Utolsó kommentek

  • Hobbiszakács: Teszt komment vagay miért vágja le a blog.hu Mormogi kommentjét a hobbiszakacs.blog.hu oldalon: O'Flaherty kifog egy halat. Méregeti: nem túl nagy, neki a fél fogára se... A hal váratlanul ( (2021.07.06. 07:39) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Hason ló lyókat kiványok én is. (2014.01.05. 13:30) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Enchantée: Boldog új évet Nektek - ott is! :) (2014.01.03. 09:33) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • piszt-ráng: Két napig nem volt hálózatom és mire ÉBREDEK.Tény régen szóltam hozzá de mindig figyeltelek KÖSZÖNÖM az eddigi élményt! További jó főzőcskét. (2014.01.02. 22:50) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • α Ursae Minoris: Rendben, akkor követünk a régi/új blogodra. (2014.01.02. 12:12) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • "saját levében": Ó, csak ne aggódjatok, tapasztalatból mondom, hogy nagyon jól fogtok szórakozni továbbra is. Történetileg úgyis az az oldal volt előbb, és jó fotókban ott sem volt hiány. Engedelmetekkel: sajatleveb... (2014.01.02. 09:14) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • fiam: Boldog új évet kívánok! :) Sajnálom Skandit, üdvözlöm Hobbiszakácsot. A konyhaművészet nem az én asztalom - ez a Nándori torta megsütése után (pontosabban szemrevételezése és kóstolása után) is kitű... (2014.01.01. 17:21) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • cyan: Benéztem oda, elég régi poszt van kint....... Boldogabb új évet Mindenkinek! (2014.01.01. 17:15) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Stegal: Sajnálni fogjuk e helyet páran. De hát mindennek oka van e világban. Boldog Új Évet kívánok, egyesek szerintem odaát is Skandizni fognak.. :-) (2014.01.01. 10:55) Boldog Új Évet - a Hobbiszakácson!
  • Mormogi Papa: Nekem ezt juttatta az eszembe: i508.photobucket.com/albums/s324/TheSoulVendor/Slade%20Blog/Coverspreadlarge.jpg (2013.12.31. 13:51) 2013 fényképeiből (6)
  • Utolsó 20

Címkék

70 - 300 mm objektiv (1) abba (1) ABBA Múzeum Stockholmban (1) ABBA the museum Stockholm (1) ABBA the Museum Stockholm (1) abra (1) Áfonya (1) agyaghadsereg (1) alfa romeo (1) älg (1) älggrundet (1) alice cooper (1) állatkert (1) állattemető (2) älskade stockholm (1) al bidyah mosque (1) andreas thorkildsen (1) Ankara (2) annie leibovitz (2) Argentin-Svéd (1) Argentina Sweden (1) articsóka (1) atlétika (1) Az ősz színei (1) A királyi család (1) A stockholmi sörfürdő (1) a virágnak megtiltani nem lehet (1) Bacon (1) bajusz (1) Ballada a költészet hatalmáról (1) Ballagás (1) Ballagás svéd módra (1) Barcelona (2) Békacomb (1) Benedek tojás (1) Bertalan (1) bikaviadal arab módra (1) Bimbós pöfeteg (1) Björn Ulvaeus (1) Black headed Gull (1) blohapiac (1) bogáncs (1) bo hansson (1) Brazil (1) brazil brazil (1) brunnsviken (1) Budapest (2) buggyantott tojás (2) buggyantott tojás fóliás batyuban (1) búvárok (1) cameraman (1) carduelis chloris (2) carl fredrik reuterswärd (1) centralstationen (1) Címkék (21) csilicsali csalavári csalavér (1) csirke (1) csontváz (1) csuka (1) Cukorkabátos vásári alma (1) dalarö (1) dámszarvas (1) dámvad (1) danderyd (1) Dankasirály (1) Dansk skepp 1670 (1) Delfin hátán (1) diamond league stockholm 2010 (2) Díjkiosztók (1) djurgården (1) djurkyrkogården i stockholm (2) DN Galan 2012 (1) drinápoly (1) Drottninggatan (1) dubai (2) dubai 2010 (1) dubai creek (1) edirne (1) edsviken (2) Edsviken öböl (1) Eggs Benedict (1) Elena Arzak (1) elsa beskow (1) énekes rigó (1) ennio morricone (1) erdei fekete meztelen csiga (1) Erzsébet tér (1) esterházy péter (1) Farkas (1) fekete tölcsérgomba (1) firenzei tojás (1) flash mob (1) fotografiska (1) fotografiska museet (1) fotomässan (1) fraxinus excelsior (1) fredrik reinfeldt (1) Friends Arena (1) fujairah (2) fujairah 2011 (1) Fülöp (1) fürdőváros (1) fütyik a homlokzaton (1) gaustatoppen (1) Geocaching (1) Gerebengomba (1) giftampuller (1) glad påsk (1) golf (1) göran hägglund (1) Göteborg (1) grand hotel (1) Grå Ulv (1) grönfink (2) güreş (1) haga park (1) Hagymát hagymával (1) halász (1) haparanda (1) Harangvirág (1) hardanger (1) Harisnyás Pippi karácsonya (1) Hattyú (1) hattyútojás (1) Hellasgärden (1) helyből távolugrás (1) hiúz (1) hőlégballon (1) homoki futórák (1) horgászszerencse (1) hormontúltengés (1) hotdog (1) Hötorget Stockholmban (1) húsvét (1) Hűvösvölgy (1) hydro (1) Ibra (2) idill (1) írásos párnahuzatok (1) jägareförbundet (1) Jakab (1) järv (1) jäsicken (1) JoAnn Tan (1) joghurt (1) juan torriente (1) julbock (1) Kapros tökfőzelék (1) karácsony (1) karácsonyi kecskebak (1) Karácsonyi vásár (1) kárókatona (1) kenneth mcarthur (1) képek a stockholmi gastro nordic vásárról (3) képes riport egy repülőgép bemutatóról (1) királyi palota (1) Kolbulle (1) koldus (1) Kolmården (2) korcsolya (2) kőrisfa (1) kormorán (1) korv med bröd (1) kovács zsolt (1) kristdemokraterna (1) Kullarna (2) kulturhuset (1) kungsträdgården (1) kutyavásár stockholmban (1) l (1) lazacivadék telepítése (1) Lazac Salmo salar (1) Légyölő galóca (1) Lehel piac (1) Leo Messi (1) Libamáj (1) Lionel Messi (2) loppmarknad (1) lotta lundgren (1) Lóverseny (2) lóverseny (1) lubok (1) Luca napi körmenet (1) lunchtime (1) magasugrás (1) mandzsúriai dió (1) maraton (1) marhapörkölt (1) medve (1) medvék (1) méregampulla (1) Messi (1) metró (1) midsommar (1) Mitt kök 2012 (1) mókusfa (1) mona sahlin (1) Myrorna (1) Nagykovácsi (1) nationaldagen (1) nehézvíz (1) Neme Endre (1) Neymar (1) Neymar Kassai Viktor (1) niké (1) Nikon 1 v2 (1) nils ericson (1) nk (1) non violence (1) Nordiska Kompaniet (1) nordiska kompaniet (1) Norrhamnsbadet (1) norvégia (1) No Pants Stockholm (1) Nuorssjo (1) Nyár (1) nyerőcsont (1) nyúlfa (1) nyúlfüle gomba (1) Octocopter (1) olajbirkózás (1) Ölbad (1) Ölbadet i Stockholm (1) om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag (1) operatőr (1) Örkény (1) oroszlán (1) orosz népi grafika (1) öster malma (1) otidea onotica (1) ötödik nyári olimpia 1912 (1) Panírozott stockholmi tojás (1) Paradicsom (1) pelle bergström (1) Pepe (1) Pettson és Findus (1) Pick (1) pride 2010 (4) Rákóczy út (1) råsunda stadion (1) rjukan (1) Rókagomba (1) Ronaldo (1) royal wedding (1) rozsomák (1) Sagrada Familia (1) sakkozók a széchenyi fürdőben (1) San Sebastian (1) sara russell (1) sashimi (1) Second hand (1) signspottning (1) sirály (1) sivatagszafari (1) skansen (5) Skansen (1) skarv (1) skraken (1) slottslaxen 2012 (1) sollentuna (1) Startgép (1) Stockholm (9) stockholm (48) stockholmi metró (1) stockholmi nyári olimpia (1) Stockholmi tojás (2) Stockholmsmässan Älvsjö (1) Stockholm Jubilee Marathon 2012 (1) Stockholm Jubileum Maraton (1) stockholm marathon 2011 (1) stockholm marathon 2012 (4) Stockholm Marathon 2013 (1) Stockholm Maraton (1) stockholm stadion (3) Stockholm Today (1) stockholm zombie walk (1) strandélet (1) striptease (1) strömmen (2) Studentflak Stockholm (1) svante weyler (1) Svédország (1) Svédország - Argentina (1) Svédország - Portugália (1) svédország magyarország mérkőzés (1) sweden brazil (1) szalmakecske (1) szellemrák (1) széncinkék (1) szent györgy (1) szent iván nap (1) Szigettenger (1) szitakötő (1) Szitakötő (1) Szürke gém (1) Täby galopp (2) Taksim tér Isztanbulban (1) taltrast (1) Tamás (1) tavasz (1) Tavirózsa (1) tengeri pisztráng (1) tinnsjö (1) Tisza (1) toldi (1) torkosborz (1) török (1) török görög barátság (1) tüntetés (1) turdus philomelos (1) tyson gay (1) uborkasaláta (1) usain bolt (1) utcakép (1) utsättning av 8000 laxar i stockholms ström (1) vadkan (1) Vásárcsarnok (1) vasárnapi ebéd (1) västerbron (1) victoria (1) villacsont (1) villamos stockholmban (1) Vinterbad (1) Vízibalett (1) Waxholm (2) wolverine (1) yağlı (1) zebu (1) Zenekar a Skansenben (1) Zlatan (1) zlatan (1) Zlatan Ibrahimovic (2) zöldike (2) Zombie Walk (1) zombik (1) Zombik (1) zsonglőr (1) Címkefelhő

Egy szabadtéri kiállítás "képei"

2011.01.20. 08:05 :: skandikamera

 

 

 

  

 

 

 

 

65 komment

Címkék: stockholm kungsträdgården signspottning

A bejegyzés trackback címe:

https://skandikamera.blog.hu/api/trackback/id/tr332516024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.01.20. 08:47:01

Kéremszépen, ezt lehet Svédországban?
A második képen lévő tábla ugyanis nagyonis kirekesztő !
Magyar kollégiumokban figyelték ki egyesek (nekem mesélték), hogy a turbánosok (eléggé PC így?) egy üveg vízzel mennek ki, és a deklire guggolnak (ld. illusztráció), jól összekoszolva az ülőkét, és a végén még le is öblítik... Nem tehetnek róla: előírás...

Szóval most a tábla kirekesztő vagy sem???

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 08:51:05

No killing area - nálam ez a csúúúúúúcs!
Na, meg a káromkodást tiltó tábla. :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.01.20. 08:53:27

@Enchantée: Jó reggelt !

Nekem azért nem csengett le, mert már láttam valahol kb. ugyanilyet :-)

Van valahol egy weblap, ahol egyes országok közlekedési tábláit gyűjtik - fajtánként.
Különüsen érdekes pl. az iskola jelzése (egyéb veszély) és annak eltérő megfogalmazása :-)))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.20. 12:30:49

@Enchantée: Nálam is a "No killing area" a csúcs!

Nem emlékszem rá, de szerintem ott lehetett kitéve ez a tábla, amikor Hurghadáról vittek minket autóbusszal - komoly fegyveres kísérettel konvojban - Luxorba. Csak egyetlen helyen álltunk meg, ugyanis ez volt az egyetlen "no killing area":) Hajnalban indultunk, nem kétórás út volt...
Akkor ott nem nagyon fogtam fel, hogy mi lenne, ha a homokdünék mögül vágtázó fegyveresek tünnének fel...
Majd hazaérkeztünk, és rá egy hétre azt hiszem görög túristákat lőttek le abban a kairói szállodában, ahol mi is laktunk...:(

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 12:40:41

@Mormogi Papa: Én is láttam már sok hasonlót egy helyen összegyűjtve, de most is érdekes volt! :)
@nemvagyokmesterszakacs: Ha még saját élményhez is tudod kötni a dolgokat, úgy még intenzívebb... Köszönöm, hogy meg is osztod velünk ezeket a sztorikat, nekem sokat jelentenek. :)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.01.20. 12:52:04

Nem mostanában készülhettek ezek a képek. :-)

Úgy látom, a táblák egy része épp Thaiföldröl származik. A WC-set abszolút meg tudom érteni, mert ott (is) még a gugolós változat az elterjedtebb. Ha pedig valaki ehhez van hozzászokva, akkor - gondolom -, a másféle WC-re is inkább rágugol, mint ráül. Egyébként is szeretnek a thaiok gugolni, és szemlátomást nekik ez egy kényelmes testhelyzet - sokfelé láttam az utcán, tengerparton gugolva evö vagy csak pihenö helybelieket.

Mi is láttunk egy másik érdekes WC-s táblát. Több helyen is ki volt írva, hogy a WC-ben lábat mosni tilos. Ebben csak az a paradox, hogy mindenütt (a szállodai szobánkban is) fel volt szerelve egy zuhanyrózsa is alacsony magasságban, de hosszú slaggal - hogy eredetileg milyen célra volt szánva, az nem teljesen világos, de most, hogy így szóba hozták, lábmosásra éppen ideálisnak tünt...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.20. 13:22:40

@α Ursae Minoris: Phuketen pedig olyan táblák vannak kitéve, mint a kötelező haladási irány, csak éppen cunami esetére...kicsit morbid volt. A lányommal voltam, őt is kirázta a hideg.

@Enchantée: Csak a véletlen folytán nem voltunk abban az évben Thaiföldön. Néhányan visszaléptünk egy baráti veszekedés miatt.Barátaink voltak Phuketen a cunami idején, rémísztő dolgokat meséltek.
Több helyen is voltam a cunami után, ahol előtte is jártam. Phi-Phi volt a legszörnyűbb, hiszen az a legcsodálatosabb hely nekem Thaiföldön. A földnyelv legszűkebb részén van a "legjobb" szálloda a Cabbana, mi mindig ott laktunk. Oda is elmentem, természetesen ekkor már csak egy kirándulás részeként. Bénító élmény volt.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 14:26:02

@nemvagyokmesterszakacs: Azért annak örülök, hogy megúsztátok!!! :) És hogy azért utána sikerült saját szemetekkel látni a helyszínt...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.20. 15:21:42

@Enchantée: Egyébként érdekes, hogy álmaimban, gyerekkorom óta a szökőár a legrosszabb félelmem. Ahogyan jön a nagy hullám, és lecsap...:(
Nem vagyok katasztrófa turista, nem a pusztításra voltam kíváncsi, hanem egyszerűen visszavágytunk. De tudod, hogy sokan emiatt utaztak oda...ez számomra érthetetlen!
:(

Skandi: ...a mai bundáskenyerem már megfelel (színében) az ízlésednek?
:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 15:35:23

Szép napot!

@nemvagyokmesterszakacs: Írtam mélt.

HSZSK, köszi a képeket. Van néhány vicces is. Viszont sokat elárulnak különböző kultúrákról.
Szerintem ezekből olykor sokkal többet meg lehet tudni egy népről, mint akárhány útleírásból.
Ha sajnálok valamit az életemből, az az, hogy nem volt alkalmam utazgatni. Cserébe talán jól működik a fantáziám :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 15:40:28

@nemvagyokmesterszakacs: A mai kreációd nagyon vonzó... :) Még a tiltott ételek kategória nálam, ám jövő héten remélem már ehetek ilyet.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 16:18:48

@nemvagyokmesterszakacs: Nem is gondoltam, hogy azért jártatok ott...
Jaj, az a bundikenyér, de nyálcsurgató!!!! :DDD
@fiam: Én is kényszer fantázia használó vagyok, de szerintem bizonyos szempontból ez még jobb is néha. :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.20. 16:59:17

@Enchantée: @fiam: Kényszer nélkül is szeretem röptetni a fantáziámat. Jól jöhetnek még a fantáziálásaim a valóságban is!
:DDD

Hááát még, ha a fast food királyát meglátjátok ma az oldalamon, de várok még vele egy kicsit, nehogy túl sok legyen a jóból egymás után!
Már csak erre a szituációra értem!
:DDD

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 17:14:57

@nemvagyokmesterszakacs: Aha, akkor ez most csak egy kis mézesmadzag... :))) Később benézek Hozzád. Majd jólakottan. ;)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 18:54:39

@nemvagyokmesterszakacs: Szakmai kérdés (utólag): teljesen optimista módon ma egy kiló csirkeszárnyat beízesítettem. Csemege piros aranyat összekevertem mustárral és bőven fokhagymával. Egy teáskanál balzsamecetet tettem hozzá, mert mindig szoktam valami savasat is, legtöbbször citromot. Gondoltam, ezt jól helyettesítené most a balzsamecet, ha már van otthon...
Kicsit savanykásnak éreztem, ezért a trutyihoz tettem két kanál baracklekvárt, amit amúgy is szándékoztam.
A kérdésem az, hogy jó ötlet volt-e a balzsamecet?
Előre is köszi a választ!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 18:57:03

Ez lemaradt:
szombaton sütném meg a husikat.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.20. 19:27:10

@fiam: Tudod, én nem vagyok mesterszakács. A pirosarannyal, lekvárral és balzsamecettel történő pácolás ismeretlen terület nekem. Ha fűszerekkel pácolok, gyakran adok hozzá friss citromlevet, mert intenzívebbé teszi az ízeket és a pácolási folyamatot. Balzsamecetet ritkán használok - ahogyan már írtam Neked korábban - csak salátákhoz, hagymás fritattához. Ha találok a kérdésedre vonatkozó passzust szairodalomban, akkor nem felejtem kérdésedet és megírom Neked. Bocsánat, de én sem vagyok profi. Bár, még egy hobbiszakácsot megkérdezhetsz!
:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 19:44:00

@nemvagyokmesterszakacs: Hát nem is hangzik valami gusztán, az biztos.
No, akkor próba, szerencse...
Ha valakinek van még tippje, szívesen fogadom.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.20. 20:42:11

@fiam: Szerencséd, hogy öreganyádnak szólítottál. Márúgyértem, hogy pác dolgában.

A pácnak három összetevője van: Valami savas, valami olaj (de nem olíva, mert az megéhetg a sütésnél), és valami ízes-fűszer (só, bors, paprika, paradicsompaszta, kakukkfű, fokhagyma, kakukkfű, bazsalikom, borókabogyó stb.).

A savas összetevő lehet almaecet, citrom vagy lime leve. (Balazsam)ecet is jó, ne aggódj, nem lesz tőle savanyú a hús, legfeljebb puhább.

Cukor, barackíz, méz nem semlegesíti a savat, sőt ront a paácon, mert megég pl. a grillezésnél.

Ha mégis aggódsz, tegyél több napraforgó olajat a pácba.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 20:42:28

@fiam: Én lekvárral még nem próbáltam ilyesmit, de mézzel már igen. :) Meg egy kis szójaszósszal, ketchuppal, bazsalikommal, majorannával megspékelve az általad korábban felsorolt alapanyagokat, nyami! :) (Kivéve az ecetet, az nem bejövős)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 20:50:04

@skandikamera: Ó, köszönöm. Az olajat kifelejtettem, az is van rajta, napraforgóból :)
Sütöttem már így húst, mézzel is, lekvárral is, persze odakap, figyelni kell. Itt a lényeg a balzsameceten volt. Nagyon félősen újítgatok csak, s ezt még nem használtam.
Erre voltam kíváncsi, hogy lehet-e? Köszi, hogy megnyugtattál :)
(Tudom, hogy sk kéne előállítanom a mindenféle szószokat eredeti alapanyagokból, de ott még nem tart a tudományom, s kétséges, hogy a türelmem fog-e valaha is.)

@Enchantée: Lekvárral is finom, csak nem kell elsokallni. A két kanál, amit írtam természetesen teáskanál. Gondolod, hogy ehhez a kencéhez még kéne tenni ennyi mindenfélét, amit írtál?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 20:53:16

@skandikamera: Ha pác dolgában lehet hozzád fordulni, akkor fordulok eztán is. Lassan jön a grill-szezon. Igaz, grillünk nincs, de hátha meghozod a kedvet hozzá :)
A Hobbiszakácson nézegettem a betűrendes útmutatót, de ott "pác" szót nem találtam. Van pedig írásod erről? Szívesen olvasnék egy-két receptet :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 21:09:19

@fiam: Óh, én mindenfélét hozzáteszek, amit itthon találok, vagy éppen a kezem ügyébe akad! Csináltam már gombával, zöldséggel töltött csirkét úgy, hogy mézzel meglocsoltam, és ananászkonzerv volt mellette. ;) Kicsit furcsállotta a család, de aztán nyelték, mint kacsa a nokedlit! :)))
Tudod, minden ízlés dolga, tehát azt teszel bele, amit jónak látsz! :D
És nem muszáj rám hallgatni, én teljesen hozzáértés nélkül csinálom a kajáimat, merő ráérzés alapján...
Fogadd meg a nálam sokkalta tapasztaltabbak tanácsát inkább! :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 21:10:50

@Enchantée: Hűha, majd én is jól kiéheztetem a családot... :DDD

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.20. 21:13:53

@fiam: Lökött!!!! :DDD Ja, az én vagyok, nem Te! ;)))))

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.20. 21:27:15

@fiam: Persze, hogy nincs, mert a jó pác a legnagyobb titok. Egy szír szakács megtanított a szentháromságra - amit az előbb leírtam, onnan egyedül kell továbbmenni. Jó, jó, koriánder és kardemómium is mehet belé, de többet egy szót sem vagyok hajlandó elárulni.

Jó, éjt, feküdjetek le ti is, mert holnap még csak péntek!

:-))

spájzcetli 2011.01.20. 22:07:50

@fiam: …biztatón bátorítalak!... Jó úton jársz ezzel a lekváros pácolással!... Mint tudjuk, az édes kiegészítő anyagok (is) –itt bónuszként ráadásul gyümölcsös!- ízfokozók. Számtalan –főleg keleti- szárnyas pácreceptben szerepel a méz is. A mi „terroárunkban” a mézet bátran –éljen a kisérletező kedv!- helyettesíthetjük sárgabarack lekvárral, a csirkeszárny pác tekintetében minden képen: híg lekvárba keversz némi olíva olajat, balzsamecetet, reszelt gyömbért, esetleg őrölt macskapöcse paprikát, sót –és még mit jó ízléssel bíró fantáziád álmodni képes- és ebben a mishungban pácolod darab ideig, míg úrhölgyi jókedved kívánja – én a hosszantartót javallanám…
… Hogy gyakorlati, első kézből való példákkal hozakodjak elő, már ami az édesített –nem édes!- ételeket illeti: Pl. az általam reprodukált Nevamesza csodás levesei –disznófarkas karalábéleves és füstölt húsos lencseleves- szintén egy diszkréten édes íz elegáns kiséretében fejtik ki elbűvölő és felejthetetlen hatásukat… „Tapasztalásból” mondom…
Van egy „levédésre” érdemes családi receptünk –forrás: apai Nagymama-, mely szintén a sárgabarack lekvár kisérő ízeit juttatja kifejezésre. Jó alapanyagokból –sajátkezű szélesmetélt, zsíros, de pergős túró gazdagon- készíts egy túrós tésztát, majd locsold meg sült vajjal (vajajja!), és csöpögtesd meg némi nagymamaféle sárgabarack lekvárral!... Babádban csalódhatsz, de ebben nem!... :))
Jóéjszakát mindenkinek…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 22:34:04

@Enchantée: Kikérem magamnak, én sem vagyok normális! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 22:34:59

@skandikamera: Nagyon rendes Tőled :)
Ígérem, csak az itthoniaknak sütök-főzök!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.20. 22:44:37

@spájzcetli: Köszönöm a biztatást, nagyon jól esik! :)
A lekvár valódi bio, többszörösen ellenőrzött minőség: leendő nászasszonyunk saját termése és saját keze műve. Biztosan láttál már hasonlót, sőt, a Tiétek is ilyen lehet: az aranyló mézszín és a narancssárga ragyogás némi pirosas tűzzel - ez a színe. Kellemesen kenhető, épp hogy csöppen egyet, pici unszolásra, vegyítve nagyobb darabokkal, hogy maga a gyümölcs is táncolhasson kicsit a nyelvünkön - ez az állaga. Tartósítószert nélkülöző édessége tartalmaz némi természetes, a gyümölcs jellegéből adódó savanykát -ez az íze.
Masszívan ül az üvegben, mégis sejtelmesen és sokat ígérően áttetsző - ez a külalakja.

Ebből két kis kanálkával csak emelhet az étel zamatán, gondolom én :)
A többi tippet is köszönöm!

A levédendő ételnek most már huss! Kipróbálom, mert ez nekem nagyon egzotikusnak hangzik. A túrós tésztát ettem ugyan cukorral, ám szívesebben mindig sercegő jóféle szalonnával.

Szép álmokat, jó éjt!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.01.21. 05:10:43

@fiam: Túrós csusza csakis cukorral ÉS szalonnával nyerő! :)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.01.21. 08:33:59

@fiam: Krúdy szelleme szállt át a szobán... :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 08:41:51

Jó reggelt!

@Enchantée: Jesszuska! Semmit nem tudok az ízek harmóniájáról, úgy látom :)
@Mormogi Papa: Mindenki mástól is óriási dicséret lenne, de Tőled, Mormogi...! Bearanyoztad a napom :)
(Na jó, túlzásokba azért ne essünk, bármennyire is jól esik.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 08:42:29

Most sietek az orvoshoz. Majd még leszek, remélem.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 12:16:25

@fiam: Bocsánat, hogy a pirosarany-baracklekvár-balzsamecet kombóra lefagytam...
Ugyanis számtalan csirkeszárny pácot mutattam már be, nagy kedvenc nálunk is.
Legközelebb én is méz helyett anyósom, mély aranysárga, folyós, rusztikus, édes-friss baracklekvárjából teszek majd az ázsia pácomhoz...
"Múlik az éj lengõ simítása,
derengõ fény, hajnal hasadása.
Pírt varázsol eléd mosolyogva,
ébredõ, barackvirág arcodra. "
Az ázsiai pácról egyszer külön írtam Neked, amikor rákérdeztél. Itt a rizsbor, és szójaszósz "pácol".
A szakács, akkor is tesz a pácba pár csöpp citromlevet, ha nem említi leírásában, hiszen ez oly természetes, ahogyan Skandi is írja. Bár én még megégő olívaolajjal nem találkoztam, csak, ha túlhevítik, ahogyan minden más zsiradéknak is rosszat tesz. Páchoz sima olívaolajat érdemes használni, kár az extra szüzet elpocsékolni. Én azért többnyire napraforgó, vagy mogyoróolajjal pácolok.
Ugyanakkor a bruschettához azért nem tettem citromlevet, mert a téli paradicsom savassága így is több, mint optimális. Endíviához, rukkolához természetesen tettem volna.
A mozzarellát pedig inkább citromhéjjal bolondítottam volna meg, ahogyan a legutóbbi illatos paradicsomszószomat. Gyakran használok firss citromot, levesbe, csirkéhez, sültekhez (számtalan receptem bizonytja), de például a Spájzcetli által említett lencselevesemet nem savanyítanám citrommal, mert ahhoz jó minőségű olasz fehér borecet illik, és még például nem is balzsamecet, pedig a balzsamecet prémium kategória.
Nem is tudom, nálam is sok minden megérzésből jön, de a már jól bevált, kitapasztalt okosságokat érdemes szem előtt tartani.
No, de én csak egy nemmester vagyok, tele lelkesedéssel és tanulási, tapasztalási vággyal...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 12:59:54

@nemvagyokmesterszakacs: Mindig jól jön minden ötlet, javaslat, tanács, pláne nekem. Nem mondom, hogy direkt törekszem rá, de jó lenne, ha nekem is lenne olyan "titkos" receptem, mint Skandinak vagy bárki másnak, ami nemzedékről-nemzedékre szállna és majd egyszer azt mondanák: "Ez még az ükükükmamátok receptje!" - egy darabka halhatatlanságot jelentene.
Ha Te is tanulsz még, akkor mit mondjak én???
De jó, nagyon jó... :)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.21. 17:17:06

Látom, nyakig vagyunk a pácban :-)

A szerénytelen véleményem az, hogy az _átlag_ közép-európai háziasszony számára a pác legalább annyira ismeretlen, mint a japán háziasszonynak a Gundel palacsinta.

Amit MO-n pácolásnak nevezünk, azt a világon mindenhol máshol fűszerezésnek hívják. Nem kell másra gondolni, mint a grillezésre előkészített, pirospaprikával beszórt, sózott hússzeletekre. Amit mi flekkeníznek hívunk, az égett paprika és a a szenesre égett hús íze. Megszoktuk, másként nem is tudnánk megenni.

A pác nemcsak ízt ad, hanem roncsolja a szövetet. Nem a nadrágét, a húsét. Puhítja, könnyebben rághatóvá, emészthetővé teszi. Ehhez kell a savas összetevő. Az olaj pedig a szárazabb - csirkemell, marha, juh -húsokhoz készült pácba kell. (A salétrom már magasabb iskola, ahhoz nem tudok hozzászólni.)

Az olívaolaj tényleg nem ég oda könnyen, mégha jól befűtünk is neki :-)

Ja, még valami: páclébe nem szoktak pirospaprikát tenni.
:-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.21. 17:28:59

Egy apróság: a cél az, hogy a pác minél mélyebbre hatoljon be a húsba. A csirkeszárny, mell, comb meg sem rezzen, hacsak nem vágunk réseket a páclé számára áthatolhatatlan bőrön. Legjobb az egészet műanyag zacskóba rakni, levegőt nagyjából kiszorítva bekötni, időnként elővenni a hűtőből, és jól meggyömöszölni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 17:53:54

@skandikamera: Köszi, a pác rendeltetését valahogy így képzeltem el.
A zacskós módszert köszönöm, máris átpakolom az üvegtálból a szárnyakat :)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 19:15:19

@skandikamera: Most tényleg nem kekeckedni, vihart kavarni akarok, de ebben a két mondatodban van a lényeg:
"A szerénytelen véleményem az, hogy az _átlag_ közép-európai háziasszony számára a pác legalább annyira ismeretlen, mint a japán háziasszonynak a Gundel palacsinta.

Amit MO-n pácolásnak nevezünk, azt a világon mindenhol máshol fűszerezésnek hívják. Nem kell másra gondolni, mint a grillezésre előkészített, pirospaprikával beszórt, sózott hússzeletekre. Amit mi flekkeníznek hívunk, az égett paprika és a a szenesre égett hús íze. Megszoktuk, másként nem is tudnánk megenni."

Csak a magyar háziasszony konyhájában ég meg az olívaolaj, csak a magyar háziasszony magyar fűszerpaprikája ég meg, a chilinek nevezett pirospaprika az nem, még caeyenne borsnak álcázva sem. Pusztán azért, mert külföldről származik, hogy pácolnak, vagy fűszereznek vele.

Sajnálom, hogy a Te környezetedben ilyen rossz tapasztalataid voltak, ahol főztek itthon Rád.

Én meglehetősen fiatal koromtól élveztem a világ konyháit, és születésemtől a magyar konyhát. Éppen annyi szeméttel találkoztam külföldön, mint itthon. Technológiában, ízben, végtermékben.
Engem zavar, amikor a dilettantizmust bélyegként sütjük rá a saját fajtánkra, a saját konyhánkra. Még akkor is, ha ez manapság jól hangzik.
Tényleg nem fölöslegesen vitázni szeretnék Veled, de engem az ilyen fajta sarkítás rettenetesen zavar.
Szerintem, a fűszerezés az, amit abban a pillanatban alkalmazunk, amikor az ételt készítjük. Amikor valamiféle jövőbe mutató hatást szeretnénk elérni, fokozottabb íz, porhanyósság, stb. és ezért hosszabb eljárást alkalmazunk fél óránál, az már tágabb értelemben véve pácolás. Van, főzött, hideg, meleg, száraz, nedves, olajos, sóval, fűszerrel és sok egyéb eljárással pácolás. Ez a fajta leegyszerűsítés, azt hiszem egyikünk szakmai tudását sem csorbítja.
Majdnem minden húsfélét érdemes pácolni legalább rövid ideig, mely nincs érlelve. Az érlelt húsokat, például félkilós bélszíneket vagy a kilós, másfél kilós T-bone steakeket még majdnem, hogy fűszerezni is vétek. DE nem csak Magyarországon nem jut minden háziasszony érlelt félmarhákhoz.

spájzcetli 2011.01.21. 19:45:13

@fiam: …Mormogi Papánál dicsérőbbet én sem tudnék mondani!... Rászolgáltál!...
@nemvagyokmesterszakacs: …lencselevesed nem szorult savanyításra, a mustáros tejföl szelíd savassága tökéletesen elégséges volt… citrommal én sem savanyítottam volna,… de lencselevesed kanalazása közben, háttér-ízmemóriámban, felsejlett a vadasmártás emléke,… legközelebb szárított citromhéjat is reszelek bele… Na, nem azért, mert hiányzott belőle, de ugye a változatosság… :))
@skandikamera: "átlag_ közép-európai háziasszony számára a pác legalább annyira ismeretlen, mint a japán háziasszonynak a Gundel palacsinta." (?!)
… nagy szerencséd, hogy a 76 éves édesanyám nem olvasta ezt Tőled!... :))

…”páclébe nem szoktak pirospaprikát tenni”… neeem eeeeee?! De pedig esetenként lehet. Az én –most a teraszon hűlő- páclevem a következőkből áll: koriander, bors, boróka, szegfűbors, babér, fokhagyma, szárított FŰSZERPAPRIKA :)), (előzőek frissen, kőmozsárban összetörve), citrom darabolva, só, salétrom só, víz. Ebben az elegyben fognak feredőzni tíz napig az oldalasok, sertésnyelvek, sertésfarkak, sertésszüzek… némi szikkasztás után felfüstölöm Őket… :))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 19:59:54

@spájzcetli: Jesszusom! Ez ám az ízkavalkád!
A dicséretet köszönöm.
Ahogy észrevetted, levelem késik, de nem múlik. Kis türelmedet kérem. Köszönöm.

No most legyen okos Domokos a laikus, melyik irányzat a helyes? Skandi, Nevamesz, Spájzcetli?
Biztosan vannak alapdolgok, amiket ugyanúgy csináltok, mert a nyersanyagok fizikai és biológiai tulajdonságai mást nem engednek. A többi meg ízlés kérdése, vagy ahogy Mormogi mondaná: de gustibus, ám Csn csak így: Tu hájlige strózsák, de guszta ez a Guszti busz!

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 20:33:14

@fiam: Érzelmi alapon fogsz dönteni, így még izgalmasabb, hogy mire döntesz!...:)

Az ízlés szerintem csak részben genetikeilag kódolt, jó esetben az ember e téren is képes a fejlődésre. Érdekes példa erre, hogy kevés gyermek kedveli a pácolt:) olajbogyót (vagy a simát, lényegtelen) felnőtt korban, viszont az emeberek jó része oda van érte.
Én gyakran főzök úgy, hogy egy kis tálkában olajbogyót készítek magam mellé. Ugyanis éhesen jó főzni, mert ekkor sokkal kiélezettebb az ízekre az ember, de az ételt nem szerencsés fővő állapotában felfalni! Ebben (is) hűséges társam az olajbogyó!
:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.21. 20:54:52

@nemvagyokmesterszakacs:
Most éléskamra és hűtő alapon fogok dönteni, illetve döntöttem - amit találok, az került a pácba :)

Ahogy olvasgatom újra a kommenteket, feltűnt nekem, hogy mintha kétfajta pácról írogatnánk. Skandi "sima" pácról, Spájzcetli pedig főzött-kihűtött pácLÉről.
Ez még nekem is feltűnően nem ugyanaz :)

Szerintem is lehet fejleszteni az ízlést, sőt, talán az ízlelést is. Az olajbogyós trükkről még nem hallottam.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 21:14:44

@fiam: ...rengeteg féle pác létezik...egy élet is kevés hozzá, hogy mindet megismerjük!
:)
Én, azért egy párat felsoroltam...:)))
Ha olajsütőben ropogósra akarom sütni a szárnyakat, akkor száraz fűszerpácot alkalmazok. Nem puhítom fel savval, olajjal a húst, a bőrt.
Ha tepsiben akarom fűszeres-porhanyósra, de mázasra sütni, akkor mézzel (lekvárral, cukorral) olajjal, és hozzá illő savas összetevővel pácolok.
De én csak egyszerű, házi konyhát vezetek, ezek csak egyszerű, hétköznapi megoldások.

Főzés közben olajbogyót nassolni hasznos, és élvezetes.
Olyan főzés közben az olajbogyó, mint amikor bort kóstolsz, és közben sajtot, gyümölcsöt, kenyeret, akár olajbogyót kínálnak Neked, hogy újra "frissen" érezd az ízeket!

spájzcetli 2011.01.21. 21:21:04

@nemvagyokmesterszakacs: … már úgyis rég idéztem :)) :
…”Először is, főzni soha ne álljunk neki éhesen. Az éhség türelmetlenséget szül, márpedig a főzés, mint minden alkotás, türelmet kíván, sokszor emberfeletti türelmet. Az éhes szakács pedig kapkod: úgy főz, mintha falna, mindent bele akar komponálni az ételbe, mintha attól elmúlna éhsége. A korgó gyomrú konyhaművészből hiányzik a nagyvonalúság, akár a női lélekből. És hiányzik belőle a bizalom is, pedig e nélkül nem megy, bíznunk kell az ételben, mint enmagunkban. {} Főzés közben kényeztessük magunkat apró falatokkal. Tartsuk szinten éhségünket, ne legyünk farkas éhesek, csupán szalonéhesek. Pici sajtokat vegyünk magunkhoz. Olajbogyót, szeletke friss kenyeret majszoljunk füstölt szalonnaával, vöröshagymával, zöldpaprikával… Műveljünk gasztropettinget!”
Az idézet szerző kitalálásáért egy dedikált papírszögmérőt ajánlok fel… :))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 21:29:03

@spájzcetli: Nekem elég egy kisebb tál pácolt olajbogyó a gasztropettinghez. Finom sajtokkal is kiegyezek! Alátámasztottál!
:)
Azért bízom abban, hogy nem az én lelkemből hiányzik a nagyvonalúság...már, amit a szerző említ.
:)
A dedikált papírszögmérőt átengedem "tanult kollégáimnak"!
:)

spájzcetli 2011.01.21. 21:35:03

@nemvagyokmesterszakacs: ... ááááááá!, dehogy!... a nagyvonalúságodat most is bizonyítottad!: egy szisszenésnyi ellenvetésed nem volt, hogy legközelebb reszelt citromhájjal "szentségtelenítem" meg a lencselevesedet!... :))

spájzcetli 2011.01.21. 21:47:19

@spájzcetli: (fáradok!!!) Citromhájjal=citromhéjjal :))
...önkritikát gyakorlok... az alvás talán segít - Szép álmokat!...

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.21. 21:47:36

Szép álmokat mindenkinek...már, aki még nem tért nyugovóra!
:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.01.22. 01:28:37

Milyen korán volt ma ágyba bújás! :)
Jó éjt!

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.22. 07:58:33

Jóóó reggelt :-)

@spájzcetli: Az idézet mai szerzőtől származhat, Krúdyt nem tudom elképzelni, amint majszolva gasztropettingezik :-)) Váncsa?

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.22. 08:41:59

@fiam: @nemvagyokmesterszakacs: @spájzcetli:

A magyar konyha - és a gyermekorri étkezések - egyik alappillére a forró zsírban oldott paprika. Isten őrizz attól, hogy csomót keressek rajta. Mármint a fűszerpaprikán. Drága kincs errefelé, mondhatni az egyedüli hiánycikk, amit messzi földről kell hoz(at)ni. Csupán a téves használata ellen emeltem szót, azt is óvatosan.

A paprika forró sertészsírban jól oldódik, étolajban gyatrán vagy egyáltalán. A zsírban kibontakozik a paprika utánozhatatlan íze-színe-aromája. Bizonyíték erre a bíborvörös pecsenyelébe való tunkolás mennyei élvezete. Másban nem oldódik _jól_. Hideg olívaolajban pláne nem, fölösleges a páchoz adni, hiszen úgysem járja át a húst.

Nem sarkítok, az előbb _ átlagos_ háziasszonyról szóltam. Aki a hagyma üvegesre dinsztelése után szórja az edénybe a paprikát, majd – nagyon helyesen – a tűzről félrehúzva keveri, nehogy megégjen, mert akkor rossz íze lesz az ételnek. Ugyanakkor a flekkenezésnél ezt elfelejti, és a hússzeletre ragadt paprikaszemcsék kvázi negyedórát pörkölődnek a 800 fokon izzó parázs fölött.

:-))

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.22. 09:30:56

@skandikamera: Nyilvánvalóan le kellene zárnunk már ez a vitát (?), de csak kibugyog belőlem egy-két érdekesség. A Cajun pác egyik alapvető tartozéka a piros fűszerpaprika (Peter Gordon pl. spanyol piros fűszerpaprikát használ, de használhatna magyar paprikát is, ha könnyen hozzájutna:). Ez egy száraz fűszerpác, mellyel magas hőfokon sütik a húst (halat). Nem megégetik, hanem magas hőfokon sütik. A chilit tartalmazó olajos pácokat is szívesen használja számtalan általad elismert világkonyha, a mexikói és ázsiai olajos-savas vagy száraz pácainak egyik alap összetevője. Különböző állapotában kerül a pácba, hol pehely, hol paszta, hol őrölt, hol friss formájában. Ezeket is agyon lehet égetni, ha nem megfelelően készül belőlük étel. Ahogyan nagyon helyesen kiemelted, a magyar fűszerpaprikának nincs párja, világhírű hungaricum, ahogyan a spanyol fűszerpaprika is fogalom (nem csak) számomra. Szívesen használom a megfelelő ételekhez mind a hármat. A chilit, a spanyol paprikát, és a magyar fűszerpaprikát.
Az indiai konyha alapfűszerei a garam és tandoori masala is tartalmaz pirospaprikát. Az ott honos chilit vagy pehely, vagy őrölt formában. Majd grillezik vele a húst, illetve a világ egyik legmagasabb hőfokon izzó "kemencéjében" sütik meg a vele fűszerezett húst kardra húzva.
Egyszer láttam egy részt Gordon Ramsay valamelyik sorozatából, ahol az első naan lepényeket és húsokat szénné égette, míg ki nem tapasztalta az indiai kemence csínját-bínját. Az odaégetés nem magyar szokás, pusztán rossz technika mely az egész világon előfordulhat.
És tényleg befejeztem. Egy biztos, nekem nincs több rossz tapasztalatom magam körül, mint a világ más pontjain.

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.22. 09:48:48

@skandikamera: ...csak van még itt valami. :)
Kétkedéssel fogadom az olajban nem oldódó paprika felvetésedet is. Bár nem végeztem szakács iskolát, vagy élélmiszeripari technikumot, így nincs elméleti ismeretem róla. Számtalan helyen készítenek olaj alapon pörköltet. Én is főztem már. Ugyanúgy lehet olajjal pörköltöt készíteni. Lényegesen ízletesebb viszont, nem is kész zsír alapról, hanem (jó)szalonna kilvasztásával nyert zsíron, vagy ami ugyancsak nagyon elterjedt, hogy libazsíron. A francia vidéki konyha is előszeretettel használ liba és sertészsírt, gondolom hasonló okok miatt. A kedvenc francia ételeim a vidéki konyha, magyarhoz hasonló "gazdag" produktumai.
Ugyanakkor a csúcskonyhák huszon fogásos falatnyi ételcsodáinak is nagy rajongója vagyok. Nem tartom az új technológiákat szemfényvesztésnek, ördögtől valónak. De a szezont a fazonnal nem keverem.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.22. 09:52:05

@nemvagyokmesterszakacs: Milyen vita? Ugyanazt állítjuk mindhárman - hogy Spájzcetlit se hagyjuk ki a buliból :-)

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.22. 10:03:05

@nemvagyokmesterszakacs: Persze, hogy lehet olajjal pörköltöt készíteni. Sőt, vajjal is. A főzés, azaz pörkölés során "kiolvad" a húsból zsír, és a maradék paprika - az, amivel az olaj nem bírt elbánni - feloldódik. Legalábbis így képzelem el. :-)

nemvagyokmesterszakacs · http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com 2011.01.22. 10:36:54

@skandikamera: ...sajnos elszólít a főzés!
:)

Azért remélem még találkozunk - mindenkivel - a hétvégén!

spájzcetli 2011.01.22. 13:42:16

@skandikamera: ... Cserna-Szabó András "Levin körút" c.kötetének egyik esszéjéből való az idézet - A 8 és fél legjobb dolog, amit magyar ember evés közben csinál.

skandikamera · http://skandikamera.blog.hu 2011.01.22. 14:24:17

@spájzcetli: Köszi, hallottam a szerzőről, de még nem volt szerencsém olvasni. Levin körút, de jó :-))
süti beállítások módosítása