Egy város - egy név
2012.11.02. 08:30 :: skandikamera
33 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr844879964
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Stegal · http://sanstegal.wordpress.com/ 2012.11.02. 10:14:19
Mert a felső a Casa Batllo erkélye, a másik két nevet én már nem írom le.. :-)
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.02. 12:53:25
Skandi, ez egy másik játék lett volna, nem???
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.02. 22:05:49
Tekintsük megemlékezésnek? Mivel másként "Csontok háza" néven ismerik…
skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.03. 08:50:38
@Stegal: Stimmel! Barcelona kellemes meglepetés annak, aki azt hiszi, hogy Párizsban már mindent látott. A Batllo házról csak szuperlativuszokban lehet beszélni. És Gaudi nemcsak ennyit alkotott...
@Mormogi Papa: Ezt nem tudtam, pedig az már az emeletre vezető lépcső "gerinc-korlátjából" rájöhettem volna.
@Mormogi Papa: Ezt nem tudtam, pedig az már az emeletre vezető lépcső "gerinc-korlátjából" rájöhettem volna.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.03. 09:37:39
Szerintem sem volt nehéz (most!:) a feladvány.
Ha hamarabb érkezek, akkor sem vágtam volna rá a választ. Barcelona a szívem csücske, a húszas éveimben idegenvezettem is arrafelé pár alkalommal ... :)
Ha hamarabb érkezek, akkor sem vágtam volna rá a választ. Barcelona a szívem csücske, a húszas éveimben idegenvezettem is arrafelé pár alkalommal ... :)
Attilajukkaja 2012.11.08. 10:14:02
@skandikamera:
Hm. Gaudi, Shakespeare, Da Vinci,... Csodalom az ilyen embereket, akik nem 1-2 evben, hanem evszazadokban gondolkodnak elore ugy, hogy azt erdemes is figyelembe venni, megvalositani. Nem tudom, Hundertwasserre (o is egy nagy kedvenc!) mennyire volt hatassal Gaudi, de elnezve a kepeket, sok hasonlosagot velek felfedezni. Az a furcsa, hogy ezt csak most lattam meg! Pedig annyira nyilvanvalo! :o)
Koszonom.
@nemvagyokmesterszakacs:
Nahat! En is voltam idegenvezeto a huszas eveimben! :o)
Hm. Gaudi, Shakespeare, Da Vinci,... Csodalom az ilyen embereket, akik nem 1-2 evben, hanem evszazadokban gondolkodnak elore ugy, hogy azt erdemes is figyelembe venni, megvalositani. Nem tudom, Hundertwasserre (o is egy nagy kedvenc!) mennyire volt hatassal Gaudi, de elnezve a kepeket, sok hasonlosagot velek felfedezni. Az a furcsa, hogy ezt csak most lattam meg! Pedig annyira nyilvanvalo! :o)
Koszonom.
@nemvagyokmesterszakacs:
Nahat! En is voltam idegenvezeto a huszas eveimben! :o)
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.08. 19:06:04
@Attilajukkaja: Veni, vidi, Vinci... :)
Igen, Gaudi, Hundertwasser!!! Klimt, Mucha - nagy örömre van mit nézni és ihletet meríteni.
Ma épp egy olyan foltvarrós kiállítást nyitottam meg, ahol az egyik alkotó textilbe álmodja Hundertwasser és Klimt csodáit, illetve ők ihletik meg. Hát, kész csoda az is.
A huszas éveimben ismerősvezető voltam :)))
Igen, Gaudi, Hundertwasser!!! Klimt, Mucha - nagy örömre van mit nézni és ihletet meríteni.
Ma épp egy olyan foltvarrós kiállítást nyitottam meg, ahol az egyik alkotó textilbe álmodja Hundertwasser és Klimt csodáit, illetve ők ihletik meg. Hát, kész csoda az is.
A huszas éveimben ismerősvezető voltam :)))
skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.08. 21:06:44
@Attilajukkaja: Gaudiról hallottam, de nem tudtam felmérni a nagyságát. Ami a helyszínen vitathatatlan.
@fiam: Ismerősvezetéssel a huszas évek óta foglalkozom :-) Na jó, "hatvanas évek" a pontosabb behatárolás.
@fiam: Ismerősvezetéssel a huszas évek óta foglalkozom :-) Na jó, "hatvanas évek" a pontosabb behatárolás.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.09. 08:45:11
Hm, sajnos az ismerősvezetés és a foltvarrás eddig kimaradt. Soha ne mondd, hogy soha, de azt hiszem már ki is fog. Vannak dolgok, amik, ha a húszas évekből kimaradnak …
@Attilajukkaja: Tényleg? Egyetem mellett vagy után? Arra tippelek, Neked tetszett. Nekem nem annyira.
Egy ügyvitelszervező cég kirendeltségének vezetője voltam és a leányvállalatunk utaztatott Spanyolországba. Megkérdezték a cégvezetők, hogy nincs –e kedvem”nyaralni” egyet, és kivinni pár csoportot. Már 10 éves korom körül bejártam a francia és spanyol partokat, és egészen jól beszéltem angolul. A francia Riviérán tett gyakori látogatásaim révén pedig szerveztem néhány csoportot a Cote d’Azure-re is. Az még a „kiáramlás” őskora volt, mérhetetlenül suttyó embereket kezeltem. Mindenben rettentően „okosak” voltak, egyébként nem sejtették, hogy én nem vagyok „igazi idegenvezető”, úgy kezeltek, mint egy személyi komornyikot, én meg csak mulattam rajta magamban, hogy mennyire primitívek. Emlékszem, előadást tartottam nekik, hogy Spanyolországban nem beszélnek magyarul. Így, ha hangosabban próbálkoznak a magyarral, akkor sem biztos, hogy megértik őket. Volt, akinek nem esett le elsőre. Emlékszem a paksi tsz elnök volt a legnagyobb szám :)… jó kis gyakorlat volt a későbbiekre. Igaz az utazásszervezésnél kötöttem ki röpke két évtizedre, de az utazó emberekről nem sokat változott a véleményem. Viszont a korai tapasztalatok sokat segítettek, hogy jól tudjam kezelni őket.
@Attilajukkaja: Tényleg? Egyetem mellett vagy után? Arra tippelek, Neked tetszett. Nekem nem annyira.
Egy ügyvitelszervező cég kirendeltségének vezetője voltam és a leányvállalatunk utaztatott Spanyolországba. Megkérdezték a cégvezetők, hogy nincs –e kedvem”nyaralni” egyet, és kivinni pár csoportot. Már 10 éves korom körül bejártam a francia és spanyol partokat, és egészen jól beszéltem angolul. A francia Riviérán tett gyakori látogatásaim révén pedig szerveztem néhány csoportot a Cote d’Azure-re is. Az még a „kiáramlás” őskora volt, mérhetetlenül suttyó embereket kezeltem. Mindenben rettentően „okosak” voltak, egyébként nem sejtették, hogy én nem vagyok „igazi idegenvezető”, úgy kezeltek, mint egy személyi komornyikot, én meg csak mulattam rajta magamban, hogy mennyire primitívek. Emlékszem, előadást tartottam nekik, hogy Spanyolországban nem beszélnek magyarul. Így, ha hangosabban próbálkoznak a magyarral, akkor sem biztos, hogy megértik őket. Volt, akinek nem esett le elsőre. Emlékszem a paksi tsz elnök volt a legnagyobb szám :)… jó kis gyakorlat volt a későbbiekre. Igaz az utazásszervezésnél kötöttem ki röpke két évtizedre, de az utazó emberekről nem sokat változott a véleményem. Viszont a korai tapasztalatok sokat segítettek, hogy jól tudjam kezelni őket.
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.09. 13:07:25
@nemvagyokmesterszakacs: Hehe :-))) Paks városáról van egy-két emlékem. Illetve inkább a Zerőműről. Dolgoztunk ott is - nem meglepő módon erőművet játszott a filmben :-P
Kötelező volt elmenni a helyi Halászcsárdába, ott pl.túrós csuszával adták a halászlevet. (Bár én inkább a hal levét kedvelném, mint a halászét - ha egyáltalán :-P)
Aztán évekig dolgozott ott egyik volt évfolyam- és csoporttársam tolmácsként. Meg volt egy szép história is még az építkezéssel kapcsolatban (a lakótelepé, hiszen kellett a hely a dolgozó etásaknak) - de arról már írtam valahol…
Kötelező volt elmenni a helyi Halászcsárdába, ott pl.túrós csuszával adták a halászlevet. (Bár én inkább a hal levét kedvelném, mint a halászét - ha egyáltalán :-P)
Aztán évekig dolgozott ott egyik volt évfolyam- és csoporttársam tolmácsként. Meg volt egy szép história is még az építkezéssel kapcsolatban (a lakótelepé, hiszen kellett a hely a dolgozó etásaknak) - de arról már írtam valahol…
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.09. 19:51:43
@nemvagyokmesterszakacs: A foltvarrás csak tizenéves szerelem :)
Elhiszem, hogy vannak "érdekes" utazó emberek, de őszintén szólva, amelyik utazási irodának ilyen lenne a véleménye és a hozzáállása a vendégeihez, mint Neked, azt nagy ívben elkerülném, nem még pénzt is fizetni azért, hogy lesuttyózzanak.
Elhiszem, hogy vannak "érdekes" utazó emberek, de őszintén szólva, amelyik utazási irodának ilyen lenne a véleménye és a hozzáállása a vendégeihez, mint Neked, azt nagy ívben elkerülném, nem még pénzt is fizetni azért, hogy lesuttyózzanak.
skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.09. 21:36:37
@fiam: Foltozás, foltozás, de nekem most a gomba alaku stoppolófa jutott eszembe. Meg egy régi szó, amivel a kis srácokat szóltuk le: takonypóc.
@Mormogi Papa: Eddig nem fordult meg a fejemben, hogy a halász levét kanalazom... Tényleg, miért nem halászleves vagy halleves a neve?
@nemvagyokmesterszakacs: Néhány honfitársunk azért tűnik bunkónak külföldön, mert abban a hiszemben él, hogy senki sem ért magyarul. Elereszti magát, és úgy beszél, ahogy otthon eszébe se jutna.
Magyarok pedig mindenhol vannak. Húsz évvel ezelőtt egy világhírű magyar professzor látogatott Stockholmba, a folyósón futottunk össze, aztán délután együtt jártuk a várost. "Ismerősvezetés" közben felváltva és jó hangosan mondtuk egymásnak a vicceket. (Nem éppen szalonképes viccek jutottak eszünkbe - ő kezdte). Az egyiknél valaki hangosan felröhögött mögöttünk az utcán.
@Mormogi Papa: Eddig nem fordult meg a fejemben, hogy a halász levét kanalazom... Tényleg, miért nem halászleves vagy halleves a neve?
@nemvagyokmesterszakacs: Néhány honfitársunk azért tűnik bunkónak külföldön, mert abban a hiszemben él, hogy senki sem ért magyarul. Elereszti magát, és úgy beszél, ahogy otthon eszébe se jutna.
Magyarok pedig mindenhol vannak. Húsz évvel ezelőtt egy világhírű magyar professzor látogatott Stockholmba, a folyósón futottunk össze, aztán délután együtt jártuk a várost. "Ismerősvezetés" közben felváltva és jó hangosan mondtuk egymásnak a vicceket. (Nem éppen szalonképes viccek jutottak eszünkbe - ő kezdte). Az egyiknél valaki hangosan felröhögött mögöttünk az utcán.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.09. 22:41:57
@fiam: Nem nekünk fizetnek igazából, hanem a szolgáltatóknak, akiket mi szervezünk köréjük. A szolgáltatók fizetnek minket, hogy segítsünk rájuk találni.A szervezés lényege pedig a szakértelem, aki ennek híján van, jobb, ha utazási irodához fordul. Akikről én beszéltem másnak híján is voltak, és pusztán azért mert beletettem a szakértelmemet mások utazásának megszervezésébe, mint ember határozott véleményem lehet a viselkedésükről. Éppen egy utazási iroda (vagy egy utazás folyama) jó példa az emberi viselkedésre, mert sokan hiszik azt, hogy mivel ez amolyan "luxuscikk" az életükben, bármit megengedhetnek maguknak. Persze utaztattam olyanokat is, akiknek életforma az utazás: kérnek, rendelnek, fizetnek, utaznak, majd legközelebb visszatérnek és folytatják. Élvezet velük foglalkozni, a tapasztalataikat és élményeiket meghallgatni, a köszönetüket "beseperni". Bocs, de a fenti nem ez a történet volt, hanem a paksi tsz elnöké.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.09. 23:07:48
@skandikamera: Más nációkban is vannak suttyók bőven, ha utazásról van szó. Nem a náció itt a lényeg, hanem az utazási civilizáció.
@fiam: Én is magam varrtam a ruháimat a Burdából gimiben, mi több, képes voltam egy hétvégén megkötni a hétfői pulcsimat. Imádtam! Anyukám még őriz néhány darabot, de mára már (sajnos) csak gomb felvarrásra szakosodok ... :)
@fiam: Én is magam varrtam a ruháimat a Burdából gimiben, mi több, képes voltam egy hétvégén megkötni a hétfői pulcsimat. Imádtam! Anyukám még őriz néhány darabot, de mára már (sajnos) csak gomb felvarrásra szakosodok ... :)
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.10. 18:06:00
@skandikamera: a munkahelyemről nem tudok ideírni, mert a szűrőprogram szerint pornográf tartalmat tartalmaz az oldalad :) Hol? Hol?
A takonypócot mi is használtuk :) Nem magunkra... :D
@nemvagyokmesterszakacs: Nem arról van szó, hogy nincsenek kevésbé művelt és intelligens emberek, de aki belőlük él, az mélyen rejtse el a véleményét és örüljön, hogy pénzt hoznak a konyhára. Megfelelő hozzáállással és módszerrel minden ember nevelhető, kezelhető.
Valaha kötöttem is, ma már sajnos nem értem még a leírásokat sem. Horgoltam, nagyon keveset, de meg kell újra tanulnom ezt is, azt is, mert ékszereket tervezek mischung stílusban és ahhoz kell ez a tudás. Meg bögremelegítőket is szeretnék kötni... meg annyi mindent. Meg ősz hajú nagymamaanyóka szeretnék lenni, aki köt az unokájának. Nem hintaszében, mert abban szédülök. Lehet, hogy nem is lesz rendes nagymama belőlem????
A takonypócot mi is használtuk :) Nem magunkra... :D
@nemvagyokmesterszakacs: Nem arról van szó, hogy nincsenek kevésbé művelt és intelligens emberek, de aki belőlük él, az mélyen rejtse el a véleményét és örüljön, hogy pénzt hoznak a konyhára. Megfelelő hozzáállással és módszerrel minden ember nevelhető, kezelhető.
Valaha kötöttem is, ma már sajnos nem értem még a leírásokat sem. Horgoltam, nagyon keveset, de meg kell újra tanulnom ezt is, azt is, mert ékszereket tervezek mischung stílusban és ahhoz kell ez a tudás. Meg bögremelegítőket is szeretnék kötni... meg annyi mindent. Meg ősz hajú nagymamaanyóka szeretnék lenni, aki köt az unokájának. Nem hintaszében, mert abban szédülök. Lehet, hogy nem is lesz rendes nagymama belőlem????
skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.11. 08:27:13
@fiam: Hogy hol? Hát Oroszlánországban. Meg a Járdavilágban. (Lásd lejjebb.) A tudatalattimról nem beszélve :-))
Szerintem a "skandináv" szó verte ki a biztosítékot. Nagy általánosságban azt is lehet mondani, hogy ami "itt" erotika az "ott" pornográfia. "Grey bácsi árnyéka" világszerte megemelte a lécet, de a különbség megmarad.
Szerintem a "skandináv" szó verte ki a biztosítékot. Nagy általánosságban azt is lehet mondani, hogy ami "itt" erotika az "ott" pornográfia. "Grey bácsi árnyéka" világszerte megemelte a lécet, de a különbség megmarad.
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.11. 15:30:06
@skandikamera: Azt most a Metró ablakain is hírdetik imígyen:
"A világ jelenleg legolvasottabb könyve!"
Beugrott a régi szólás:
"Tízmilliárd légy nem tévedhet! Egyen ön is sz@rt!!!"
Bunkók pedig mindenütt vannak - ám ellentétben azzal, amit @fiam: itt sugall, a bunkóság nem feltétlenül a műveletlenség hozadéka. (Bár valóban gyakran járnak kéz-a-kézben.)
Beszéltem olyan idős, olvasni is alig tudó emberrel, aki igenis mélyen érző, gondolkodó és - a maga szintjén - bölcs ember volt. Meg tahó egyetemi professzorral is :-P
Ám az is igaz: ha az utazási irodák intelligenciafelméréshez kötnék az utazást, vajmi kevesen élnének meg belőle :-D Voltunk mi is olyan úton, amit egy bécsi kiállításra szerveztek busszal - no és hányan jöttek a múzeumba? :-P Azért voltunk páran :-)
"A világ jelenleg legolvasottabb könyve!"
Beugrott a régi szólás:
"Tízmilliárd légy nem tévedhet! Egyen ön is sz@rt!!!"
Bunkók pedig mindenütt vannak - ám ellentétben azzal, amit @fiam: itt sugall, a bunkóság nem feltétlenül a műveletlenség hozadéka. (Bár valóban gyakran járnak kéz-a-kézben.)
Beszéltem olyan idős, olvasni is alig tudó emberrel, aki igenis mélyen érző, gondolkodó és - a maga szintjén - bölcs ember volt. Meg tahó egyetemi professzorral is :-P
Ám az is igaz: ha az utazási irodák intelligenciafelméréshez kötnék az utazást, vajmi kevesen élnének meg belőle :-D Voltunk mi is olyan úton, amit egy bécsi kiállításra szerveztek busszal - no és hányan jöttek a múzeumba? :-P Azért voltunk páran :-)
skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2012.11.11. 15:44:08
@Mormogi Papa: A múzeumlátogatás sem irányadó. Én például csak a legvégső esetben megyek be, azaz a társam kedvéért. Az ír mondáshoz igazodom: "Hegy távolról, templom kívülről, kocsma belülről érdekes."
:-))
:-))
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.11. 17:01:07
@skandikamera: Ez már gyanúsan hasonlít egykori kollégám hitvallásához:
"Lakni szállodában, enni étteremben, …ni kuplerájban kell."
Nekem más a véleményem - bár az éttemreket, ha jók, nem vetem meg :-)))
"Lakni szállodában, enni étteremben, …ni kuplerájban kell."
Nekem más a véleményem - bár az éttemreket, ha jók, nem vetem meg :-)))
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.12. 09:18:35
@fiam: Szerintem tévedsz. Egyébként a műveltség, intelligencia és pénz, mint tényezők nem egyenes arányos összefüggések az emberi természetben. Ahogyan korábban írtam, tipikusan jól mérhető ez az idegenforgalomban. Például. Szomorú, hogy a magyar lakosság jó része nem beszél idegen nyelvet, de nem zárja ki abból, hogy utazzon. Véleményem szerint a fogadó országot okolni azért, mert nem beszélnek ott magyarul, hogy aki fizetett egy nyaralásért megértsék, szerintem nem indokolt. Vagy a büféreggeliből ebédre csomagolni nem helyénvaló. Vagy az idegenvezetőt meg lehet rá kérni, hogy segítsen pénzt váltani, vagy egy táskát lealkudni, de nem ez a dolga. Persze egy odaadó idegenvezető parancsra is megteszi, majd levonja a konzekvenciát a kedves utasról. Hiszen ember. Akinek, pusztán azért mert fizetnek a kvalifikált munkájáért szerintem nagyon is lehet véleménye. Szerintem más ember munkájának, emberi mivoltának tisztelete nem lehet pénzkérdés.
Vagy pusztán azért, mert külföldön „nem ismernek” szégyenteljesen viselkedni. Amikor ennek szemtanúja vagy akkor jössz rá, hogy rád is hatással van. Ugyanis magánemberként is gyakran utazom, amiért én fizetek. Olyankor nagyon kellemetlen, ha megtudják, hogy magyar vagy és előre megkérnek rá, hogy ne csomagolj a reggeliből ebédre … (ezt korábban megtörtént példaként írtam, mert jó ideje nem járok olyan úti célokra, ahol az átlag magyar utasok nagy tömegben megfordulnak)
Mivel én utazok és utaztatok is egyben, nekem lehet csak igazán, határozott véleményem erről. Persze Neked is lehet, szívesen olvasom. :)
Végül, de nem utolsó sorban pedig, még a kedvedért sem rejtem el mélyen a véleményemet, mert én egy szabad világban élek. Ahol mindenkinek lehet véleménye műveltségétől, intelligenciájától, anyagi javaitól és szakmájától függetlenül.
Vagy pusztán azért, mert külföldön „nem ismernek” szégyenteljesen viselkedni. Amikor ennek szemtanúja vagy akkor jössz rá, hogy rád is hatással van. Ugyanis magánemberként is gyakran utazom, amiért én fizetek. Olyankor nagyon kellemetlen, ha megtudják, hogy magyar vagy és előre megkérnek rá, hogy ne csomagolj a reggeliből ebédre … (ezt korábban megtörtént példaként írtam, mert jó ideje nem járok olyan úti célokra, ahol az átlag magyar utasok nagy tömegben megfordulnak)
Mivel én utazok és utaztatok is egyben, nekem lehet csak igazán, határozott véleményem erről. Persze Neked is lehet, szívesen olvasom. :)
Végül, de nem utolsó sorban pedig, még a kedvedért sem rejtem el mélyen a véleményemet, mert én egy szabad világban élek. Ahol mindenkinek lehet véleménye műveltségétől, intelligenciájától, anyagi javaitól és szakmájától függetlenül.
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.12. 14:53:49
@Mormogi Papa: Az utazási kultúra is intelligencia kérdése. Az intelligencia lehet velünkszületett és tanult. Az előbbi olykor toronymagasan veri az utóbbit. A műveltség az általában szerzett, vagyis tanult dolog - ez is történhet iskolai formában és autodidakta módon. Egy szóval sem írtam, hogy egyetemi diploma kell ahhoz, hogy valaki intelligens, illetve művelt legyen.
@nemvagyokmesterszakacs:
Ha jól emlékszem, pénzről ez esetben nem írtam, mármint azt, hogy az intelligencia és a műveltség csak pénzes emberek kiváltsága lenne.
Továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy egy jó idegenvezető finoman tanítja is a rábízott utazókat a helyes viselkedésre. Az, hogy mit ér el velük, az más kérdés. Persze, szabad országban élünk, a véleménynyilvánítás is szabad. Gondolom a kedves ügyfeleidet is fennhangon lesuttyózod.
Én csak több száz fős rendezvényeket szerveztem és vezettem le, ott is részt vett az emberek színe-virága. De egyikre sem használtam az inkriminált kifejezéseket, azért sem, mert ilyeneket egyáltalán nem használok. A véleményemet kulturált formában közöltem, ha már muszáj volt, s ez mindig bevált, eztán sem teszek másként.
Amúgy meg pont az utolsó mondatoddal csapod agyon az egész okfejtésedet, hisz a jelzett utasok is műveltségtől, intelligenciától és anyagi javaktól függetlenül csak nem rejtették el mélyen a véleményüket (ti.: Tanuljatok meg ti magyarul! Ez a reggeli finom, viszek ebből magammal! stb.):)
@nemvagyokmesterszakacs:
Ha jól emlékszem, pénzről ez esetben nem írtam, mármint azt, hogy az intelligencia és a műveltség csak pénzes emberek kiváltsága lenne.
Továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy egy jó idegenvezető finoman tanítja is a rábízott utazókat a helyes viselkedésre. Az, hogy mit ér el velük, az más kérdés. Persze, szabad országban élünk, a véleménynyilvánítás is szabad. Gondolom a kedves ügyfeleidet is fennhangon lesuttyózod.
Én csak több száz fős rendezvényeket szerveztem és vezettem le, ott is részt vett az emberek színe-virága. De egyikre sem használtam az inkriminált kifejezéseket, azért sem, mert ilyeneket egyáltalán nem használok. A véleményemet kulturált formában közöltem, ha már muszáj volt, s ez mindig bevált, eztán sem teszek másként.
Amúgy meg pont az utolsó mondatoddal csapod agyon az egész okfejtésedet, hisz a jelzett utasok is műveltségtől, intelligenciától és anyagi javaktól függetlenül csak nem rejtették el mélyen a véleményüket (ti.: Tanuljatok meg ti magyarul! Ez a reggeli finom, viszek ebből magammal! stb.):)
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.12. 21:43:35
@fiam: Köszönöm. Ismerem a különbséget - valamin a harmadik utat is: a természetes úton történő, példát követő tanulást.
Tudom, hogy a környezet alapvetően befolyásolja a személyiséget - és még sok egyebet is.
Például tudok különbséget tenni az udvariasság kötelező minimuma és a szervilizmus között.
Senki sem kötelezhető arra - még ha "belőlük él is" (ami nem igaz, mert ránk szorulnak!) hogy mindent elviseljen.
Van egy határ, amit túllépniük nem tanácsos. Ha megteszik - az ő bajuk.
Én már álltam fel úgy egy cégnél, hogy az íróasztalomról sem vettem fel a holmimat - csak a táskámat hoztam magammal és többet feléjük se néztem. Nem bántam meg soha.
Tudom, hogy a környezet alapvetően befolyásolja a személyiséget - és még sok egyebet is.
Például tudok különbséget tenni az udvariasság kötelező minimuma és a szervilizmus között.
Senki sem kötelezhető arra - még ha "belőlük él is" (ami nem igaz, mert ránk szorulnak!) hogy mindent elviseljen.
Van egy határ, amit túllépniük nem tanácsos. Ha megteszik - az ő bajuk.
Én már álltam fel úgy egy cégnél, hogy az íróasztalomról sem vettem fel a holmimat - csak a táskámat hoztam magammal és többet feléjük se néztem. Nem bántam meg soha.
Kicsi Kacsa 2012.11.13. 20:40:20
Hogyis van az a mondás? Rómában élj úgy, mint a rómaiak.
Ezen kívül amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.
Itt Osztrákiában is ha bunkó valaki, simán bunkók vele, de ha normális, akkor mindenki normális vele. Megtapasztaltam hivatalokban, nagyon kedvesek és készségesek voltak mindenhol velem. Biztos bunkó voltam az ügyintézőkkel. De akár egy nagy hipermarketben is, baromi szokatlan még mindig, hogy kedvesen Grüß Gott!-ot köszönnek rám.
Ezen kívül amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.
Itt Osztrákiában is ha bunkó valaki, simán bunkók vele, de ha normális, akkor mindenki normális vele. Megtapasztaltam hivatalokban, nagyon kedvesek és készségesek voltak mindenhol velem. Biztos bunkó voltam az ügyintézőkkel. De akár egy nagy hipermarketben is, baromi szokatlan még mindig, hogy kedvesen Grüß Gott!-ot köszönnek rám.
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.13. 21:26:06
@Kicsi Kacsa: Emlékszel talán arra is, hogy a "faluban" egykor minden kertkapu és ajtó nyitva állt, és mindenki köszönt az idegeneknek is.
Aztán jött a "bányászkolónia" - a tájidegen, a kollégiális összetartástól (no meg kocsmázástól) eltekintve véletlenszerűen összeverődött konglomerátum. "Telepet" építettek nekik, a bánya központi épülete mellett.
Azóta a kertkapuk zárvák; az emberek alig köszönnek - tartanak mindentől és mindenkitől.
Mostanra az "újfalusiak" jórészt elmentek - de a kár már nem tehető jóvá.
Aztán jött a "bányászkolónia" - a tájidegen, a kollégiális összetartástól (no meg kocsmázástól) eltekintve véletlenszerűen összeverődött konglomerátum. "Telepet" építettek nekik, a bánya központi épülete mellett.
Azóta a kertkapuk zárvák; az emberek alig köszönnek - tartanak mindentől és mindenkitől.
Mostanra az "újfalusiak" jórészt elmentek - de a kár már nem tehető jóvá.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.13. 23:16:29
@fiam: "hogy pénzt hoznak a konyhára." Magad utaltál rá, hogy az utazás pénzkérdés, így csakis arról beszélünk, akinek telik rá.
A vitát bezártam, hiszen nagyjából nincs miről.
Csodállak a beleérző képességedért. Nem utazol, nem idegenvezettél, de még csak nem is utazásszerveztél. De van róla határozott véleményed. Én igen, sőt mi több mindet, de én rejtsem véka alá az enyémet.
Ez pont olyan, amikor valaki olyan emberi sorsokat illusztrál, akiket soha nem ismert személyesen. Nagy bátorság.
Magam maradok oly bátortalan, hogy olyasmit véleményezek, vagy olyasmiről vitatkozom, amit már tapasztaltam, vagy megéltem. A többi ugyanis csak elmélkedés és nem vélemény.
Ma egész napos prezentációt tartottam, gondoltam benézek pihentetésképpen egy kis baráti beszélgetésre ...
A vitát bezártam, hiszen nagyjából nincs miről.
Csodállak a beleérző képességedért. Nem utazol, nem idegenvezettél, de még csak nem is utazásszerveztél. De van róla határozott véleményed. Én igen, sőt mi több mindet, de én rejtsem véka alá az enyémet.
Ez pont olyan, amikor valaki olyan emberi sorsokat illusztrál, akiket soha nem ismert személyesen. Nagy bátorság.
Magam maradok oly bátortalan, hogy olyasmit véleményezek, vagy olyasmiről vitatkozom, amit már tapasztaltam, vagy megéltem. A többi ugyanis csak elmélkedés és nem vélemény.
Ma egész napos prezentációt tartottam, gondoltam benézek pihentetésképpen egy kis baráti beszélgetésre ...
fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2012.11.14. 16:20:50
Sajnálom, hogy ennyire nem világlott ki a mondanivalóm lényege: bárhogy viselkedik is valaki, akár utazik, akár nem, akár van pénze, akár nincs, magatartásuk megváltoztatására célravezetőbbnek tartok a lesuttyózásnál más módszert. Azt is tudom, hogy ezzel nem mindig lehet célt érni, de nem adom fel a reményt és akkor sem gúnyolodom másokkal. Nekem nemcsak a véleményem ez, hanem a mindennapi életformám is.
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2012.11.14. 21:12:50
@fiam: Igen, ennyire nem világlott ki az sem, hogy NeVaMesz nem "suttyózta" le az ügyfeleket - az ő szintjükhöz mért felvilágosítást tartott nekik.
Ami nem csak lehetőség, hanem szinte kötelessége lenne minden jó idegenvezetőnek; hiszen bizonyos információk hiányában külföldön jóval többet kockáztathat a "kedves vendég" egy ferde pillantásnál. Adott esetben akár az életét is! Vagy a börtönt, megkövezést, miskárolást... mikor és hol hogy.
Az sem mellékes, hogy külföldön ne keltsék rossz hírünket. (Bár tudom: erre sokan nem finnyásak: bármit képesek állítani hazánfiairól odakint...) Mert a megítélésünk bizony visszahat mindenkire - pozitív és negatív irányban egyaránt. Már csak ezért is fontos, hogy tisztában legyenek a helyi "etikett"-tel. Nem véletlenül jelentetett meg egy könyvkiadó ilyen címmel sorozatot aról, hogyan is illik viselkedni mondjuk Spanyolországban, Oroszországban, Németországban vagy Japánban. (Én csak ez utóbbit vettem meg,kíváncsiságból :-P)
Ezeket a kiadványokat természetesen nem a csoportos utazások résztvevőinek írták - viszont nekik sem válna kárukra a tanulmányozása. (Inkább üzleti útra indulóknak íródott - minimális szószedettel kiegészítve.) Sok kellemetlen félreértést lehet elkerülni velük.
Valamin és nem utolsó sorban: meddig terjedhet a "vendég kiszolgálási kötelezettség" ??? Mármint a leírtak alapján:
"ki belőlük él, az mélyen rejtse el a véleményét és örüljön, hogy pénzt hoznak a konyhára. "
Akkor most mi a teendő, ha a csomagomat akarja vitetni? Ha elküld esernyőt vásárolni? Ha el kell kísérnem az orvoshoz kezelésre? Ha puszit akar adni? Ha ennél többet is akar(na) ??? Egyik lépéstől a másikig... Igenis jobb előre tisztázni a játékszabályokat - és ha valaki kivonja magát, azt figyelmeztetni - esetleg, ha nem változtat, közölni: többet velünk ugyan nem jön.
Ez a korrekt eljárás, nem a hajbókolás.
Ami nem csak lehetőség, hanem szinte kötelessége lenne minden jó idegenvezetőnek; hiszen bizonyos információk hiányában külföldön jóval többet kockáztathat a "kedves vendég" egy ferde pillantásnál. Adott esetben akár az életét is! Vagy a börtönt, megkövezést, miskárolást... mikor és hol hogy.
Az sem mellékes, hogy külföldön ne keltsék rossz hírünket. (Bár tudom: erre sokan nem finnyásak: bármit képesek állítani hazánfiairól odakint...) Mert a megítélésünk bizony visszahat mindenkire - pozitív és negatív irányban egyaránt. Már csak ezért is fontos, hogy tisztában legyenek a helyi "etikett"-tel. Nem véletlenül jelentetett meg egy könyvkiadó ilyen címmel sorozatot aról, hogyan is illik viselkedni mondjuk Spanyolországban, Oroszországban, Németországban vagy Japánban. (Én csak ez utóbbit vettem meg,kíváncsiságból :-P)
Ezeket a kiadványokat természetesen nem a csoportos utazások résztvevőinek írták - viszont nekik sem válna kárukra a tanulmányozása. (Inkább üzleti útra indulóknak íródott - minimális szószedettel kiegészítve.) Sok kellemetlen félreértést lehet elkerülni velük.
Valamin és nem utolsó sorban: meddig terjedhet a "vendég kiszolgálási kötelezettség" ??? Mármint a leírtak alapján:
"ki belőlük él, az mélyen rejtse el a véleményét és örüljön, hogy pénzt hoznak a konyhára. "
Akkor most mi a teendő, ha a csomagomat akarja vitetni? Ha elküld esernyőt vásárolni? Ha el kell kísérnem az orvoshoz kezelésre? Ha puszit akar adni? Ha ennél többet is akar(na) ??? Egyik lépéstől a másikig... Igenis jobb előre tisztázni a játékszabályokat - és ha valaki kivonja magát, azt figyelmeztetni - esetleg, ha nem változtat, közölni: többet velünk ugyan nem jön.
Ez a korrekt eljárás, nem a hajbókolás.
nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2012.11.18. 23:21:10
@Mormogi Papa: Jól látod. Szívemből szóltál.
Egész életemben ügyfélforgalomban dolgoztam, emberekkel foglalkoztam. Most is. :)
Az utolsó 5 évben évente 20 ezer utast utaztattunk a cégben. Ebből arra következtetek, hogy a gyakorlatban nem vallottam kudarcot, jó volt az irányvonal.
Minden nap markánsan kimondom a véleményemet a blogon a gasztronómia területére vonatkozóan is, és mégis sokan kíváncsiak rá. Követnek, formálódik az ízlésük, sok ilyen tárgyú visszajelzést kapok. Az elkövetkező hetekben meg lesz a kétmilliomodik oldalletöltés is nálam ... :)
Jómagam gyakorlati hatással vagyok az emberekre, bármivel foglalkozom is.
Szerintem ez a véleménykülönbség köztünk Beával, ahogyan korábban is utaltam rá.
Elméletben én is váltottam már meg a világot, gyakorlatban meg csak teszem a dolgom. De mérhető eredménnyel. Persze elmélkedhetnék én is olyasmiről, amit még nem tettem és nem tapasztaltam, de nekem attól sokkal több gyakorlati lehetőségem és feladatom van.
Úgyhogy szerintem (is) meddő a vita.
Egész életemben ügyfélforgalomban dolgoztam, emberekkel foglalkoztam. Most is. :)
Az utolsó 5 évben évente 20 ezer utast utaztattunk a cégben. Ebből arra következtetek, hogy a gyakorlatban nem vallottam kudarcot, jó volt az irányvonal.
Minden nap markánsan kimondom a véleményemet a blogon a gasztronómia területére vonatkozóan is, és mégis sokan kíváncsiak rá. Követnek, formálódik az ízlésük, sok ilyen tárgyú visszajelzést kapok. Az elkövetkező hetekben meg lesz a kétmilliomodik oldalletöltés is nálam ... :)
Jómagam gyakorlati hatással vagyok az emberekre, bármivel foglalkozom is.
Szerintem ez a véleménykülönbség köztünk Beával, ahogyan korábban is utaltam rá.
Elméletben én is váltottam már meg a világot, gyakorlatban meg csak teszem a dolgom. De mérhető eredménnyel. Persze elmélkedhetnék én is olyasmiről, amit még nem tettem és nem tapasztaltam, de nekem attól sokkal több gyakorlati lehetőségem és feladatom van.
Úgyhogy szerintem (is) meddő a vita.
Attilajukkaja 2012.11.20. 19:35:07
@fiam:
"A huszas éveimben ismerősvezető voltam :)))"
Nekem az a tapasztalatom, hogy az ismerosvezetes egy kesz rafizetes, mig az idegenvezetesert fizetnek !!! :o*
"A huszas éveimben ismerősvezető voltam :)))"
Nekem az a tapasztalatom, hogy az ismerosvezetes egy kesz rafizetes, mig az idegenvezetesert fizetnek !!! :o*
Attilajukkaja 2012.11.26. 17:56:16
@nemvagyokmesterszakacs:
"Ez is egy jó érv! Hogy ez nem jutott az eszembe ..."
Nem azert irtam, hog barki hasznot huzzon belole.
De ha megis sikerul,...akkor szoljal. Mert ke'rek belole 15%-ot.
..Amugy mirol is van szo? :o)))
"Ez is egy jó érv! Hogy ez nem jutott az eszembe ..."
Nem azert irtam, hog barki hasznot huzzon belole.
De ha megis sikerul,...akkor szoljal. Mert ke'rek belole 15%-ot.
..Amugy mirol is van szo? :o)))
Utolsó kommentek