benikuty:
Es a nadrag?
Na jo, ha guggolos helyzetbe kenyszerulsz, akkor aterzed a problemat.
Amugy szeretek bugyimentes napokat tartani. Ekkor valamiert nagyon szexinek erzem magam :o))))
(Az ember ott kompenzal, ahol tud!)

Attilajukkaja 2010.08.02. 12:49:43

@Benikuty:
Bocs. Ketszer valaszoltam ugyanarra,...mert nem lattam a sajat beirasomat.

A csuhos?
Az meg mi? Bugyi nelkuli?
Es sok lett volna belole??????????

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 12:56:24

@Attilajukkaja: Annyit elárulok, hogy közelebb vagyok a 75-höz, mint a nyolcvanhoz :)
Nem titok, 1964-ben születtem.
1971-1980 között mentünk családostul az említett balatoni hely egyik üdülőjébe nyaralni. Azután már ugye ciki volt a szülőkkel és inkább építőtábor ect. :)
Szóval a csühös abban az időben járt még felénk (Dombóvár útvonal).

A zseton meg tantusz volt, emlékeim szerint. A Hűvösvölgyben rengeteget használtam, itt laktak keresztanyámék. Anyu pesti lány volt, rengeteg a rokon "odafönt", sokat jártunk Pestre, most már elég ritkán. Sajna.
Nagy élmény volt mozgólépcsőzni és metrózni, mert ugye ezek itt, helybefaluba úri huncutságnak számítottak és azóta sem épültek :)

Benikuty 2010.08.02. 13:21:59

@Attilajukkaja: csühös bugyi. Én imádom lehúzni, de nem magamról.

Attilajukkaja 2010.08.02. 13:29:39

@fiam:
A zsetont tenyleg tantusznak hivtak :o)))
Tiz pontos valasz!
A csuhos egy vonat volt??? Nahat!!!
Sohasem hallottam.
A Huvosvolgybe pedig az 56-os, nyilt peronos villamos jart, aminek sarga fapados ulesei voltak es leakasztos racsa. A zakatolasanak hangjat sohasem felejtem el! Ahogy kihajoltunk a racson (szuleink tiltasara!!!) es a szel a szemunkbe fujt,...az valami mennyei volt :o))))) A huvosvolgyi fak agai centikre voltak az arcunktol, es mi versenyt futottunk veluk.
Akkor meg mi gyoztunk.

Attilajukkaja 2010.08.02. 13:33:17

@Benikuty:
Lehet, hogy a csuhos a gyors (vagy gozos?) bugyit jelentette?
Ez stimmelne is az olvasottak alapjan :o)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 13:37:59

@Attilajukkaja: Csühösnek a vonatot hívtuk, mert "csühölt", illetve csihuhult :)
Mi az 56-os kék busszal mentünk a Moszkva térről..., miután beérkeztünk a vonattal. Látod, arra már nem emlékszem, hogy oda gőzmozdonyos vonattal mentünk-e. Szerintem már nem. Biztosan Dombóváron hagytuk és átszálltunk egy modernebbre.
arra is emlékszem, hogy kupéban ülni milyen elegáns volt. Mindig figyeltek az Anyuék, hogy össze ne tévesszük a kupival. Nem értettem miért, a szobámban mindig kupi volt... :)

Attilajukkaja 2010.08.02. 13:55:52

@fiam:
A csuhos magyarazatara azota rajottem. Milyen talalo!!!
Az 56-os villamost pedig kar volt kihagyni! Az 56-os busz is ugyanoda visz, megis mekkora kulonbseg! A szazadeleji (mult szazadrol van szo) villamos megallok hangulata, a suru fak kozotti zakatolas (a busz a csupasz fouton visz) es a kocsik nyikorgasa egy kulon elmenyt nyujtott.
Ahol tudtak, meg megtartottak a regi villamosmegallokat (errol egy kulon fejezetet tudnek irni), de a villamos mar nem 56-os,...talan 61-es. A Huvosvolgy szerencsere meg mindig huvos :o)
De az is meddig?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.02. 14:10:59

(El)tátott szájjal, pislogva olvasom felbuggyant emlékeket. (A bugyiról, azaz annak fölösleges voltáról, talán majd máskor.)

Ha már a vasútról beszélünk, az állomásnak speciális szaga volt. Égett koksz és budiszag keveréke. A koksz a mozdonykéményből, az átható bűz a talpfákról áradt. Pedig tilos volt álló vonatban a WC-t használni. Amiben minden szar volt, csak papír nem.

A retro érzésről az indukciós rezsó jutott eszembe, amivel a Zasszony pénteken meglepett. A rezsóról meg a régmúlt, amikor rezsón főztük az ételt. Erre fel beugrott egy másik "emlékillat", a kifutott és odaégett tej bűze...

Régen lényegesen büdösebbek voltak a hétköznapok...

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.02. 14:14:06

Emlékhang kitalálós:

Csííííí-tá-tá-tá... csííííí-tá-tá-tá...

(A tél beállta előtt lehetett gyakran hallani.)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.02. 14:16:24

@Benikuty: "Én imádom lehúzni, de nem magamról."

Miért? Gyűjtöd?

:-)))))))))))))

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.02. 14:44:13

@Attilajukkaja: "A pottyantos ma is divik azon a videken. "

A kaszárnyánkban tucatnyi pottyantós fülke állt a katonák rendelkezésére. Gyakran eldugult, ezért az óvatos ember bakancsban látogatta. Dolga végeztével meghúzta a láncot, és már ugrott is ki az ajtón.
A kanálisból feltörő, bokáig érő, szutykos lé tetején versenyt kergetőztek az elődök különböző formájú-méretű, de egyformán bűzlő termékei.
A szigorú szabályzat ellenére a vasárnap reggel a nyugalom szigete volt. Azaz lehetett volna, ha a szadista káplárunk hagyta volna. Bőven ellátott értelmetlen és munkaigényes feladatokkal, majd elégedetten bevonult a budiba kotolni. Lábain fehér harisnya és házipapucs volt. Ilyen alkalmat nem szabad kihagyni. Halálos csendben, villámgyorsan cselekedtünk. A fülkéje ajtaját eltorlaszoltuk, majd a mellette levő fülkéből átnyúltunk, és meghúztuk neki a vizet...

Attilajukkaja 2010.08.02. 14:47:55

@skandikamera:
Jajj, a szagok, az illatok! Hogy egy meleg kalacs illata a forro kakaoval vegyulve miket hoz ki az emberfiabol!!!!
Az volt egy gyereknek az igazi unnep! Nem kellett se Mars szelet, de Pingvi akarmi sem. Csak a kakao lagy illata!
A Nestle es a McBaratunk meg tavolrol sem legyintett meg minket.
A Sport szelet vagy a Diana cukorka is ritka vendeg volt nalunk. Nem is kivantuk. Az igazi orom az volt, amikor falun nagyanyam szavara odagyultunk a gang ele es mindenki kivette az oriasi szelet sultzsiros deszkajat a kezebol azzal, hogy ujhagymat, retket, paradicsomot magunk is talalunk hozza a kertben. Csak mossuk meg!
Igazi unnepnapokon pedig turos-kapros pite, esetelg szalagos fank dukalt. Unnepe valogatta.
Visszaterve a bugyi temajara. Akkoriban egesz nyaron egy "rossz" bugyiban szaladgaltunk falun. Semmi divatozas. Mezitlab. A forro aszfalton es a szuros kavicson is. A piacra is. Mindenhova. (Addigra engem a templombol nagyanyam mar kitiltott, mert egyszer mise kozben hangosan beszoltam a papnak.)
De a falusi elmenyeim azota is elkisernek. Pucoltatok mar disznoolat? Dagonyaztatok mar a meleg disznoszarban? Jatszottatok olyat, hogy ki tud nagyobbat ugrani benne es nagyobb sugarban belepni a kornyezetet a langyos trutyival? Szerettetek mar ugy malacot, hogy gyerekkent sirtatok, amikor levagtak? Utana pedig joizuen lakomaztatok-e a fulebol?
Ha nem,...akkor mar ezek utan sem teszitek. De ami a legszomorubb, hogy az unokaitok sem teszik. Eselyuk sem lesz ra....

Attilajukkaja 2010.08.02. 14:56:46

@skandikamera:
:o))))

Miben volt az, hogy a budit egy folyo fele epitettek. Svejk (???). Amikor a fotorzs bevonult, akkor a vizre bocsajtottak egy tetemes papircsonakot, meggyujtottak, es utjara inditottak a budi felett/alatt?

Gyerekkoromban a budin mindig attol feltem, hogy az ott tanyazo pokok nehogy a fenekembe csipjenek. Mindig igyekeztem gyorsan vegezni :o))))

Attilajukkaja 2010.08.02. 15:02:08

@skandikamera:
A regi allomasokbol keves maradt. Se izuk, se buzuk. Nehol meg orommel vegyitett sajnalkozassal latom a rogyadozo feher keritest.
Emlekeztek azokra a jellegzetes feher vasuti betonkeritesekre?
En meg ma is mindig lesem, keresem oket.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 15:46:53

@Attilajukkaja: Mi soha nem rohangálhattunk csak úgy... Anyu védőnő volt, biztos voltak lazább védő nénink, de a miénk nem az volt :)
Szóval futni sem illett, igazi jókislánynak neveltek és a fene megette, az is lettem :)
Mi imádtuk a parizert és a zacskós kakaót, mert a szalámit, kolbászt, hurkát, svártlit, szalonnát, sonkát már nagyon untuk. Nekünk udvarunk sem volt, állatok, zöldségek sem. Mindig "kész", felnevelt disznót vettek a szüleim, a szomszédban levágtuk, ott is füstölődött, a kamra is ott volt. Szóval így.
A másik szomszéd a használaton kívüli disznóólát kimeszelte és az volt a babaházunk. Berendeztük fotelekkel, még függöny is került rá. A csibeudvart is így vettük birtokba.
A budapesti barátném (ők pont helybefaluból költöztek Pestre, egyenesen Vágó István szomszédságába) hozott magnót, előbb szalagosat, később kazettásat. Páran begyakoroltunk frankó koreográfiákat, meg ugrószámokat és a Dzsingisz kán, meg a Boney M. számaira táncoltunk és dobáltuk egymást, meg hókuszpókoszultunk a nagyérdemű és elfogulatlan szülők, nagyszülők stb. előtt.
Nem elégedtünk meg a disznóólpalotával és a csibeudvarházzal, még sátrat is építettünk. Gondolom, az volt a nyári nyárilak :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 15:52:43

@skandikamera: Régen nekünk is pottyantós WC-nk volt, az ajtaján szépen kivágott öt lukkal, nem hinném, hogy az olimpiai mozgalom előtt akartak tisztelegni, de annyi volt. Ez volt a végzetem. Kilenc éves koromban gyújtottam rá először, Anyu mezítlábas Kossuthjára, de Apu Fecskéjét sem vetettem meg. Na, egy ilyen boldog bagófüstös délután buktam le. Szolgálati lakásban laktunk - a ház egyik fele rendelő volt, a másik a lakásunk. A rendelési időben fújtam a füstöt, mint a török, de pechemre Anyunak is sürgős dolga akadt. Akkor még nem ítélték el azt a szülőt, aki nyaklevessel jutalmazott, két óriási jutalmat kaptam és onnantól minden nap rá kellett lehelnem.
Tizenhat éves koromig aztán csak ritkán tudtam cigErettázni, de onnantól három évvel ezelőttig egyfolytában...

Benikuty 2010.08.02. 16:24:39

@skandikamera: Ha lent van, már nem érdekel, másra koncentrálok:)
1980-ban Kecskemét-Kalocsa vonalon olyan vonat közlekedett, hogy rendes szenes kályhában tüzeltek. Időnként megjelent a kalauz, szenesvödörrel, lapáttal:)

Attilajukkaja 2010.08.02. 16:26:29

@fiam:
Na jo. En egy olyan egyke voltam, akit a 60-as evek is elkenyeztettek. Kerkedem? Igen.
Varosi joletemet, amit nagyreszt kulfoldon toltottem, csak a nagymamamnal toltott 3 nyari honap tort meg. Szinte minden gyermekkori emlekem onnan szarmazik. Parizer, szalami nem zavarta meg ezeket, ...pedig raktak elem mindenfeleket. Nem kellett.
Ertem, amit irsz. Nekem, varosi gyereknek, jo volt a "tanyasi" vilag. Neked pedig eppen az ellenkezojere fajt a fogad.
Es en azota is megmaradtam varoson, te pedig falun (es ebben a falu szoban a negativum legfikarcnyibb gondolatat se erezd bele!....Soooooot!).
Tudod, mi a jo ebben?
Hogy mindketten ertjuk, ha valaki masra vagyik. Mert az "utzasaink" soran sokat tanultunk. Megtanultuk ertekelni a masikat, a massagot.
En legalabbis innen szarmaztatom a szocialis erzekenysegemet. Mert erzekeny vagyok :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 17:46:18

@Attilajukkaja: :)
Egy éve épp, hogy város lettünk... :)))
Parasztoid jellemzőkkel és itt tágan lehet értelmezni a fogalmat.
Igen, városba vágytam és jól is éreztem magam ott. Tíz évig laktunk megyeszékhelyen. A panel annyira nem volt rózsás, az nem hiányzik. Csak a szélesebb lehetőség a kulturálódásra. A nyaralást is mindig úgy képzeltem, hogy városokat járok, épületeket nézek, múzeumokat, színházat stb.
Azért lassan megbékélek a faluval is, mert bármivé minősíthetik, helybefalu falu marad.
Az embereket meg szeretem, bárhol is éljenek.
Imádom a multikultit!

Attilajukkaja 2010.08.02. 19:50:47

@fiam:
A falu tenyleg falu marad, akarmilyen jol is megy neki. Ezt Csongrad megyeben, Morahalmon tapasztaltam meg. Amikor megismertem, meg falu volt, most jolmeno varos. De szamomra semmi nem valtozott. Egy honapja meghivtak egy eskuvore. Hat, az minden volt, csak nem varosi :o))) Csuda jol mulattunk!
Az ember pedig megbekel a sorsaval. Ha kulturara vagyik, megtalalja. Ha alkotni akar, akkor alkot. Nem lakohely fuggvenye. En Budapesten lakom, de ne kerdezd meg, mikor voltam utoljara szinhazban, mert elszegyenlem magam. Szerencse, hogy van olyan blogtarsunk, aki rendszeresen mesel a szinhazi elmenyeirol. Maskulonben csak hallomasbol es a sajtobol ertesulnek a Kulturarol.
Igaz, fiatalabb koromban ez nem igy volt....De valtozunk.
Talan csak a multikulti nem valtozott. Azt most is uzom, ha tehetem :o)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.02. 20:22:05

@Attilajukkaja: Szerintem is mentalitás kérdése az egész. Amúgy meg nem hiszem, hogy az egyik jobb, mint a másik, a városi és a falusi életnek, életformának vannak előnyei és hátrányai. Ha az ember szabadon dönthetne, hogy hol kíván élni, akkor ezeket mérlegelné és úgy választana. Életében akár többször is lakhelyet változtatna, úgy, ahogy éppen az aktuális életmódjának megfelelne. Csak sajnos legtöbbször az anyagiak nagyon behatárolják a lehetőségeket.
Abban igazad van, hogy aki alkotni szeretne az alkothat... :)))
Ami nagyon hiányzik nekem, az a nációk kavarodása. Az egyik kedvelt tevékenységem a beszélgetés/olvasás, amikor megismerhetek más embereket, eltérő kultúrákat, gondolatokat. Ezek számomra szerfölött érdekesek.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.08.03. 06:43:00

Gyerekkorom nyarait én is mindig vidéken töltöttem, kis vicinális vonat ment nagyszüleim falujába. Reggelente nagyi frissen sült ruva sóval jól megszórt bucit adott falatozásra, friss tehéntejjel. Napközben kombájnokat követtünk, IFA-ban utaztunk, néztük, ahogy a lucerna levágása után a gólyák mennek falatozni, biciklire pattanva körbejártuk a rokonságot, fürödtünk a patakban (persze az én érzékeny bőröm kiütéses lett tőle, de azt mondták, kenjem az arcomra a pisimet, attól meggyógyul, és tényleg!), cigánymeggyet ettünk az út szélén, kukoricát morzsoltunk, szitában újságpapírral letakarva pattogattunk kukoricát, és minden jeles alkalommal (disznótor, málnaszedés, máktörés, kukoricatörés, szőlő szüretelés) öszegyűlt a család, és két asztalnál ettünk, külön a felnőttek és a gyerekek. És én soha nem ettem meg a krumplit, nekem mindig burgonyát csináltak helyette! ;))))
Hej, régi szép idők!!!!!
Azért a gyerekem imádja etetni az állatokat a dédiéknél, ha látogatóba megyünk, bár mára sokkal kevesebb van, de a faluban még lehet tehenet is találni...
Unokatesók nyaranta a Vidámparkba meg az Állatkertbe jöttek látogatóba családostul, akkor kényelmesen meg lehetett fizetni az egész napos szórakozást, pedig nem voltunk sosem jómódúak. És a lakótelepen ültünk le több részletben enni a "vályúhoz", ahogy hívtuk, 4 fő fért el szűkösen az ablak előtti hosszú, keskeny asztalnál...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.03. 07:44:32

@Enchantée: Pont ilyen konyhájuk van az egyik nagybátyáméknál az Allende parkban :)))
Lehet, hogy már nem így hívják, politikailag ugye most nem korrekt, lehet, hogy Alleluja most...
Szép gyerekkorod volt, tele élményekkel :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.03. 08:17:23

Apropó állomás: nálatok is volt peronjegy? Anélkül nem várhattad/kísérhetted ki az állomás területén a nagynénidet.

@fiam: 11-12 éves lehettem, két barátommal - Sanyi és Erzsi - kimentünk a város fölötti dombokra, elterültünk a meleg illatú fűben, és békésen pöfékeltünk. Erzsi egy évvel idősebb volt nálunk, ő vezetett be a cigizés örömeibe. Mezei virágokból hatalmas csokrot kötöttünk, fűszállal megkötöztük - erre is Erzsi tanított meg. Hazafelé az úton hagymát rágcsáltunk. Alig vártuk a vasárnapot, hogy megint mehessünk. Édesanyámat nem lehetett becsapni, de nem tiltott el, hanem szponzorált: ha már bagózunk, akkor ne a legócskábbat szívjuk. 13 éves korunkban Erzsi kimaradt az iskolából, és a cigizésnek vége lett.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.03. 08:27:57

@Enchantée: "újságpapírral letakarva pattogattunk kukoricát" - ez (is) jó! :-)

Annak idején rengeteg alkalmazása volt az újságnak.

Erről jut eszembe a vicc az ember legelnyomottabb szervéről. Igen, az. De miért?

1. Ketté van vágva a karriere.
2. Társaságban nem szólalhat meg (hangosan).
3. A napisajtót csak másnap olvashatja.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.03. 08:35:07

A mai kitalálós (kép)kérdés hátteréről: eső után egy pocsolyában három madár fürdött. A verebet felismertem, a másik kettőnek utánajártam, és 90-91% pontossággal behatároltam.

A pancsolókról szükség esetén - és egy nap szünettel - két képet mutatok, az első a fürdést, a második a patyolattiszta madarat örökíti meg. Ja, még valami: nem cinege (cinke).

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.08.03. 09:20:38

@skandikamera: Nálam olyan 5-6 évesen jött el az első cigizés igénye, mivel apám és (akkor még) nagyim is erős bagós volt. Apám meggyújtott egyet, és még agitált is, hogy tüdőzzem le. ;)
Na, azóta sem cigizek, valahogy elment a kedvem tőle... :DDDD Pedig dobozszám voltak és vannak azóta is szanaszét apámnál a lakásban. Viselni viselem magam körül, de soha nem próbáltam azóta sem, és ingerenciám sincs rá...
@fiam: Igen, van mire emlékezni és nosztalgiázni borús napokon... :)))))

Attilajukkaja 2010.08.03. 11:40:36

@Enchantée:
Es a nagy lekvar- meg paradicsombefozesek a nyari konyhaban? Az a sok gyumolcs, amit mind mosatlanul ettunk a farol. Nekem a sargabarck volt a kedvencem, de meg zolden. Kulon elmeny volt a szomszedebol "lopni".
En a Rakos patak mellett nyaraltam. Akkor meg tele volt rakkal. Sajat pecabotot es rakaszhalot csinaltunk a nalam idosebb unokabattyaimmal. Mennyi rakot fogtunk! Csak vigyazni kellett, hogy a ciganygyerekek nehogy megtalaljak, mert akkor elvettek. Ezert csapatban jartuk a patakhoz, hogy mindig tuleroben legyunk :o)

@skandikamera:
Peronjegy az en idomben szerintem mar nem volt. De cigi igen :o)

A madarkarol meg nem tudtam, hogy kitalalos feladat, de mar beirtam a tippemet!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 13:49:24

Nahát, hogy belelendültetek a mesélésbe! Én meg csak kapkodom a fejemet, kinek is válaszoljak legelébb :-)
Nekem 10 éves koromban a hollandiai partok közelében volt két kézzel kapaszkodós élményem - a komp piszoárja (ez nem kirekesztő szöveg:-) mellett kétoldalt voltak rudak hozzá. A baj csak az volt, hogy a magasság felnőttre volt sz@bva… Pedig alig háborgott a tenger :-)

Nos, nem vagyok 75-80 éves, de a Déli PU átépítése előtt bizony még onnan is a 424-es főstös gőzös járt le a Balcsira. Szárnyvonalakon meg jóval később is. Megjegyzem, még most is van sok vonal, ami csak "részben villamosított" - hogy polkorrekten fejezzem ki a dolgot :-P

Az ötvenhatos busz és a hasonló számú villamos is a múlté már - az utóbbit úgy tűntették el, hogy a 61-es vonalát kivezették Hűvösvölgybe. Az ötös buszét is megfejelték az egykor a Keleti PU elől indult 67-es villamos útvonalával, (amit 97 márciusától 2009-ig már eleve busszal helyettesítettek, bár a leaszfaltozott síneket látván senkinek sem lehetett kétsége, hogy sohasem állítják vissza a villamosforgalmat a Thököly úton…) sőt ha már benne voltak, mindjárt nagyvonalúan hozzácsapták a Ferenciek tere - Baross tér szakaszt is…
Így jött létre a főváros egyik leghosszabb, s az ilyenek között a legkevésbé kihasznált buszvonala. Jellemző, hogy rövid buszok járnak itt a Pasaréti tértől egészen Rákospalotáig - ami ugye egyfolytában alkalmanként két órás út is lehet, legalábbis a pilótának…

Visszatérve: nem hágy nyugodni a gondolat, hogy azok a bizonyos 56-os vonalak, amiknek a nevét még a kacsintós alatt sem változtattták meg, mára ltűntek, míg a 70 feletti trolibusz járatszámok máig őrzik Dzsugasvili emlékét :-(((

Hogy ezt "pártunk és kormányunk" intézte-e így, azt nem tudom…
Mindenesetre az az érv, hogy ne legyen két azonos számú közlekedési eszköz (régen volt pl. négyes busz is, meg villamos is - de ez senkit sem zavart) eléggé halovány.
Tudtommal mindenkit az bosszant jobban, mikor a 20-30-50 éve használt "viszonylat" marad a régi (még a kocsik is :-) de "elkeresztelik" másra…

Telefontantusz: a "Leesett a tantusz?" régi pesties kiszólás volt. A Margitkertben láttam még olyan régi fadobozos (!) telefonkészüléket, aminek az oldalán volt egy "beszélhet" gomb. Amíg azt meg nem nyomta az ember, addig hallotta ugyan, hogy felveszik és beleszólnak, csak őt nem hallotta a hívó fél. Viszont ha letetted a kagylót a gomb nyomása nélkül, visszakaptad a tantuszod !!! Gimiben mesélt ilyen telefonról az ofőnk,csak ő Párizsban látott ilyet. Egy barátja lakott lift nélküli hetediken, őt hívta fel így ingyen, hogy ne habókra másszon vagy 120 lépcsőt :-) No meg akkor is jó volt, ha nem az vette fel a kagylót, akire számítottál :-D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 13:52:38

Ha valakit érdekelnek a régi, megszűnt villamosjáratok: egy fanatikus villamosász összeszedte őket - és felettébb érdekes, régi fényképekkel gazdagon illusztrált lapokon mutatja be a vonalakat, meg a régi villamosokat is…
hampage.hu/kozlekedes/sinek.html#viszonylatok

A Keleti Pályaudvar és környéke:
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/keleti.html

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.08.03. 14:24:10

@Attilajukkaja: Szilvalekvárt főzött a mama, de azt csak ő kevergethette. Tiniként én meggybefőttet csináltam, mert ugye azt mondják, hogy azokon a napokon nem lehet eltenni, mert megbuggyan, anyu így félreállt...
Mama szilvásgombóc hegyeket is gyártott a gárdának néha, de úgy kellett nagybátyámnak pár darabot megmenteni, mert ő éppen dolgozott. Ja, olyan 230 gombóc után már nem számoltuk, mennyit csinál, de amúgy ne kicsikre gondolj, fél szilvák mentek bele. És lekváros mákba hempergette, arrafelé úgy is kelendő volt, nemcsak a prézlis verzió. Nyami. :))))
Nálam a málna volt a nyerő gyümölcs, mindig kis vödör volt a derekamra kötve szüretkor, mert több ment a hasamba, mint a vödörbe, és különben is gurulósnak volt leadva... :)
Csupa fiú közt egyetlen lányként rendesen fiúsítottak engem is az unokatesók, minden rosszban benne voltunk! Ja, és egész nap nem voltunk otthon, de nem volt semmi bajunk. Csak egyszer szánkóztunk bele a mély árokba, ahonnan úgy kellett kihúzni minket, de nem sérültünk meg.

Attilajukkaja 2010.08.03. 14:35:48

@Mormogi Papa:
En a Budagyongyenel laktam 14 eves koromtol. (Elotte pedig a Balassi B. u. 3-ban, ami azert volt erdekes, mert az udvaraban van/volt a Parlament kazanhaza. Steindl Imre a XIX. sz. vegen mar kozponti futesure tervezte az Orszaghazat, ami nagyon modernnek szamitott akkoriban. Egy hete jartam Bajororszagban, ahol megtekintettem II. Ludwig Versailles-i mintajara keszult egyik kastelyat. Az idegvezeto nagyon kiemelte a kastely kozpoti futesenek tenyet, mint egy nagy vivmanyt az 1880.-as evekben. Igaza volt. A mi Orszaghazunk tervei is akkor keszultek.)
Vissza a fotemahoz. Szoval a hetvenes evek derekan a Szep Ilonanal meg a regi 56-os villamos ment a Huvosvolgybe, az 58-as pedig a Zugligetbe. Regi szep kocsik voltak, nagyon szerettem neha sulibol jovet csak ugy brahibol vegigmenni az egyik vagy a masik vonalan. Aztan vissza. Na bumm, legfeljebb egy oraval kesobb ertem haza, ugysem vart otthon senki.
Hogy az 56 es a 61 villamosok utvonalat egybeforrasztottak, azt nem banom. Valjek egeszsegukre. A modern kocsikat, Combinokat sem banom, mert kell a korszerusites. De pont ezen a vonalon szivesen vennem, ha egyszer visszaallitanak az oreg, racsos kocsikat. Meg a regi villamosmegallok is megvannak. Olyan hangulatuk van, hogy az csuda! Nem tudom, hogy megoldhato lenne-e peldaul, hogy hetkozben az uj kocsik jarjanak, de szombat-vasarnap a Szep Ilonai kocsiszinbol a Huvosvolgyig beallitananak nehany nosztalgia villamost? Nagyon szep lenne! De azt hiszem, a BKV-nak kissebb baja is nagyobb annal, hogy gesztusokat gyakoroljon. Igy maradnak az emlekek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 14:54:11

" idegvezeto " - hiába, az ördög és Freud bácsi sosem alszik :-D

Egyébként a központi fűtés jellemezte a Nádasdladányban épült Nádasdi-Kastélyt is, meg még sok újítás.

Jut eszembe: a Zeneakadémián még központi porszívó rendszer is van, a porzsák meg az alagsorban :-)))

Nem véletlen, hogy a kontinens (Anglia, ugye, más tészta) első kéregvasútja is Budapesten létesült, és még mi mindenben voltunk elsők, másodikak… A MagoSix gépkocsikról éppen tegnap hallottam, hogy az USA-ba is exportáltuk őket - ahol legfőbb riválisukat, a FORD T -modeltt is bizonyos Galamb József tervezte…

A "Nosztalgia járat" ötlete a kettes vonalán már megvalósult - nyáron, túristaszezonban, vasárnaponként, ha éppen végig járható az útvonal, stb…
Nekem szimpatikus lenne :-) A Szép Ilona Kocsiszínért viszont aggódom: azt is ki fogják árusítani, mint azt a másikat az 1-es gyorsvillamos budai végállomásánál, vagy a lebontott Földalatti-garázst a Dózsa György úton, meg az üzletközponttá alakított troligarázst a Damjanich-Bethlen-Bajza-Peterdy négyszögben…
(A Bajza igazából nem ér oda, de nekem fontos :-)

Attilajukkaja 2010.08.03. 14:57:58

@Enchantée:
A szilvalekvar nagyon frocsogos. Nem csodalom, ha nem engedtek a kozelebe. Raadasul mi, amikor csak lehetett, felul puceran rohangaltunk. Nagyobbacska koromban kerult ram egy olyan mellbimbo-vedo textilcsik (nem neveznem melltartonak), de attol meg komoly egesi seruleseket kaphattam volna a lekvartol. A malnat en is nagyon szerettem. De a kertben gyakran megdezsmaltam a zsenge zoldborsot es a soskat is!
A teszta a mindenem volt. Nagyanyam gyakran gyurt nekem es porcukrot, kakaot tett ra. Az valami mennyei volt! De a palacsinta, gomboc, derelye, fank, stb. is johetett barmikor. Ez azert volt nagy szo, mert nagyon kisetku voltam pubertas koromig. Alig tudtak a szuleim kajat belemgyomoszolni. De a nagyanyam ezt nem nagyon erzekelte :o)
(Bezzeg most! De errol ne is beszeljunk.)
Meg egy nagy elmenyem falurol az esti mosakodas volt. Az is a nyari konyhaban zajlott egy nagy lavor vizzel a samlin. Nem szerettem mosakodni, de muszaj volt. Ilyenkor altalaban az oreg macskaval egyutt csuktam magunkra az ajtot es az egy oras "mosakodasbol" 55 perc azzal telt, hogy a macskat probaltam megtanitani uszni. Ez pedig egy nehez es osszetett projektnek bizonyult. Eveken keresztul gyakoroltuk es a vegen szerintem sikerult :o) Vagy megsem?
A maradek szukos 5 percben pedig kezet, arcot es labat mostam. Neha a fenekemet is,...de nem mindig. Szoval csak a lathato koszt mostam le mielott a Szobaba lephettem. Ott volt a TV (!) es nagynenem varrogepe, ami szinte mindig zakatolt. Cseppet sem bantam es orommel szedtem ossze neki negykezlab az elhullajtott gombostuit. Varronokent dolgozott egy maszeknal, estenkent pedig a falubelieknek vagy a csaladnak fusizott. A varroda zsido tulajdosnoje ugyanis minimalbert fizetett neki. A falubeliek gyakran termennyel fizettek. Rendben is volt ez igy.
A ket es fel honapos falusi vakacionak az vetett vegett, hogy megjelentek a szuleim es visszavittek valamilyen varosba, ahol beallitottak a kadba es, emlekeim szerint, orakon keresztul csutakoltak rolam a retket. Nagyanyam mindig igy mondta: retkes a labad! Vajon mibol ered ez a kifejezes?

Attilajukkaja 2010.08.03. 15:14:30

@Mormogi Papa:
Az idegvezeto nem eliras. Magam is hivatasos vagyok :o) Egy idoben azzal toltottem ki a szabadsagomat, hogy penzt kerestem, mert ertelmisegi szakmambol kifolyolag erre nem volt alkalmam. Nosza estin elvegeztem egy egyeves tanfolyamot es harom idegnyelvbol vizsgaztam sikeresen. Ne tudd meg, milyen komoly volt az a vizsga! Komolyan megizzasztott. Azota mar lejart az igazolvanyom, de lelekben meg most is az vagyok,.... neha. Az idegvezeto egy belso szleng volt.

Persze azota nagyon eltavolodtam a "szakmatol". Gyilkos dolog is, ha ebbol el az ember. Nekem csak egy hobbi volt.

A Nadasdi kastely mikor epult?

Abban nagyon nagy igazad van, hogy az elso vilaghaboru elott mi egy nagyon modern orszag voltunk. Igaz, mar akkor is tobbre vihettuk volna, ha politikusaink ratermettebben vegzik a dolgukat. Muller Peter "Madarember" konyvebol tudom pl., hogy a repulesben is uttorok voltunk,...csak magyar modra ezt is elbasztuk. Muller Peter egyetlen olvashato konyve,...szamomra. De ez nagyon jo!

A Remiz eladasat en is bannam. De semmin sem lepodok meg.
A 2.-es villamos pont az Orszaghaz elott megye el. Ott laktam, a Kossuth tertol 10 meterre. Ott milyen nosztalgiavillamos jar most?????

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.08.03. 16:08:53

@Enchantée: A szilvalekvár az nekem egy utálatos lekvár volt, a barackosat szerettem. Aztán végül mégis a szilvásat, de olyan kevés szilva terem, hogy itt helybefaluba most nem ismerek senkit, aki főzne belőle lekvárt. A boltiakról meg ilyen összefüggésben ugye nem is beszélhetünk.
Nekünk sajnos nem volt kertünk, udvarunk, úgyhogy ilyen mókákból kimaradtunk. Anyu "magyar" konyhát vitt, sufnudlit miszerint angyalbögyölőt, barátfülét, grízes tésztát a szomszádban ettünk :)
@Mormogi Papa: Óbudán volt/van egy Szép Ilona műintézmény. Az egyik augusztus 20.-án meglátogattuk, mert nagybátyám anyósáék Óbudán laktak. Na a Sz. Ilonába láttam először pénzért kéjelgőnőt. Nem tudtam levenni róla a szemem, néztem, mi olyan különös rajta. Hát a tigriscsíkos ruhája mindenképp... Az öcsém 16 éves volt akkor, és be volt rezelve, mert jöttek a rendőrök igazoltatni, de szerencsére már akkor is 180 cm fölött volt és egyébként is a hölgy érdekelte őket, el is vitték, nem értettem miért. Aztán gyalog indultunk haza és a nemtudommilyen hídon a nagybátyám kivette a zászlótartóból a vörös zászlót és kezdte lobogtatni, miközben üvöltözött a feleségének, hogy csináljanak még egy gyereket és annak a neve legyen Lenin és milyen szépen fog hangzani, hogy Édes Lenin, mert ugyebár az Édes az ő vezetékneve...:)
@Attilajukkaja: Igen, a koszt nálunk is reteknek hívták és többnyire térdtájon tanyázott :)
14 éves korunkig nagy lavórban "fürödtünk". Utáltam.
A nagymosást is, mert az öcsémmel mi hordtuk a kútról a vizet. Nem tekerős kút volt, hanem nyomós kút volt és Anyu nagyon szeretett öblíteni, hogy szépek legyenek a ruhák...
Érdekes, hogy ez az öblítés-mánia öröklődött, mert sokszor a mosógépet a rendes program után még egy öblítőre is rákapcsolom. Ha nekem kéne hozni a vizet, biztos sokkal szutykosabbak lennénk...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 16:36:49

@Attilajukkaja: A kettes vonalán jár, amikor jár. Máskor soha. Nem lehet tudni.
Amúgy biztosabb, ha elmégy a Közlekedési Múzeumba, vagy a szentendrei BKV-skanzenbe, esetleg a vonatok miatt az egykori Hámán Kató Fűtőház és vidékén berendezett szabadtéri Vasúttörténeti Park múzeumba…

Egyik jobb program, mint a másik. Legutóbb a Zunokával (a nagyobbal) voltunk, amire a sógornőm férje (azaz magyarul a vőtársam…) azt mondta, hogy ha legközelebb kimegyünk szóljunk neki, mert szívesen jönne - de egyedül szégyell kimenni. Szóval a Zunoka lenne a Zalibi…
:-D

@fiam: Igen, van ott egy vendéglő is ezen a néven, éppen egy Y alakú kereszteződésben. És ha valakinek erről AZ jutna az eszébe, hát arról én nem tehetek :-) Mellesleg (na tessék!) a Gellérthegyen meg egy Szép Juhászné nevű étterem van, mindig összekeverem őket… Vagy mégsem? :-)

Egyszer a Horváth Mihály tér környékére kísértem haza egy idős hölgyet az Erkel Színházból (ebből is látszik, hogy régebben volt), visszafelé a sötétben megálltam egy (NEM OLYAN!) piros lámpánál. Mellém lép egy nő és így szól:
- Jössz, szép szőke hercegem…?

Mint mondtam, vaksötét volt, így érthető a tévedése :-))) Én csak annyiit tudtam kinyögni: - Kösz, momentán nem…
(Párizsban mr láttam "izgalmas nővéreket", de itthon nem számítottam rá. Viszonylag ifjú házas is voltam, még gyermektelen - és tessék: vasárnap lesz a 30. évfordulónk…

Attilajukkaja 2010.08.03. 17:09:43

@Mormogi Papa:
A kurvak intezmenyet legalizalni kell. Ez nem kerdes.
A Kozlekedesi Muzeum ajanlata aranyos toled,...de magad sem gondolod komolyan, hogy erre vagyom!

Attilajukkaja 2010.08.03. 17:09:43

@Mormogi Papa:
A kurvak intezmenyet legalizalni kell. Ez nem kerdes.
A Kozlekedesi Muzeum ajanlata aranyos toled,...de magad sem gondolod komolyan, hogy erre vagyom!

Attilajukkaja 2010.08.03. 17:11:25

Bocsi a kettozesert. Veletlen volt.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 17:23:42

@Attilajukkaja: Nem baj :-)

A javaslattal egyetértek, mert amit nyolc-tízezer év alatt sem tudtak megszűntetni. azt már illene legalizálni :-)

Bár a Zunyilyó-sunyiló pont ellenkező irányba halad - lehet, fordítva ülnek a lovon. Mire jó betiltani a cigarettát, mikor a legnagyobb tüdőszennyezők az "arctalan" ipari cégek… ??? Akik persze még csak tárgyalni sem hajlandók az egészségesebb világról…
Na persze, könnyebb másokéval verni a csalánt…

A Vasúti Parkba utazhatsz gőzössel is a NyugPu-ból, minden vasárnap :-) És persze vannak nosztalgia vonatok is, de azokat leginkább bérbe adják: céges rendezvényekhez, filmforgatásokhoz… Két éve éppen Keszthelyen állt egy ilyen szerelvény ha jól emlékszem, öt kocsival. Balatonszemesen meg a Postamúzeumban be lehet menni egy régi postavonat wagonba, megnézni a levélszortírozót és így tovább… (Még a postások saját budiját is meg lehet tekinteni - emlékeim szerint éppen olyan, mint bármely rendes vasúti vécé volt akkoriban…

Aki meg éppen a wagon belsejében lévő fafűtéses kályhára vágyik, az utazzon a Királyréti keskeny nyomtávú vasúton télen - vagy egy nyári hétvégén, mikor a téli kocsikat is üzembe állítják a nagy forgalom miatt :-) Egyik-másiknak be van szögelve minden ablaka: így ki-ki főhet "saját levében" (elnézést).

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2010.08.03. 17:34:56

@fiam: "14 éves korunkig nagy lavórban "fürödtünk". Utáltam.
"
És olyan hamar lekopott a zománc a lavórról... és kilyukadt, és a szüleim megfoltoztatták Gáborral, aki az utcákat járta és a torka szakadtából kiabálta, hogy "forrasztani, reperálni valóóóó".

Majdnem elfelejtettem: a csíííí-tá-tá hangot, amit a favágógép produkált. Megrendeltük a tüzelőt, lerakták a rönköket, aztán jött a favágó a gépével - mint egy terepjáró, olyan volt, és felvágta. Berakta a fát, csííííííí, aztán a gép üresjáratba kapcsolt, tá-tá-tá... aztán megint csíííí...

Attilajukkaja 2010.08.03. 18:04:56

@Mormogi Papa:
Ez jol hangzik. Koszonom.
De en kis szarhazi modon a sajat 56-os villamosomhoz ragaszkodnek, ha lehetne.
Nem lehet.
Ertetttem.
Balra el.

Attilajukkaja 2010.08.03. 18:28:45

@skandikamera:
A badogos nalunk azt kiabalta, hogy baaaaaaaaaadogos. Es fazekakat, labosokat foltozott. Meg egy kiabalos ember volt a falunkban: a szodas. O csak szerdankent jart es mar ki volt neki keszitve a gangra a sok ures szodasuveg es a forint+husz. Jo ember volt a szodas. O is cigany volt, de jo ember volt. Mindenki szerette.
Ilyen vilag volt annak idejen. Cigany, zsido,...akarmi. Ha jo ember volt, akkor szerettuk. Nem zsidoztunk es nem ciganyoztunk, mert voltak rossz es jo zsidok, rossz es jo ciganyok. Ahogy jo es rossz emberek is.
De nem finomkodtunk, ha egyszer egy cigany lopott meg minket, azt bizony nyiltan elmondtuk. Talan csak a veletlen okozta, hogy mindig a ciganyok loptak.
Akarmennyire is vedenem a kisebbsegeket, a tapasztalatom alapjan sajnos nem tudok a ciganyok melle allni. Akarki akramit is mond, ok mindig a tolvajlasbol eltek meg. A falunkba is be-belopoztak a portankra es elcsentek, amit tudtak.
Amig ezt o maguk nem latjak be, addig semmilyen ossznepi program nem segit rajtuk.
Jo lenne, ha az en egyszeru meglatasaimat ok is tudomasul vennek.
UFFTAM.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.03. 23:49:47

@Attilajukkaja: Lásd Gárdonyi: Az én falum...
Ott az volt a szokás, hogy a helyi, mesterségeket űző "hegyiolaszok" zavarták el az Arany megénekelte "oláh..." társaságot - mert a vályogvető, az üstfoltozó (ez a figura, ámbár skótként, megjelenik Robert Burns híres Vidám koldusok kantátájá-ban is :-) vagy a vándorkovács már a beilleszkedés határán voltak, s nem kívánkoztak vissza.
Különféle kutatók állítják egybehangzón, hogy az ilyen kismesterségek megszűnte, a kötelező (és néha felesleges) munkavállalás és bérkaszárnyákba kényszerítés váltotta ki végső soron azt a helyzetet, hogy 89 után kiszorultak a "meleg akolból" - a kádári háromhuszas gulyás-cuclizmusból - és magukra maradva visszaestek nyolcszáz évvel...
Most gyakorlatilag farkastörvények és ököljog érvényesül :-(
Olyan helyeken is, ahol a hatvanas éveket megelőző időben azt se tudtuk, mi fán teremnek... Ahogy a másik említettekről se tudtam, kik-mik, mivel róluk meg nem lehetett beszélni... Talán azért, mert túl sokan voltak jókor jó helyen. Egyszer engem is vádoltak "...zással", mégpedig olyasvalaki, aki nem csak érintett volt, de otthon a vitrinben állt KÉT szochazás érdemrend: mindkét szülőé...
"Fortélyos félelem igazgat,
Nem csalóka remény..."

Attilajukkaja 2010.08.04. 22:44:04

@Mormogi Papa:
Nahat! Ugy adodott, hogy ezt a bejegyzesedet csak most olvastam.
A ciganyszervezetek es kepviseloik egyik nagy problemaja, hogy ok sem tudnak osszetartani. Ok sem egy homogen nepseg es a szegenyseg az o ugyuket/soraikat is szetzilalja.
En is ismerek "rendes" es "nem rendes" ciganyokat. A kulonbseg konnyen megmagyarazhato, ha ismered a hatteruket. Nem azert, mert az egyik beas lovari, a masik pedig olah. Ah, dehogy.
Szomoru tortenet az ovek. Mult heten volt a cigany holokauszt emleknapja. Azt sem tudjak a legtobben, hogy ilyen is volt :o)
süti beállítások módosítása